LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] plasma tv met gebroken glasplaat

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
papaja
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 okt 2006 00:10

plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door papaja »

Ik heb via internet een plasmatv besteld, gisteren geleverd vandaag uitgepakt en tot mijn schrik is de glasplaat kapot. Iemand hier ervaring mee? Hoe moeilijk gaat de webshop doen?

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door Shareena »

Waar heb je hem gekocht? En heb je niet gelijk contact opgenomen met de webshop????

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door D1RK »

Wat zijn de leverings voorwaarden?

Is er een transport verzekering, en lees eerst alles goed na.

Wel direct melden, eventueel nu per mail, want hoe langer het duurde, tenslotte kan het ook bij U gevallen zijn, en zo kunnen ze er onderuit!

Daarom koop ik alleen niet zo breekbare online, en dus geen notebook of zo... maar plasma tv, eerst doos openen en dan accepteren want de doos zal wel heel zijn, maar inwendige breuk, als doos beschadigt was had U deze moeten openen en daarna weigeren...

Veel succes en graag een nadere info gezien bovenstaande graag....

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door caruso »

Papaja: dom, dom, dom! Bij levering moet je meteen de doos openmaken waar degene die aflevert bij is! Zo kun je de boel meteen teruggeven als er iets aan mankeert!

D1RK/Gozik/Anastasia: niet slap ouweh**ren: leveringsvoorwaarden en/of transportgarantie zijn hier helemaal niet van toepassing, het spul is kapot, dus vervangen die handel. je weet toch nog wel± CONSUMENTENGARANTIE!
Maar ja, jij denkt overal verstand van te hebben. Waarschijnlijk teveel DUBBELDRANK met suiker gedronken!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door D1RK »

@ caruso ,

wil je voortaan normaal reageren,
nog een keer en ik moet een blokkade voor jou aanvragen!

ik doe dit niet graag, je geeft vaak goede antwoorden, maar ik heb niets met die 2 te maken!

Het zijn wel vrienden, meer niet!

Die doos openen zou beter zijn, maar dat is nu achteraf.

Daarom mijn advies direkt nu nog klagen, en lees voorwaarden!
Sommige winkels kunnen het claimen bij transportverzekering, en dat heb ik van Gozik geleerd, maar niet elke winkel heeft dezelfde verzekering en voorwaarden!

Dus graag voortaan netjes reageren op de klacht, aanvullen mag, maar niet elkaar zwart maken, want zo jaag je andere weg, en jij kunt toch niet alles hier foutloos beantwoorden!

Ik probeer mijn best te doen, en zo kan het niet langer!
Dirk.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door caruso »

Je roept maar wat, ik zal er geen moment van wakker liggen!
Zolang jij doorgaat met lariekoek en apekool verkopen en reageert onder 3 aliassen, kun je voor mij de pot op!
En het grappige is dat steeds meer forumleden deze conclusie trekken, dus ik denk dat die blokkade er voor jou en je twee alter-ego's eerder aan zit te komen!

ikbenik

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door ikbenik »

leveringsvoorwaarden en/of transportgarantie zijn hier helemaal niet van toepassing, het spul is kapot, dus vervangen die handel. je weet toch nog wel± CONSUMENTENGARANTIE!
Dus niet.
Alle bij X bestelde goederen reizen vanaf het ogenblik van afzending voor risico van koper/opdrachtgever. Ook wanneer franco levering overeengekomen mocht zijn, is koper/opdrachtgever aansprakelijk voor alle schade tijdens het vervoer geldende.
Bij aankomst der goederen dient koper/opdrachtgever zich te overtuigen van de staat waarin de goederen zich bevinden. Indien alsdan blijkt dat schade aan goederen of materiaal is toegebracht, dient hij alle maatregelen ter verkrijgen van een schadevergoeding van de vervoerder te treffen. Door ondertekening van het ontvangstbewijs, verstrekt door of namens X, verklaart koper/opdrachtgever de goederen in goede staat te hebben ontvangen.

ikbenik

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door ikbenik »

Daarbij kan alleen de glasplaat breken bij het transport.
Vergeet niet dat de diverse transporteurs behoorlijk zachtzinnig met de pakketten omgaan. Ze kijken nergens naar.


Daarbij is het ook zo dat je nergens aanspraak op kunt maken.
Je hebt immers het ontvangstbewijs getekend en dat alles in orde was.

Juridisch gezien heb je geen poot om op te staan.
Je hebt eerst getekend voor goed ontvangst en daarna begin je te klagen dat de glasplaat gebroken is.
Juridisch betekent dat je deze schade alleen zelf hebt kunnen veroorzaken.

Voor alle duidelijkheid:
Ik beschulig jouw niet ervan dat jij die schade zelf veroorzaakt hebt en dat je de boel oplicht. Laat daar geen misverstand over bestaan.

papaja
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 okt 2006 00:10

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door papaja »

Het was een onder rembours verstuurde levering, die normaal gesproken ni8et mag openen voordat er betaald is. Als ik zelf thuis was geweest had ik toch gevraagd of ik eerst mocht kijken. ik heb gister ook gelijk gemailed, ben benieuwd naar hun reactie. Volgens mij kan je wel zien dat ik hem niet heb llaten vallen, er is voor de rest geen schade

ikbenik

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wetboek 7 artikel 10:
1. De zaak is voor risico van de koper van de aflevering af, zelfs al is de eigendom nog niet overgedragen. Derhalve blijft hij de koopprijs verschuldigd, ongeacht tenietgaan of achteruitgang van de zaak door een oorzaak die niet aan de verkoper kan worden toegerekend.

