LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale Nederlanden Flexibel Verzekerd Beleggen ervaring.

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
wimpiek

Nationale Nederlanden Flexibel Verzekerd Beleggen ervaring.

Ongelezen bericht door wimpiek »

Wij hebben begin 1999 twee van deze polissen a E 2.700 afgesloten. Inclusief overlijdensrisicoverzekering natuurlijk.
Uitgezonderd 0,3% beheerkosten (kan ik inkomen) in de opgaves van 2000 t/m 2003 (maar in 2004 t/m 2006 geen woord hierover) nooit iets gezien over kosten, niet bij nooit geziene aanbieding polis, niet bij afsluiten polis, niet in de voorwaarden en ook niet in de jaarlijkse opgaves van NN. Dom, natuurlijk. Dat er kosten zijn (gemaakt) snap ik ook wel, niet dat daarover in het begin en ook elk jaar nog eens gezwegen wordt, ook niet in de opgave van dit jaar die begint met een brief over TrosRadar en dat de kosten in offertes zouden zijn weggelaten en dat we er vanuit kunnen gaan dat in hun offertes (welke?) 'alle kosten altijd zijn meegenomen'.

In februari het jaarlijkse bericht gehad. Koers Mix Fonds waarin is belegd is gestegen van E 8,24 begin 2000 naar E 10,26 begin 2007. Gezien de Internetzeepbel best redelijk zou je zeggen, echter... de polis is nu E 2.864 waard. Bruto rendement (geen inflatie gerekend) over 8 jaar dus slechts 6% :!: Dat is jaar op jaar zo'n 0,7% :cry:
Eigenlijk heb ik maar 1 zorg: hoe gaat dat er aan het einde van de looptijd in 2032 eruit zien? Volgens mij mag ik blij zijn als ik mijn inleg inclusief inflatie dan terug heb!!

Ik lees op een enkele website dat NN al een zaak verloren zou hebben rondom deze beleggingsverzekering. Wat was hierin de inbreng van de stichting woekerpolisclaim en verliespolis.nl? In hoeverre zijn die voor mij interessant?

Overigens hebben we begin 1998 bij NN afgesloten twee andere polissen (welke kan ik even niet zo snel vinden), nu met een vast rendement. Daar echter nooit meer wat van gehoord...

peewee

Re: Nationale Nederlanden Flexibel Verzekerd Beleggen ervaring.

Ongelezen bericht door peewee »

Ik lees op een enkele website dat NN al een rechtszaak verloren zou hebben
Zou kunnen, maar dat heeft met de sinds november 2006 losgebarsten woekerpolis-affaire dan niks te maken. Een rechtszaak duurt in Nederland namelijk minsten één jaar, vaker anderhalf tot twee jaar, zodat de bedoelde rechtszaak waarin een veroordelend vonnis is gewezen al lang geleden van start gegaan zou moeten zijn.

Over de Stichting Woekerpolisclaim en de stichting verliespolis.nl zie de discussie elders op dit forum deel. Ik zou mijn kaarten zetten op woekerpolisclaim.nl Verliespolis.nl (zelfde clubs als leaseverlies.nl) zal wel tevreden zijn met een slappe schikking straks, net als leaseverlies in de Dexia aandelenlease-affaire.

Tony S

Ongelezen bericht door Tony S »

echter... de polis is nu E 2.864 waard.
Hebben ze nu voor het eerst dan de "kosten" in de waarde van de polis verrekend bij het jaarlijkse overzicht?

Ik heb ook zo'n ding van ongeveer 11000 euro en krijg pas medio mei het nieuwe overzicht. Over "kosten" in het jaarlijkse overzicht heb ik idd ook nooit iets kunnen ontdekken.

Gergovia

Ongelezen bericht door Gergovia »

Beste allemaal,

Ik ben opzoek naar mensen die bij NN een lijfrente hebben met de volgende namen:
- Flexiplan
- 40-R FLEX
- Euroverzekering

Ik zou graag eens van deze producten de kosten vergelijken.

Hartelijke groet,

Gergovia

Gesloten