LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantieprijs

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
*missy*

Re: Garantieprijs

Ongelezen bericht door *missy* »

Dit is echt te gek voor woorden. Je tekend in 2006 het contract en krijgt in maart pas een brief dat het per 2007 in gaat met een paar regeltjes erbij dat wellicht het maandbedrag aangepast wordt?????????

En ja hoor deze maand dus 100 euro extra boven op mijn oude bedrag van 220 euro betalen. Huppekee das wel een forse verhoging, zit je mooi tot 2010 nu vast aan dat contract. Denk dat ik toch ff de rechtbijstand verzekering er maar even bij ga halen of dat allemaal wel zo maar kan!!!

*missy*

heeft trouwens al één van de mensen een reactie terug gehad van Eneco? Ik ga er vandaag eens mee aan de slag. Kijken hoe lang het duurt voordat ik iemand te pakken krijg.

Edit:
Ik wacht nog even wat reacties af hier en op een ander forum. We hebben wel gisteravond nog dit onderstaande op de Eneco site gevonden. Maar ineens 100 euro omhoog is wel erg veel :shock:
--------------------------------------------------------------------------

U heeft eind 2006 gekozen voor de Garantieprijs 4e kwartaal tot 1 januari 2010 voor elektriciteit, gas of Ecostroom. U heeft hiermee gekozen voor de zekerheid van een vast leveringstarief voor de komende 3 jaar. Dit betekent dat de tariefswijzigingen de komende drie jaar niet voor u gelden. Houdt u er rekening mee dat u met de Garantieprijs niet de tarieven van 2006 vastzet..

Omdat u met onze garantieprijs kiest voor zekerheid, ligt het tarief voor de Garantieprijs gas iets hoger dan de variabele tarieven die per 1 januari 2007 gelden. Het tarief voor de Garantieprijs elektriciteit ligt iets lager dan de variabele tarieven die per 1 januari 2007 gelden. Dit is meegenomen in het herberekenen van het termijnbedrag en kan leiden tot een verhoging van uw termijnbedrag. Wanneer uw jaarnota binnen enkele maanden wordt berekend kan deze verhoging aanzienlijk zijn. Op de jaarnota zal er met uw jaarverbruik en de nieuwe tarieven een nieuw maandtermijn bepaald worden.

*missy*

Geachte mevrouw, ******,

Graag reageren wij op uw e-mail van 3 april 2007, waarin u vragen heeft over het termijnbedrag.

U heeft gekozen voor de Garantieprijs voor gas hebben in sommige gevallen een fikse verhoging van het termijnbedrag. Dit kan veroorzaakt worden door het volgende:
U bent doorgaans overgestapt op de ’Garantieprijs gas’ in november/december 2006. Het grootste deel van het verbruik van gas (stookkosten in de winter) moet dan nog komen en wordt straks afgerekend voor het hogere ’Garantieprijs tarief’. Omdat u al snel de jaarnota gaat krijgen worden deze hogere kosten via nog maar 2 termijnnota’s in rekening gebracht.
Bovendien is er in juli 2006 een tariefsverhoging voor gas geweest die niet is doorberekend in het termijnbedrag.
De jaarafrekening kunt u in mei 2007 verwachten.

Wilt u meer weten? Op onze website vindt u de antwoorden op de meest
gestelde vragen: http://www.eneco.nl/vraag

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice

----------------------------------------------------------------------------

Nou dit antwoord kreeg ik op de mail die ik gisteren verstuurd had via hun site, moet toch zeggen een snel antwoord, das wel netjes, minder netjes vind ik het dat wij van te voren niet op de hoogte gesteld zijn dat er ineens in maart 2007 , 330 euro ipv 220 euro afgeschreven is. Dat had zeer zeker anders gekund!!!

jmeijburg

Ongelezen bericht door jmeijburg »

Ik heb al een jaarnota gekregen van 2006. Waar ook een nieuw termijn bedrag op staat. Daar heb ik mijn meterstanden voor doorgegeven. En dan begrijp ik uit de mail die missy kreeg dat Nov/dec nog verrekent moet worden... Wat klopt hier niet? Op mijn jaarnota staat al dat ik garantieprijs afneem. Ze schrijven nu meer af om straks weer wat terug te kunnen geven?? Beetje krom allemaal.

jmeijburg

En mijn contract ging in vanaf 1 januari 2007. Hoe kunnen ze dan de eerste 2 maanden van 2007 nog doorberekenen?? Dat was volgens mij de afspraak niet.

*missy*

Nee, ik heb dat ook nergens kunnen lezen, vind het nog steeds een vreemde gang van zaken.

Lijkt me een "leuk" Tros radar uitzending onderwerp, ja toch?

jmeijburg

Na een uur aan de telefoon gezeten te hebben. Zijn ze er bij ons achter gekomen dat het termijnbedrag was gebaseert op 2005. Foutje dus, maar dat scheelt al 30 euro. Daarnaast hebben ze bij Eneco een andere schatting voor het gas gemaakt voor komend jaar dan dat er vorig jaar is gebruikt. Omdat de winter erg zacht was en omdat ze willen voorkomen dat er aan het eind van het jaar nog veel open staat om te betalen. Dit is een zeer ruime schatting, bij ons 1800 kub ipv 1200 kub. Dat we hier zo moeten achter moeten komen is natuurlijk ook niet helemaal juist. Een brief was indeze wel gepast geweest. Uiteindelijk betalen wij nu 25 euro meer dan het oude termijn bedrag wat berekend was met de oude tarieven en schatting.

*missy*

Nou, we zitten nu op 24 mei en we hebben nog steeds geen afrekening en betalen nu al een tijdje 100 eurie extra per maand. ben dus heel benieuwd naar de eind afrekening en het nieuwe bedrag dat we moeten gaan betalen :?

Gesloten