@idril calaelen:
Ik snap ook wel dat je niet de bedoeling hebt om reclame te maken, daarom kan een reactie als deze, mijns inziens prima door de beugel.
Tja, en wat de werking van forums betreft: een beetje gelijk heb je wel hoor, niemand kan overal 100 procent van op de hoogte zijn.
Jij geeft tenminste aan hoe het zou moeten, met het verkoopverhaal.
Hoewel ik buiten vakantiekaart om goedkoper uit ben voor het totaalpakket, kan vakantiekaart in de basis een goed produkt zijn. Korting wil iedereen wel, en daar is niets mis mee. Ik heb eens zitten uitrekenen hoeveel mij mijn vakantie naar Parijs zou hebben gekost, wanneer ik de hotelkamerprijzen die VK mij voor een specifiek hotel had doorgegeven, zou hebben geboekt. Ik koos ervoor om het allemaal zelf samen te stellen, omdat in dit geval alleen de overnachtingen 70 euro duurder bleken uit te vallen als het totaalpakket dat ik nu heb geboekt. Kennelijk bleek die VK-medewerker niet goed op de hoogte te zijn, want ik kreeg later een telefoontje, waarin me werd gezegd, dat VK alleen met vliegreizen zou werken. Om het lekker ingewikkeld te maken, zeg.......
Het is nu eenmaal zo, dat mensen zich bedrogen voelen, wanneer eerst wordt gepraat over 2,95, en op geen enkele wijze die waardebonnen (waar het dus allemaal om blijkt te draaien) ter sprake komen.
Mijn voorstel bestaat dus uit een proefperiode, de kaartbezitter gaat zelf de boer op met zijn kaart (boekt waar ie dat
zelf wil.....).
Pas als VK de korting inderdaad toekent, is de klant gebonden aan die waardebonnen, en pas DAN boeken jullie 75 euro af......
Jullie zouden minder klanten krijgen, maar wel meer klanten die tevreden zijn over het systeem, omdat ze zich niet bedrogen voelen.
Kijk, DAN kunnen er immers geen misverstanden ontstaan, dan weet de klant, dat ie ECHT goedkoper uit is, wanneer ie VK inschakelt.
Overigens heb ik een vraag aan je: ik heb de indruk dat de weerstand (onder meer hier op het TROSforum) weldegelijk invloed heeft op jullie verkoopverhaal aan de telefoon. Kan dat (behoudens een enkele uitzondering) kloppen?
@Heddy Lester: de overeenkomst dient,
omdat het colportage is, te zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Vraag hen daarnaar. Wanneer jij binnen 8 dagen na inschrijving hebt opgezegd, heeft VK en ook dat incassobureu geen poot om op te staan.
Benader dus ook het incassobureau en VK, met de vraag, of zij kunnen aantonen dat de overeenkomst is ingeschreven. Wanneer men zegt dat men niet over die gegevens beschikt, ga er dan maar vanuit dat die afkoelingsperiode van 14 dagen nog moet beginnen, en dat jij niet te laat bent geweest om VK te laten weten van de overeenkomst af te zien.
Het is heel simpel: wanneer jij een telefoontje hebt gekregen, begint VK al te tellen. Maar dat is dus te vroeg, want er IS helemaal nog geen overeenkomst.