LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] plasma tv met gebroken glasplaat

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door gjvisser »

Maar wat het achterlijk is; oke je tekent voor goed ontvangst (eigenlijk alleen dat je het hebt ontvangen), maar je mag niet kijken of alles in de doos zit en of er niks beschadigd is, hoe kun je dan eigenlijk tekenen als je niks van de inhoud weet?

Je kunt de schade ook proberen te verhalen op de transporteur, maar dan moet je wel duidelijke schade aan de doos hebben. De transporteur neemt dan de schade op (kan meer dan 2 maanden duren) en kan bepalen of je het verzekerde bedrag terug krijgt, maar ik geef je hier in echt een hele slechte kans, ik heb namelijk iets soortgelijks met de TPG gehad. Daar wil ik het eigenlijk niet meer over hebben, ik ben er nog steeds woest over. Ik weet in ieder geval wel: Ik verstuur zelf nooit meer iets onder rembours en ook niet meer verzekerd...

papaja
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 okt 2006 00:10

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door papaja »

Het ziet er naar uit dat het netjes opgelost gaat worden. Vandaag contact gehad met webshop en die hebben een nieuwe opgestuurd en nemen dan de oude mee terug.

Het blijft alleen idd wel vaag, dat als je iets onder rembours besteld, je de inhoud niet mag checken. Denk dat ik voortaan ook niet meer zo snel breekbare spullen zal bestellen via internet.

Saifam
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2007 16:34

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door Saifam »

Daarbij komt ook nog dat alle risico vanaf de winkelier naar de consument voor rekening komt van de consument.
Beste ikbenik, hoewel je bijdragen aan het forum in veel gevallen juist zijn, is het bovenstaande pertinente onzin. Op consumentenkoop waarbij een goed wordt bezorgd door de verkoper of een vervoerder is het goed pas vanaf het moment dat het goed is bezorgd voor risico van de consument.
Desondanks doet een koper er natuurlijk verstandig aan om afgeleverde goederen op defecten te controleren, terwijl de bezorger nog aanwezig is.
Laatst gewijzigd door Saifam op 02 apr 2007 17:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Toolboy

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door Toolboy »

Waarom niet??

No worries de verzending is altijd verzekerd
Door beide partijen zowel verkoper als de vervoerder.

Edoch voor snelle service zult u toch bij de lokale vakman moeten aankloppen

ikbenik

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door ikbenik »

Beste ikbenik, hoewel je bijdragen aan het forum in veel gevallen juist zijn, is het bovenstaande pertinente onzin. Op consumentenkoop waarbij een goed wordt bezorgd door de verkoper of een vervoerder is het goed pas vanaf het moment dat het goed is bezorgd voor risico van de consument.
Voor zover ik het na heb kunnen gaan heb ik wel degelijk gelijk.
Juridisch dan.

Desondanks doet een koper er natuurlijk verstandig aan om afgeleverde goederen op defecten te controleren, terwijl de bezorger nog aanwezig is.
Wat nog beter is om het product bij de lokale winkel te kopen en hem de boel te laten installeren.
Dan heb je ook geen risico's.

Toolboy

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door Toolboy »

De praktijk wijst uit ,als iets onder rebours aangeleverd wordt de verpakking niet geopend mag worden.voordat er getekend is
Dat valt te betwisten.
Maar dan nog .
Als er dan toch schade blijkt te zijn kunt u altijd uw recht halen .
A.bij de verkoper. die het op zijn beurt eventueel bij de transporteur moet verhalen.
B. bij uw eigen inboedel verzekering.
Immers op het moment dat de koop gesloten was is het uw eigendom(inboedel) :wink:

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dus als ik het goed begrijp dan moet er eerst getekend en betaald worden voordat de verpakking mag worden geopend.
Leuk voor internet oplichters! Dit zet wel de deur voor fraudeurs wijd open.
Als ik een artikel bestel onder rembours en ik ontvang alleen een doos met oude kranten zonder dat ik de inhoud mag controleren, dan heb ik dus een probleem! Wordt dan wel tijd dat die regels eens worden aangepast.

Vr. Gr. Hans.

papaja
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 okt 2006 00:10

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door papaja »

Dat heb jij goed gezien hans, er zijn dan ook aardig wat oplichters op marktplaats die alleen onder rembours versturen.

