Vorige week werd ik benaderd door NUON. Zij vragen mij over te stappen van Eneco naar Nuon omdat mij dit 12% zou schelen op de energiekosten. Als je interesse hebt zit je er wel meteen aan vast en moet je binnen 7 dagen een brief sturen dat je niet wilt switschen. Nou heb ik op het verplichte bandje netjes ingesproken dat ik alleen informatie wil en nergens aan vast zit, dus dat komt wel goed.
Gisteren de "aanbieding" ontvangen en zitten rekenen. Voor gas ben ik 4% goedkoper uit en voor electra 9 % duurder. Toch voor de zekerhied maar een briefje gestuurd dat ik geen overstap wil maken. Het klonk zo mooi allemaal maar hoe die man aan die 12% kwam? Wellicht de 4 en 9% opgeteld en een rekenfoutje gemaakt?
Ik wil zo graag goedkoper uit zijn en met 12% bespaar ik toch al snel 50 euro per maand. Mooi niet dus, ik moet dan meer betalen. Hoe doen anderen dat toch?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NUON met giga-aanbieding
Re: NUON met giga-aanbieding
Je hebt gelijk. Thuis lukt dat ook prima, dat besparen maar in mijn bedrijf echt niet. Allemaal koukleumende dames dus een hr-ketel. Alle lampen en tl buizen vervangen door spaarlampen. Dubbelglas en een verlaagd plafond. Verwarming laag een uur voor vertrek en alle computers uit. En toch gewoon ieder jaar een paar duizend euro duurder uit en het verbruik blijft vrijwel gelijk. Dan klinkt 12% natuurlijk heel mooi. Het is natuurlijk zuur dat ik voor de euro 325 gulden per maand betaalde en netjes uitkwam en nu al aan de 510 euro per maand zit. Uiteindelijk zou ik gewoon nog een stuk duurder uit geweest zijn met die overstap.
Ik vind het trouwens wel heel knap als je 5 keer minder verbruikt dan een gemiddeld huishouden. Denk dat ik niet op visite wil zitten bij je;-)
Ik vind het trouwens wel heel knap als je 5 keer minder verbruikt dan een gemiddeld huishouden. Denk dat ik niet op visite wil zitten bij je;-)
Prachtig polderboy, maar je zou er wat details bij moeten vermelden hoe dat lage warmtegebruik tot stand is gekomen. B.v. de zeer gunstige ligging van je woning t.o.v. de zon, de grootte van jouw huishouden t.o.v. een gemiddeld huishouden, om maar een paar zaken te noemen. Het gebruik van een "gemiddeld" huishouden ligt op ca. 35 GJ per jaar, naar ik meen, jij zou dus op ca. 7 GJ per jaar zitten. Kan je melden dat de jaarafrekening van vorige week voor ons nét geen 13 GJ bedroeg (4-persoons huishouden, rijtjeswoning). Maar we hebben dan ook "geen" winter gehad, dus ik voel me niet geroepen mezelf op de borst te slaan dat ons gebruik "maar" 35% van het landelijk gemiddelde bedraagtWij verbruiken 5 maal zo weinig aan warmte dan een gemiddeld stadswarmte huishouden
Is het niet zo dat een energiebedrijf alleen maar "iets" kan doen met de prijs van de energie zelf?Ik wil zo graag goedkoper uit zijn en met 12% bespaar ik toch al snel 50 euro per maand. Mooi niet dus, ik moet dan meer betalen. Hoe doen anderen dat toch?
De kosten voor vastrecht, netbeheer, de accijnzen, heffingen en de BTW die daar weer overheen komt blijven gelijk.
Dus als ze jou b.v. 12% korting geven op electra dan is dit op het totaalplaatje nooit 12% omdat de prijs van de electra maar een gedeelte van het totaalplaatje is, die korting krijg je niet op alle ander kosten.
Klopt. Je hebt helemaal gelijk. Maar na een beetje rekenen bespaar ik beslist geen 12% op de energie maar ben duurder uit. Vanaf vandaag dus alle post weer ongeopend de container in en telefoontjes afkappen. Nuon kan de boom in