Toen ik een dag later(zaterdag) met de auto weg wilde gaan, deden mijn ramen opeens raar en begon de auto te piepen. Ik heb hem gelijk naar de dealer gereden en daar bleek dat er idd storingen waren a.g.v. vochtschade. De auto moest daar blijven staan en gerepareerd worden. Op maandag heb ik gelijk weer de autohandelaar gebeld. 'Oh ja', zei hij, 'ik heb even navraag gedaan, maar het schijnt een kwaal te zijn met dit soort auto's (dat de ramen dus spontaan open en dicht gaan). Ik heb aangegeven dat ik dit toch niet geloof. Toen zei hij 'wij maken dat veel vaker mee'. Toen ik aangaf dat hij er anders afgelopen vrijdag nog nooit van gehoord had, zei hij dat hij het toen over onze auto had
Ik heb aangegeven dat de auto nu bij de dealer stond en dat hij, of het nu de 'kwaal' was of de comfortsluiting, in beide gevallen in gebreke is geweest omdat hij ons dit niet gemeld heeft. Elke dag heb ik hun gebeld deze week. Op woensdag was ik zover dat ik in elk geval de factuur kon faxen en dan zou hij met zijn baas overleggen. Op vrijdag belde ik weer. Hij haalde de fax uit het postvakje en zei dat het niet leesbaar was of ik het nogmaals wilde faxen. Nou, daar is weer een discussie over gekomen. In elk geval heb ik het nog een keer gefaxt en aangegeven dat ik vandaag voor 12 uur bericht wilde hebben. Hij belde idd vanochtend. Ze willen de helft vergoeden (totale bedrag was €541,-) omdat hij niet vindt dat hij in gebreke was en de garantie die we hebben alleen maar op de motor en andere draaiende onderdelen van toepassing is.
Wat vinden jullie? Heeft hij gelijk dat hij maar de helft wil betalen? Ik vind nl. dat ze voor het hele bedrag aansprakelijk zijn, maar weet niet goed wat mijn rechten in deze zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties!