LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vesteda

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Barty
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2007 14:38

Vesteda

Ongelezen bericht door Barty »

Mag een woningbouwvereniging je na een ontruiming 6 maanden na dato schadekosten(voor onnodige werkzaamheden) in rekening brengen?Zonder vooraf in kennis te zijn gesteld en zonder de mogelijkheid tot zelfherstel te hebben gekregen?[/b]

fleur_tjuh
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 mar 2007 14:05

Re: Vesteda

Ongelezen bericht door fleur_tjuh »

Ja dat kan De gemiddelde kosten zijn 2800 euro

Barty
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2007 14:38

Re: Vesteda

Ongelezen bericht door Barty »

Ze hebben het opgeschroefd naar duizenden euro's!Wat is de grondslag ?Kan iemand me dat vertellen?
Ik heb foto's van de woning opgevraagd,voor eventueel bewijsmateriaal.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Vesteda

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Hoe moet ik het woord ontruiming zien? Ben je verhuist uit vrije wil of ben je er uitgeschopt om het een of het ander.

Barty
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2007 14:38

Re: Vesteda

Ongelezen bericht door Barty »

Eruitgezet vanwege achterstallige huur die inmiddels al voldaan is.Had ik nog recht om de woning zelf te herstellen?De verhuurder heeft zonder mijn medeweten derden ingeschakeld en de rekening doodleuk bij mij gedeponeerd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Vesteda

Ongelezen bericht door puma73 »

Bij ontruiming door huurachterstand is door de rechter het huurcontract ontbonden en mag de woningbouwvereniging de kosten op u verhalen,

U heeft ook niet meer het recht op zelfherstel omdat door de ontbinding van het huurcontract u ook geen rechten meer heeft anders dan de woning te verlaten, tot het tijdstip van ontruiming had u de mogelijkheid om zelf e.e.a te herstellen, maar na de ontruiming niet meer.

De woningbouwvereniging heeft geen toestemming van u nodig om derden in te huren. Lees de algemene voorwaarden ven de WBV er maar op na, dit zijn meestal standaard clausules opgenomen in het huurcontract.

En dit kan inderdaad aardig in de papieren lopen afhankelijk van hoeveel werk en materiaal nodig zijn voor herstel.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Vesteda

Ongelezen bericht door NAK »

Eruitgezet vanwege achterstallige huur die inmiddels al voldaan is
Als je dat nu eerder had geregeld was het 1000 euro goedkoper geweest voor je.

Gesloten