LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer laptop valt uit op vreemde manier

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Leoni-

Acer laptop valt uit op vreemde manier

Ongelezen bericht door Leoni- »

Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een Acer 3025 WLMI laptop gekocht. Dit beviel prima maar de ellende begon een half jaar geleden: de laptop kreeg een scheur in de kap. Hij is opgestuurd naar ACER service en na 4 weken kreeg ik hem weer gloednieuw terug.
Nu is er weer een scheur onstaan in de kap en ik moet hem dus binnenkort weer opsturen ! Ik heb een probleemlaptop gekocht..Maar dit ter zijde..

Nog een probleem is dat mijn laptop uitvalt als je er 1 KLEIN tikje op geeft of als je de accu aansluit op de laptop. als je de accu aansluit hoor je piepjes; alsof ik de accu eruit haal of erin steek. Als hij te vaak piept valt hij ook uit. Als hij uitvalt geeft hij een wit scherm weer zonder dat het lampje van de opstartknop aanstaat.

Ook kan hij niet met 1 hand worden vastgehouden en kan eigenlijk helemaal niet verschoven worden of het is alweer raak.

Nu heb ik hem 2 weken geleden opgestuurd naar een computerwinkel vlak bij mij in de buurt.
De makers van een computerwinkel hebben mijn laptop al helemaal los gemaakt om het probleem op te lossen, maar na 2 weken nog steeds geen gehoor..ze weten de oorzaak dus niet. Jullie wel?

2 pluspunten: software werkt allemaal prima en ik heb een backup gemaakt voor als hij binnenkort crasht haha

alfatrion

Re: Acer laptop valt uit op vreemde manier

Ongelezen bericht door alfatrion »

Op basis van de informatie kan ik niet bepalen wat er mis is.

gsm-it

Ongelezen bericht door gsm-it »

De accu mag lang niet bij elke laptop verwijderd worden wanneer de laptop aan is.
Een veel voorkomend probleem bij laptops is een los soldeer contact in de voeding, nabij de stekker voor de adapter.
De oorzaak is het veelvuldig of onvoorzichtig in- en uitpluggen van de adapter.
Een scheur in de kap wordt vaak mede veroorzaakt door op de verkeerde manier openen en dicht doen van de kap met het beeldscherm.
U moet de kap steeds met één hand, in het midden, aan de voorzijde, beetpakken en zo openen of dichtdoen.
Door de kap aan de hoek te pakken en op of neer te bewegen loopt u kans dat de kap verwringt. Hierdoor kunnen de bevestigingsschroeven los raken, waardoor weer schade aan de kap ontstaan kan.

MXMCE

Ongelezen bericht door MXMCE »

"Een scheur in de kap wordt vaak mede veroorzaakt door op de verkeerde manier openen en dicht doen van de kap met het beeldscherm."

Is bij Acer al vaker een erkende productiefout geweest.
De computerwinkel zou deze aan moeten melden onder garantie voor reparatie. Wat betreft de voedingsstekker... vrees ik het ergste, garantietechnisch dan, zeker als deze al openligt bij de pc zaak.

nicodebruin

Ongelezen bericht door nicodebruin »

Loopt garantie niet direct via de fabriek? waarschijnlijk kan de winkel er ook weinig aan doen en voor garantie zal die toch terug moeten naar Acer.... lijkt me ook niet handig als hun hem helemaal uit elkaar gaan zitten halen terwijl hij onder de garantie valt. :? Ten 2de kun je straks nog de kosten van arbeid van die winkel gaan betalen :roll:

wat betreft het scherm dat probleem heeft een klasgenoot van mij ook. Doordat het open/dicht doen van het scherm worden de schroeven erin steviger aangedraaid en ontstaan er scheurtjes bij de schanieren, is een fabrieksfout. Had ook gehoord dat het komt doordat ze 2 schanieren gebruiken waardoor er meer druk op komt te staan...

RobertIon

Ongelezen bericht door RobertIon »

Het probleem met de schanieren heb ik ook. Ik heb ook een acer laptop. Acer 2030.

Er is te veel druk op de schanieren komen te staan, terug naar de winkel gebracht. Daar gaven alle medewerkers aan dat de schanieren te strak waren opgedraait. Een fabrikagefout. De laptop is opgestuurd.

De laptop heb ik eind december door de winkel laten opsturen. Het is nu 6 april, en mijn laptop heb ik nog steeds niet. Ik ben hier nu druk mee bezig.

De fabriek gaf aan dat het een fabrieksfout was.

Succes verder

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nog een probleem is dat mijn laptop uitvalt als je er 1 KLEIN tikje op geeft of als je de accu aansluit op de laptop. als je de accu aansluit hoor je piepjes; alsof ik de accu eruit haal of erin steek. Als hij te vaak piept valt hij ook uit. Als hij uitvalt geeft hij een wit scherm weer zonder dat het lampje van de opstartknop aanstaat.
Laatst had ik dit probleem bij een klant ook.
Hierbij trof het overigens een notebook van Dell.

Als je op een bepaalde plaats drukte, dan stopte de computer.

Ik heb het hele systeem uit elkaar gehaald en alle contacten doorgesoldeerd.
Echter moch dit niet baten.

Als je naar een printplaat kijkt, dan zie je allemaal koperbanen.
Bij de moederborden van de notebooks kan dit uit 4 lagen bestaan.
Dus als er een breuk ontstaat, dan is dat niet te repareren.

Gesloten