LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oud Adres

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
madrid86
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 mar 2007 18:59

Oud Adres

Ongelezen bericht door madrid86 »

Hoe zit het eigenlijk als incasso's naar je oude adres worden gestuurd na jaren dat je er al weg bent? Kan een hoofdsom van bijv 40 euro dan ineens 300 euro worden omdat je het 5 jaar laat liggen? Kunnen incassobureaus je dan maar blijven beboeten en aanschrijven terwijl je er zelf niet echt meer iets aan kan doen?

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Oud Adres

Ongelezen bericht door tinne »

maar schijnbaar weet je wel dat het bestaat en dat het inene :
300 euro worden omdat je het 5 jaar laat liggen?
of snap ik iets niet?

mvrgr. Tinne

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Oud Adres

Ongelezen bericht door kanovaarder »

incasso vestuurd naar oud adres

Een incassobureau heeft maar weinig bevoegdheden.
Maar het wordt anders als deze een deurwaarder inschakeld.
Immers, zo'n deurwaarder heeft veel meer rechten, kan in gemeenteregisters kijken waar de debiteur zich dan wel bevind en zo achter de huidige woonplaats ven de debiteur komen.

En dan gaan de kosten echt oplopen.

Aan u de overweging als het uzelf betreft!

Grootvader

madrid86
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 mar 2007 18:59

Re: Oud Adres

Ongelezen bericht door madrid86 »

Hoi!

Jullie begrijpen me verkeerd, Het is een hypothetische vraag! Ik kan me namelijk voorstellen dat dit vaak kan gebeuren aangezien mensen wel eens verhuizen en onmogelijk alles waar ze in het verleden te maken mee hebben gehad kunnen veranderen naar het nieuwe adres. Ik ben benieuwd wat een incassobureau dan doet! Kunnen ze dus aanmaling op aanmaling sturen waardoor een lullig bedrag als 20 euro dan na een aantal jaren 300 euro wordt?! Heb het zelf dus niet meegemaakt maar vroeg het me gewoon af!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Oud Adres

Ongelezen bericht door puma73 »

Hierbij een verwijzing naar de ombudsman.

Goed lezen en je weet het antwoord.

http://www.deombudsman.nl/site/nieuwspa ... tentID=548

Overigens zorgen die aanschrijvingen er wel voor dat de schuld gestuit wordt, dus niet verjaart. De verjaringstermijn is wel afhanleijk van de soort koop.

madrid86
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 mar 2007 18:59

Re: Oud Adres

Ongelezen bericht door madrid86 »

Dankjewel voor je antwoord. Ze halen echt het bloed onder mijn nagels vandaan die gasten. Kan je die bureaus ergens aangeven dat ze de regels schenden?!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Oud Adres

Ongelezen bericht door puma73 »

Niet echt, Nederland is een vijmarkt voor incassobureau's. Er zijn geen eisen voor incassobureau's, je kunt er bij wijze van spreken morgen een beginnen.

Gesloten