LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help lcd tv....

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Caboro

Help lcd tv....

Ongelezen bericht door Caboro »

Ik ben aan een nieuwe tv toe, nu heb ik er zelf niet zo veel verstand van en dat merkt de verkoper in de winkel ook meteen. Maar toch zou ik graag wat onafhankelijke adviezen willen hebben, zelf ben ik gecharmeerd van een samsung maar is dit wel een goed merk?? Wat raden jullie aan. Tuurlijk is het ook erg persoonlijk de een houd meer van dit de ander meer van dat, ik hoef niet te veel fratsen aan mijn tv.... :?:

audiofreak1

Re: Help lcd tv....

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Laat je eens goed voorlichten in een speciaalzaak. Daar werken geen jonge broekies met een 9 tot 5 mentaliteit maar mensen met een passie voor beeld en geluid. Zij weten het verschil tussen de verschillende merken en modellen. Zij zullen je hoogswaarschijnlijk geen Samsung aan bevelen (omdat het ook mobieltjes maakt) maar een merk met uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en een goede service. Wat wil je uitgeven? Wat is het maximale budget?

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

Sharp is goede kwaliteit ten opzichte van de prijs.

DennisThePennis

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

En ga vooral eens kijken bij een electronicazaak met een ruim assortiment, bij voorkeur op een rustig tijdstip dat die verkopers de tijd voor je kunnen nemen om die toestellen aan je te demonstreren, bij voorkeur met een HD-bron (BlueRay, HD-DVD). De Sharp zag er idd. goed uit, beter dan Samsung. Maar het meest gecharmeerd was ik toch van de Sony Bravia's. Ik heb het dan wel alleen over de Full-HD schermen van 2000+ euro.

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Heb je een Sony wel eens analoog gezien? Dan is zelfs een Full HD scherm niets meer. Gelijk aan Samsung. Geef mij maar een Philips, Loewe of Panasonic. Veel betere tuners en een prachtig beeld op analoog.

DennisThePennis

Heb je een Sony wel eens analoog gezien?
Wie koopt zo'n TV van 2000+ euro dan om analoge bronnen te bekijken? U leeft nog in het VHS tijdperk? :lol:

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Zij zullen je hoogswaarschijnlijk geen Samsung aan bevelen (omdat het ook mobieltjes maakt) maar een merk met uitstekende prijs-kwaliteitverhouding
Samsung niet aanraden omdat het mobieltjes maakt? Huh? Zo kan je wel bij ieder merk iets noemen. Sharp maakt ovens, Panasonic maakt DVDspelers, Philips maakt alles, en guess what, ze maken ook allemaal mobieltjes?

Het lijkt erop dat je de topicstarter meteen maar richting B&O enzo wilt helpen. Vooral doen, overpriced rommel die toch allemaal de panelen van Sharp en jawel, Samsung gebruiken.
Heb je een Sony wel eens analoog gezien? Dan is zelfs een Full HD scherm niets meer. Gelijk aan Samsung. Geef mij maar een Philips, Loewe of Panasonic. Veel betere tuners en een prachtig beeld op analoog.
Het is waar dat bij gelijke panelen de beeldkwaliteit niet hetzelfde hoeft te zijn; Loewe gebruikt LCD techniek van Sharp maar wel eigen tuners. Alleen is dat een slecht voorbeeld want ik vind niet dat er kwaliteitsverschil in zit, alleen is Loewe een designmerk en daarom stompzinnig duur.

Daarnaast zal iedere 9-tot-5 broekie aanraden om NIET analoog te kijken, dus echt een goed criterium is dat ook niet. Koop je een platte TV, moet je gewoon digitale TV hebben, anders is het zonde van het geld. Zo'n broekie zal het alleen al aanbevelen om er een decoder bij te kunnen verpatsen.

Nee, het beste advies blijft om gewoon zoveel mogelijk zaken bijlangs te gaan en deze opgedane kennis te combineren met huiswerk, zoals www.kieskeurig.nl. Dan kan iedereen voor zichzelf de beste keuze maken, want beeldkwaliteit is subjectief (mijn ouders hebben een simpele Philips LCD en zijn al lyrisch over de kwaliteit). Jij hebt ongetwijfeld een kritisch oog, en ik ook. Ik zal ook niet gauw met Vestel thuiskomen. Voor anderen is dit echter prima!

Ten tweede: je kan niet in de portemonnee van een ander kijken. Vaak weten mensen die een LCD willen hebben helemaal niet eens wat hun eigen budget is, ze weten niet wat het kost, en al helemaal niet wat een LCD kost die een beeldkwaliteit heeft die ZIJ goed vinden...

Misschien wil de topicstarter wel een scherm van 1 meter doorsnede of groter, waardoor je - zowel prijstechnisch als kwalitatief gezien - automatisch bij plasma uitkomt. En ik weet dat dat een eindeloze discussie is (plasma vs. LCD) maar de enige reden dat het inferieure LCD verkocht wordt, is omdat plasma pas verkrijgbaar is vanaf 1 meter doorsnede, en niet iedereen wil zo'n bakbeest in de huiskamer.

Oh by the way - ik ben zo'n 9 tot 5 broekie.

DennisThePennis

Vaak weten mensen die een LCD willen hebben helemaal niet eens wat hun eigen budget is
Mja, als ze dat al niet weten, dan
komen ze op zeker met een miskoop thuis. :lol:
Koop je een platte TV, moet je gewoon digitale TV hebben
Met progressive scan op je digitale bronnen die lager dan 1080i/p zijn, kom je trouwens ook een heel eind op Full HD ...
Oh by the way - ik ben zo'n 9 tot 5 broekie
Dan maak je vandaag overuren ... :wink:

Gesloten