Bij Tiscali is het zo dat men vele mails niet bij de geadresseerde bezorgt. O.a. de mail met de aanmeldingsgegevens voor de Radar Forum Site kwam niet bij me aan. Ook heb ik als mails met bevestigingen van boekingen van vliegtickets bijvoorbeeld bij Singapore Airlines nooit ontvangen. Ook inschrijfmails bij forums van bijvoorbeeld Tweakers, en Geochaching.com zijn nooit bij me aangekomen. Ik heb uiteindelijk een gratis account aangemaakt bij Live.nl om me bij dit soort forums alsnog te kunnen aanmelden.
Tiscali's helpdesk beweert dat het komt doordat deze sites mails versturen met een niet verifieerbaar afzender adres. Deze mails worden door Tiscali geblokkeerd, en niet naar de eindgebruiker doorgestuurd. Het komt ook niet in het spamfilter terecht, je krijgt gewoon de mail helemaal op geen enkele manier via Tiscali binnen.
Ik kopieer hieronder de reaktie van Tiscali. Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben en of Tiscali op een of andere manier op andere gedachten is te brengen. Het is mij onmogelijk om al dit soort sites op mijn eentje te benaderen, zoals Tiscali suggereert, om hen op de door Tiscali vermeende fout te wijzen.
Groet, Hans
Reaktie Tiscali:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 04-12-2006 met ticketnummer 567604. Naar aanleiding van dit e-mailbericht kan ik u als volgt informeren.
ook gerenomeerde bedrijven dienen zich te houden aan de internationale afspraken die gelden voor in het inrichten van mail servers.
het komt er in het kort op neer dat een afzend mail adres gecontroleerd moet kunnen worden door onze mail server , als dit niet mogelijk is dan zal de mail terug naar afzender worden gestuurd met de mededeling dat zijn of haar mail adres niet geverifeerd kan worden
dit is internationaal afgesproken om b.v spam en andere misbruik vormen te kunnen bestrijden , dat er partijen zijn in de wereld die zich niet houden aan deze afspraken is spijtig maar wij houden er ons wel aan , ook als dat betekend dat sommige mailtjes om deze reden niet bij onze klanten aankomen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tiscali Mails Verdwijnen
Re: Tiscali Mails Verdwijnen
Waarom komen die mails bij andere providers dan wel binnen?dit is internationaal afgesproken om b.v spam en andere misbruik vormen te kunnen bestrijden
Tiscali heeft een beetje rare manier van filteren.
Niet bepaalde servers maar gewoon op berichten .
Met het gevolg dat onterechte spam nooit aan komt .
Mag de gebruiker dan zelf nog wel bepalen of het spam is of niet.
Gelukkig daar geen abbonee
Wat je bijvoorbeeld kan doen is alles via een Gmail adres te laten lopen .Die heeft ook een spamfilter maar daar verdwijnt alles pas na 30 dagen als die het in spam box zet.
Het is zo al niet verstandig om een standaard mail adres van je eigen provider voor allerlei zaken te gaan gebruiken.
Je weet nooit wat daarmee gebeurd.
Mail adressen van bekende providers zijn een gouden handel .
Niet bepaalde servers maar gewoon op berichten .
Met het gevolg dat onterechte spam nooit aan komt .
Mag de gebruiker dan zelf nog wel bepalen of het spam is of niet.
Gelukkig daar geen abbonee
Wat je bijvoorbeeld kan doen is alles via een Gmail adres te laten lopen .Die heeft ook een spamfilter maar daar verdwijnt alles pas na 30 dagen als die het in spam box zet.
Het is zo al niet verstandig om een standaard mail adres van je eigen provider voor allerlei zaken te gaan gebruiken.
Je weet nooit wat daarmee gebeurd.
Mail adressen van bekende providers zijn een gouden handel .
-
Ik heb ook spam ingesteld en geen last, je kunt zelf via hun site aangeven waar het spam naar toe moet en hoe streng deze gefilterd moet worden ook kan je hem uitschakelen