Artikel 11
Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af, zelfs al was zij reeds eerder afgeleverd in de zin van artikel 9.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door caruso »

Lijkt me sterk, ik bestel iets, het spul wordt afgeleverd, is stuk, en dan ben ik als koper verantwoordelijk/aansprakelijk?
Dat wil ik wel een keer meemaken!
Laatst gewijzigd door caruso op 01 apr 2007 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door Jan9 »

De webwinkel kiest de vervoerder dus die moet voor een oplossing zorgen.
Het lijkt mij dat je zoiets beter bij een winkel kan bestellen die aangesloten is bij thuiswinkel waarborg:

5.Het risico van beschadiging en/of vermissing van goederen berust tot het moment van bezorging bij het bedrijf, tenzij anders is overeengekomen.

Toolboy

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door Toolboy »

Als dit geen 1 april grap is :lol:
Staat het juiste antwoord hierboven :wink:

papaja
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 okt 2006 00:10

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door papaja »

was het maar een 1 april grap :( , heb een vermoeden dat het nog een lang verhaal gaat worden.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Via internet kan er veel fout gaan! Bij een aankoop in een winkel was het toestel keurig netjes afgeleverd en ingesteld en bij een schade direct omgeruild voor een nieuwe. En daarom kost ie meer dan op internet. Maar ja we willen het goedkoopste uit zijn. En ja, ik werk in een winkel waar we gelukkig klanten krijgen die kiezen voor service en meer willen betalen. Succes met je probleem.

papaja
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 okt 2006 00:10

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door papaja »

Je hebt ook helemaal gelijk audiofreak, het scheelde in dit geval ongeveer 200 euro. Als ik al mijn aankopen via internet die WEL goed zijn gegaan nareken, denk ik dat ik nog steeds in de plus sta. Het is alleen een extra risico. Ach eerst maar eens morgen afwachten, wat de reactie word

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door Jan9 »

Mocht U er niet uitkomen met de winkelier bel dan morgen met de Belbus: Na iedere Kassa-uitzending kunt u ook bellen met Stichting de Ombudsman: 035 - 6 722 722

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=belbus_formulier

ikbenik

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door ikbenik »

Mocht U er niet uitkomen met de winkelier bel dan morgen met de Belbus: Na iedere Kassa-uitzending kunt u ook bellen met Stichting de Ombudsman: 035 - 6 722 722

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=belbus_formulier
Hoezo?

Dat de TS verzuimd heeft om de inhoud te controleren (hoe vervelend dit ook klinkt) en getekend heeft voor goed ontvangst, is niet de schuld van de winkelier.

Juridisch staat de TS in dit geval heel zwak.

Als de TS het scherm gelijk gecontroleerd had en niet getekend had voor goed ontvangst, was het een hele andere situatie geweest.


Juridisch is het zo:
De TS heeft getekend voor goed ontvangst. Later begint de TS te klagen dat het scherm kapot was. Echter omdat ze getekend heeft voor goed ontvangst, ging de TS accoord met de goede levering. De winkelier en de transporteur zullen aangeven dat ze de producten netjes afgeleverd hebben.
Daarbij komt ook nog dat alle risico vanaf de winkelier naar de consument voor rekening komt van de consument.

Zelf denk ik dat de winkelier de boel netjes aan de transporteur afgelever heeft en dat de schade bij de transporteur is ontstaan.
Echter de TS staat wat dat betreft heel zwak, omdat de bewijslast bij de TS ligt en dat de TS getekend heeft dat het scherm goed en heel is ontvangen door de TS.

Dus nogmaals:
De Belbus inschakelen heeft totaal géén zin!!

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ikbenik, U was er niet bij, de winkel kan ook een kapot scherm hebben opgestuurd.
Iedereen die een kapot scherm ontvangt gaat kijken wat de mogelijkheden zijn.
Als je een kapotte harddisk ontvangt (DAO) dan krijg je ook een nieuwe van de webwinkel....

ikbenik

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als je een kapotte harddisk ontvangt (DAO) dan krijg je ook een nieuwe van de webwinkel....
Jij zult wel DOA bedoelen (Dead On Arrival).
Ikbenik, U was er niet bij, de winkel kan ook een kapot scherm hebben opgestuurd.


Ik was er inderdaad niet bij. En voor alle duidelijkheid: Ik sta wel achter de TS.
Iedereen die een kapot scherm ontvangt gaat kijken wat de mogelijkheden zijn.
Klopt, alleen heeft de TS een heel groot minpunt en dat is dat de TS getekend heeft voor goed ontvangst.

Dus juridisch gezien heeft de TS een goede scherm in goede staat gekregen en kan de schade na de levering zijn ontstaan.

Dus als er een rechtzaak van zou komen is de TS behoorlijk in het nadeel.

In dit geval heeft de TS nergens recht op en kan de TS de schade ook nergens verhalen.

Ik weet dat dit heel hard klinkt en dat is het helaas ook zo. Ik ga geen mooie verhalen vertellen als de realiteit geen goed nieuws is.

Nogmaals:
Ik beschuldig de TS nergens van, echter mijn uitspraken zijn puur juridisch en geven mijn mening niet weer.
Zelf denk ik dat de schade die de TS heeft veroorzaakt is door de transporteur. Echter de risico hiervan is voor de TS.
De verantwoordelijkheid en de aansprakelijkheid van de winkelier eindigd op het moment dat de klant zelf of de transporteur het scherm bij de winkelier ophaald.

Gesloten