LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] riool en iba oplichterij van div.gemeentes en waterschappen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
kamminga koeriers

riool en iba oplichterij van div.gemeentes en waterschappen

Ongelezen bericht door kamminga koeriers »

Gemeenten en waterschappen in nederland plukken burgers via
riool en iba tanks .
waterschap aa en hunze gemeenten stadskanaal vlagtwede
en bellingwede steken supsidie van burgers in eigen zak
neem aan dat dit ook elders in het land gebeurd in nederland ongeveer 85000 gezinnen de dupe laat dit niet verder gaan mensen die dit treft kom in aktie stop deze gemeenten en waterschappen voor het te laat is men ontneemt u als burger uw prive rechten over uw eigen grond en laat u er vors voor betalen deze iba tanks zijn nergens goed voor
zolang de grootste vervuilers hun gang kunnen gaan
elke gemeent diend een riool aansluiting te verzorgen dat
brengt nog al kosten met zich mee
daar hebben div.gemeentes iets op gevonden namelijk de iba tank.
de div gemeentes hebben een te hooge kost prijs bij de prov. op gegeven en zo doende vrijstelling verkregen van de plicht om div woningen in de buitengebieden van riool te moeten voorzien
elke woning leverd de div gemeentes een vlinke winst op van enkele duizenden euro,s ook word de supsidie welke word verstrekt vaak in eigen zak gestoken.
mensen ga hier tegen in stop dit onrecht .

Jan Kruithof

Re: riool en iba oplichterij van div.gemeentes en waterschappen

Ongelezen bericht door Jan Kruithof »

Bij ons in de gemeente heeft men op een gegeven moment het aantal keren dat je je vuilnis mag aanleveren beperkt tot 26 keer per jaar. Reden hiervan is het promoten van gescheiden afval en dat de kosten van de afvalophaaldienst naar beneden toe moest. Lever je meer dan 26 keer dan krijg je een boete.
Het jaar daarop werd de burger gestraft met hogere tarieven, want de burger verdeelde het afval zo goed, dat minder werd aangeleverd en de gemeente een boete kreeg van de afvalverwerking, omdat men het quotum ingeleverd afval niet haalde. Domme gemeente: verkeerd contract afgesloten. Nu is het zelfs zo, dat iedereen zijn afvalcontainer op een centrale plek moet neerzetten, dus 120 meter moet lopen en ook nog meer moet gaan betalen, omdat de wagens aangepast moest worden.
Met andere woorden: je moet zelf meer doen en mag er ook nog meer voor betalen.
Belachelijk!!!!!

j.t.raats

Re: riool en iba oplichterij van div.gemeentes en waterschappen

Ongelezen bericht door j.t.raats »

Gescheiden ophalen doe ik allang niet meer, ik gooi alles gewoon in een container, glas, papier, groenafval de hele mikmak en ik zit daar helemaal niet mee. WAAROM ?, sinds er gescheiden opgehaald wordt verdienen bedrijven daaraan, niks op tegen.
Maar ik of wij met z'n allen zijn wel steeds meer gaan betalen voor ons afval in de loop der jaren, aanzienlijk zelf, elk jaar krijg je een folder met een vaag uitleg waarom je weer meer moet gaan betalen, dat geldt ook voor je energierekening, ik krijg vier A4 waarop getallen staan waar
je van duizeld,ik kijk alleen nog maar naar het eindbedrag, steeds meer, gek word ik er van en maar lezen dat zo'n directeur er met miljoenen per jaar vandoor gaat, even goed de Gemeenten met hun
OZB belastingen jaarlijks en dan nog maar te zwijgen over de "heren
politici" die hebben het allemaal uit gevonden (zorgverzekering,BTW,
autootje pesten) enz. enz. Denk nou niet dat de overheid bezorgd is dat U wat overkomt als U de gordel in de auto niet draagt, neen het is alleen een maatregel om U te pakken met een boete, een politicus die zich zorgen maakt om Uw welzijn bestaat niet, kijk naar de belasting op een pakje sigaretten (80%). Kortweg gezegd de overheid heeft geen
moraal. Politici liegen en verdraaien de zaken, Zalm zei toch, als ik moet liegen, dan is het geen leugen. Zij liegen dus altijd !

Gesloten