LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waanzinnig SLECHTE! spaar-rente-tarieven Postbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Coen46
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 aug 2006 18:46

Ongelezen bericht door Coen46 »

OF (wat ik net bij dit andere topic al zei) Postbank gebruiken voor je betalingen, en tegelijkertijd een echte bank om te sparen. Dan kun je zappen zoveel je wilt, en is de opdracht dezelfde dag uitgevoerd.

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Waanzinnig SLECHTE! spaar-rente-tarieven Postbank

Ongelezen bericht door Baskruit »

Die Plusrekening is er gewoon eentje die ze volgens mij uitgefaseerd willen hebben vanwege de papieren rompslomp en op deze manier proberen ze dan mensen aan te sporen om het over te boeken naar bijvoorbeeld hun internetspaarrekening.
Helaas is niet iedereen daar scherp op. Zo bleek mijn vriendin haar spaargeld op een Plusrekening te hebben staan. Dat heeft ze op mijn aanraden inmiddels veranderd.

Ik zelf doe precies zoals Coen46 zegt. Postbank voor de betalingen en mijn spaargeld staat elders tegen een hogere rente.

Frankko
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 mar 2007 15:30

Re: Waanzinnig SLECHTE! spaar-rente-tarieven Postbank

Ongelezen bericht door Frankko »

nu bij ABN spaardeposito 1jr tegen 3,75%.

Coen46
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 aug 2006 18:46

Re: Waanzinnig SLECHTE! spaar-rente-tarieven Postbank

Ongelezen bericht door Coen46 »

Ik ontdek zojuist nog een vreselijk dikke adder onder het gras van de Postbank.

Diverse banken hebben spaarrekeningen, waar je extra rente krijgt over het bedrag dat een vol kalenderkwartaal op je rekening staat. Dus neem je tussentijds op, of stort je tussentijds bij: over het minimumbedrag krijg je basisrente plus een bonus.

Zo niet bij kwartaalextrasparen van de Postbank: je krijgt weliswaar bonusrente over het geld dat een vol kwartaal op je rekening staat, en ook nog eens over het geld dat je tussentijds stort, maar zodra je ook maar één cent teveel opneemt, krijg je over het GEHELE bedrag alleen de basisrente. En dat "één cent teveel" betekent dat je alleen de rente mag opnemen die je in een kwartaal bij elkaar gespaard hebt!

TIP: als je dit kwartaal geld wilt opnemen van je rekening kwartaalextrasparen, doe het dan vandaag en niet pas op 29 juni, want dan kun je het tussen nu en 29 juni nog rente laten trekken bij een andere bank !!! En na deze opname moet je dus ook niet meer bijstorten vóór 1 juli, want de rente tot die datum ben je dan gewoon kwijt !!!

De informatie die de Postbank daar zelf over geeft kan je volledig op het verkeerde been zetten. Rechtstreeks van de Postbanksite:
Bij InternetBonussparen van ABN Amro en Rabobank ontvangt u alleen een extra rente over het saldo dat het hele kwartaal op de rekening staat, dus niet over bijstortingen.
Terwijl ergens anders staat:
Heeft u wel een opname gedaan, dan ontvangt u alleen de basisrente.
Inderdaad, ik heb er ook zes keer overheen gelezen, maar dit is dus waarmee ze zich onderscheiden van andere banken !!!

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Waanzinnig SLECHTE! spaar-rente-tarieven Postbank

Ongelezen bericht door Inter »

Waarom nu zo moeilijk doen met alle spaar-rekeningen met allerlei beperkingen waardoor je door opname uiteindelijk toch een lage rente krijgt.
Als je dat doet kan je net zo goed een Deposito nemen.

Zoek een bank met hoge rente zonder beperkingen waar je eigen betaalrekening kan behouden .

Omdat Spaarhulp.nl klik niet meer bestaat moeten we het maar even hier meer doen

http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp

Wees wel altijd voorzichtig met het opgeven van nieuwsbrieven .
Er zal waarschijnlijk hier niks aan de hand zijn maar ik gebruik daarvoor toch mijn één van GMail Acounts

Gesloten