Toolboy

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wat het wel zeer moeilijk maakt is als het tussen particulieren gaat.
Zoals papaja meld van bv marktplaats dan kunt het shaken.
Maar ja zo zijn er ook genoeg (internet bedrijfjes) die er dezelfde metode op nahouden.
Hebben jullie enig idee wat er een handel/oplichting is met retourgoederen.
Bij deze wel :wink:

papaja
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 okt 2006 00:10

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door papaja »

Het vervolg......vandaag komt er dus weer een busje van dhl.
Ik zie hem de plasma al uit de auto halen (op z'n kant, niet vastgesnoerd en NIET op een pallet) en op een steekwagen zetten.
Heb de verpakking open laten maken en jullie raden het al.......
OOK kapot!! niet zo verwonderlijk als hij een ritje heeft meegemaakt, waarin hij alle kanten op kan slaan.

DHL bedankt

ikbenik

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door ikbenik »

Precies mijn vermoeden.

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2007 16:11

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door [email protected] »

WAAROM KOOP JE ZOIETS OP INTERNET ,DAT ZIJN DINGEN DIE JE BIJ EEN ZAAK MOET KOPEN VOORAL VOOR DE SERVICE.
ROB

winni
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:35

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door winni »

ja daar staat dan een iets gekopere plasma dan winkel en je kan er niet,s mee door dat transport schade heeft en inderdaad als je naar een goede winkel gaat betaal je wat meer maar dan krijg je ook wat en dan weegt niet tegen internet..

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ik zou het ook niet zo snel doen.
Als je op zoek bent naar een specefiek model is een webwinkel soms wel een uitkomst.

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door graham27 »

waarom doen jullie zo naar tegen hem kan hij toch ook niets aan doen.. je kunt altijd klagen of een klacht indienen waar je het gekocht hebt er kan altijd wat mis gaan... zo lijkt het alsof hij er wat aan kan doen dat die glasplaat stuk is.. en kom nou niet met de opmerking van hij kan er wel wat aan doen had ie het maar niet via internet moeten bestellen :roll:

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door Jan9 »

Daar heb je helemaal gelijk in Graham.

:)

Jeanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 dec 2004 11:03

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door Jeanne »

Wat een onzin. Als je via een 'normale' winkel besteld kan de tv toch ook stuk gaan tijdens het transport????

Ik heb een LCD gekocht via een webwinkel en hiermee 150 euro bespaard. Kan ik een hoop leuke dingen van doen!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Het blijft een sneu verhaal, en de waarheid ligt in het midden. Internetaankopen blijken nog altijd risicovol, maar het loont de moeite bij duurdere artikelen.

Wat wel een beetje krom is, is dat iedereen hier roept dat je je pakket moet openmaken en controleren voordat je ondertekent. Nou, de gemiddelde postbode / DHL gast / Doug Heffernan dude ziet je aankomen! Die willen zo snel mogelijk verder. Vaak wordt eerst dat electronische handtekeningding onder je neus geduwd, en zie je dan pas het pakket.

papaja
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 okt 2006 00:10

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door papaja »

Ik krijg dus m'n geld terug. Heb hem vandaag maar in een normale winkel besteld (voor 150 euro meer, stond voor 300 euro meer te koop, beetje onderhandeld en er kon 150 euro vanaf). Maar ik blijf erbij, ik sta nog steeds ruim in de plus met alle besparingen door internet aankopen. En eigenlijk heeft dit gebeuren toch ook een plus. Ik weet nu dat ik deze webshop kan vertrouwen qua klachtenafhandelingen enzo (www.rebelio.nl). Maar ik denk dat ik voortaan wat minder snel breekbare spullen via internet bestel.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: plasma tv met gebroken glasplaat

Ongelezen bericht door Marssjo »

Ik denk dat het voor die webshop hoog tijd wordt dat ze een andere vervoerder gaan zoeken. Twee keer een toestel met een gebroken
glasplaat bij dezelfde klant af laten leveren is niet goed voor hun naam.
Zelf heb ik vorig jaar ook via een Internetshop een breedbeeld-tv gekocht (scheelde ook ruim €150 met de winkelprijs) en die werd door 2 mannen uit de doos gehaald, op z'n plek gezet, aangezet en ingesteld. Pas daarna hoefde ik de bon te tekenen.

Gesloten