Ik heb gezocht op internet maar kan er niks zinnigs over vinden dus ik hoop hier eventueel een antwoord te vinden.
De situatie is als volgt. Ik ben in vast dienstverband en wil daarnaast een eigen bedrijf beginnen. Ook zijn wij in het bezit van een eigen huis en krijgen maandelijks de verlopige teruggaaf gestort.
Is het waar dat als je een eigen bedrijf begint, de maandelijkse teruggaaf direct vervalt en deze jaarlijks word uitbetaald? Of is hier een maximaal bedrag aan verbonden dat je met je eigen bedrijf jaarlijks mag bijverdienen?
Hopelijk kan iemand mij iets meer over deze kwestie vertellen.
met vriendelijke groet,
Eric
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verlopige teruggaaf bij eigen bedrijf
-
-
Re: verlopige teruggaaf bij eigen bedrijf
Nee, dit is niet het geval. Je blijft gewoon recht houden op de teruggaaf. Zorg er alleen wel voor dat je loonbelasting afdraagt van het loon dat je ontvangt uit je werkzaamheden voor je eigen bedrijf.
-
Allereerst bedankt voor je reactie.
Maar hoe zit het dan met verhuur van spullen, moet ik daar dan ook loonbelasting over betalen? Ik zal namelijk weining arbeidsuren in rekening hoeven brengen. Het gaat hier voornamelijk om het verhuren en eventueel verkopen van licht, geluids en video apparatuur.
groet,
Eric
Maar hoe zit het dan met verhuur van spullen, moet ik daar dan ook loonbelasting over betalen? Ik zal namelijk weining arbeidsuren in rekening hoeven brengen. Het gaat hier voornamelijk om het verhuren en eventueel verkopen van licht, geluids en video apparatuur.
groet,
Eric
let wel op, je zal prive wel terugkrijgen.
Maar aan de andere kant je zal over je winst wel belasting moeten betalen. Daarnaast krijg je ook een aanslag over het afgelopen jaar wat de ziektenkosten betreft.
Wij hebben ook een eigen zaak naast een baan en zorg in ieder geval dat je een spaarpotje houdt, want de belasting wil er zeker ook wat van hebben!!
Maar aan de andere kant je zal over je winst wel belasting moeten betalen. Daarnaast krijg je ook een aanslag over het afgelopen jaar wat de ziektenkosten betreft.
Wij hebben ook een eigen zaak naast een baan en zorg in ieder geval dat je een spaarpotje houdt, want de belasting wil er zeker ook wat van hebben!!