LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fosinopril / acupril / enalapril en droge ogen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Diem

fosinopril / acupril / enalapril en droge ogen

Ongelezen bericht door Diem »

Al enige jaren gebruik ik enalapril, behorend tot de groep ACE inhibitors. Enige tijd na het gebruik kreeg ik erg last van mijn ogen. Dit bleek "droge ogen" te zijn. Deze bijwerking staat niet in de bijsluiter en is ook niet bekend bij de huisarts. Daarnaast een 'ziek' gevoel, een beetje lastig te omschrijven. Dit ging snel weg toen ik met het medicijn stopte, maar moest weer beginnen ivm bloeddruk.

Zijn er andere mensen die hetzelfde medicijn gebruiken en bepaalde bijwerkingen hebben die niet op de bijsluiter staan?

mastertjuh

Re: fosinopril / acupril / enalapril en droge ogen

Ongelezen bericht door mastertjuh »

Hai Diem,
Ik heb ook Enalapril gebruikt maar had geen last van mijn ogen.
Wel had ik het gevoel er erg moe van te worden, maar dat kan ook aan mijn depressie gelegen hebben.
Ik geloof dat Enalapril wel één van de betere bloeddrukverlagers is qua bijwerkingen.
groetjes Mastertjuh.

Diem

Ongelezen bericht door Diem »

Die vermoeidheid ken ik heel erg. Daarnaast die depressieve klachten - voor mijn gevoel zijn die gestart sinds ik ben begonnen met enalapril, maar dat is lastig na te gaan achteraf. Had je al depressieve klachten voor je enalapril slikte?

Groetjes

mastertjuh

Ongelezen bericht door mastertjuh »

Hai Diem,
zijn we weer, ja ik was al depressief op het moment dat ik Enalapril gebruikte en ook moe maar had het idee dat ik door de Enalapril nog moeier werd.

gr.Mastertjuh.

Gesloten