Hallo allemaal,
Ik zit met een probleempje en ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. Mijn oog was gevallen op een nieuwe mobiel met het bijhorende abbonnement: Telfort Unlimeted. Ik vroeg deze aan via internet en alles ging naar behoren totdat ik een mailtje kreeg: Ik kon geen abbonement afsluiten omdat ik geregistreerd stond bij Preventel.
Ik moet bekennen dat ik niet eens wist wat en wie Preventel is en het is me nog steeds niet duidelijk. Telfort adviseerde mij een schriftelijk verzoek in te dienen bij Preventel. Dit heb ik gedaan. Het was ook de enige manier omdat er op het hele internet geen emailadres of telefoonnummer te vinden is van Preventel. Ik heb Google afgezocht, ik heb de telefoongids doorgespit en opeens! Ik vond een telefoonnummer. Ik belde deze gelijk en tot mijn nog grotere verbazing kreeg ik ene Jan Stuit aan de telefoon. Hij wist helemaal van niks.
Voor controle de link waar ik het telefoonnummer heb gevonden: http://www.nederlandinbedrijf.nl/regio/ ... elderland/
Ik ben nu dus aardig boos aan het worden want ik heb ook niks van Preventel vernomen over mijn registratie. Ik weet heel erg zeker dat er geen rekening openstaat bij mijn provider.
Kan iemand mij helpen om dit probleem om te lossen? Heeft iemand de zelfde ervaring meegemaakt?
Groetjes Diana
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Preventel
Re: Preventel
al gekeken op www.preventel.nl? Daar vind je alle info over het bedrijf en hoe ze werken.
Een registratie hoeft overigens niet te maken te hebben met een bedrag dat op dit moment open staat, het kan ook te maken hebben met een betaling van enkele jaren geleden
Een registratie hoeft overigens niet te maken te hebben met een bedrag dat op dit moment open staat, het kan ook te maken hebben met een betaling van enkele jaren geleden
Deze heb ik helemaal doorgespit. Het grappige is (Ik kan er niet om lachen) dat het telefoon nummer en het faxnummer van Preventel door heel iemand anders worden gebruikt..
Ik weet echt zeker dat het niet van jaren terug is!
Ik weet echt zeker dat het niet van jaren terug is!
Ik heb geen verklaring voor het feit dat het telefoonnummer niet lijkt te kloppen. Wel staat er op de website duidelijk vermeld dat Preventel ivm persoonsbescherming alleen schriftelijk uitleg kan geven over een evt registratie, ze hebben hiervoor ook een kopie van je legitimatie nodig. Denk dat je dus het beste dat schriftelijke verzoek om info kan indienen, dan kan je ook achterhalen wanneer de registratie is ontstaan, en misschien ook door welke provider. Veel succes!
ps. Wat betreft je eerdere opmerking dat het je nog niet duidelijk is wat preventel is: simpel gezegd is het een bedrijf waar mobiele providers het doorgeven als een klant zich niet aan de betalingsverplichting heeft gehouden. Een soort van BKR, maar dan puur voor mobiele providers
ps. Wat betreft je eerdere opmerking dat het je nog niet duidelijk is wat preventel is: simpel gezegd is het een bedrijf waar mobiele providers het doorgeven als een klant zich niet aan de betalingsverplichting heeft gehouden. Een soort van BKR, maar dan puur voor mobiele providers
Ik ga morgen in ieder geval nog een paar telefoontjes plegen. Ook naar dat nummer dat niet klopt want ze moeten er toch iets van weten als hun telefoonnummer overal wordt vermeld. Als iemand me verder nog kan helpen: Graag! Ik tast volledig in de duisternis hierover.
zou wel even nadenken voor je bij telfort wat afsluit.
sinds ze zijn overgegaan op het kpn netwerk kunnen aardig wat mensen, net als ik, niet meer bellen en andere problemen.
ik heb ze dan ook gemaild dat het grappig is dat ze nu met unlimited komen, tja als je toch niet kan bellen...
ook is telfort erg vlot met registreren bij preventel +bkr, terwijl zij een fout hadden gemaakt. ik heb er bijna een jaar over gedaan mijn oude abonement op gezegd te krijgen, en dat lukte niet (aangetekend 2x, 25 faxen en 30 telefoontjes ofzo, resultaat: die registraties en het feit dat ik verplicht bij telfort moest blijven omdat je dan nergens anders meer een abonement krijgt!
maar goed, denk dat het bij alle aanbieders goed of niet goed kan gaan
sinds ze zijn overgegaan op het kpn netwerk kunnen aardig wat mensen, net als ik, niet meer bellen en andere problemen.
ik heb ze dan ook gemaild dat het grappig is dat ze nu met unlimited komen, tja als je toch niet kan bellen...
ook is telfort erg vlot met registreren bij preventel +bkr, terwijl zij een fout hadden gemaakt. ik heb er bijna een jaar over gedaan mijn oude abonement op gezegd te krijgen, en dat lukte niet (aangetekend 2x, 25 faxen en 30 telefoontjes ofzo, resultaat: die registraties en het feit dat ik verplicht bij telfort moest blijven omdat je dan nergens anders meer een abonement krijgt!
maar goed, denk dat het bij alle aanbieders goed of niet goed kan gaan
Laatst gewijzigd door the boss op 05 apr 2007 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
ps die prevental is alleen schriftelijk te bereiken!