LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
PimU
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2007 12:14

Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door PimU »

Ik was mezelf laatst aan het vervelen en ik dacht, kom laat ik eens een spelletje downloaden met mijn mobiele telefoon.
Ik wist dat het geld zou gaan kosten maar zoveel had ik nooit verwacht.
Het spelletje zelf kostte 1,50 euro maar het gebruik van mobiel internet maar liefst 88 euro!
Het gaat om een paar mb's waarvoor kpn het absurde bedrag van 88 euro in rekening brengt.
Ik heb gelijk kpn opgebeld en hun zeggen dat het zo duur is omdat ik geen imode pakket bij mijn mobiel gebruik heb.. Maar dan nog!
Kan dit zo maar?
Van dit bedrag kan ik 4(!) maanden thuis internetten.
Ik vind dit echt schandalig en ik heb ook net een boze brief naar kpn zelf opgestuurd.
Er zal wel niks aan gedaan kunnen worden, en ik weet ook dat dit helemaal mijn eigen schuld is, maar voor een paar minuten mobiel internet gebruik zo'n bedrag afschrijven vind ik persoonlijk echt veel te ver gaan!

J.Vermeer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:16

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Het is wel een mooie prijs voor KPN :shock:

PimU
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2007 12:14

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door PimU »

Ja dat zeker!
Dat is heel makkelijk geld verdienen voor de heren van de kpn...
Over de rug van de achteloze mobiel internetter

Saifam
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2007 16:34

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door Saifam »

Voor € 88,- kun je bij KPN ruim 50 mb downloaden. Bij gebruik boven de 5 MB betaalt u namelijk € 1,50 per mb. Dit zou betekenen dat òf uw rekening niet klopt, òf u meer gebruik heeft gemaakt van mobiel internet dan u zelf beseft. Ik heb ook wel eens met KPN Mobiel geïnternet en het is inderdaad niet goedkoop, maar € 88,- voor een enkele game klopt niet.
Als het daadwerkelijk alleen om deze ene game gaat, zou ik eens contact opnemen met de klantenservice. Als u in de toekomst nog gebruik gaat maken van mobiel internet is het wel zo verstandig om een bundel hiervoor af te sluiten.

PimU
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2007 12:14

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door PimU »

Ik heb net met de klantenservice gesproken en die alleraardigste mevrouw (sarcastisch natuurlijk) zei dat het mijn eigen schuld was en dat ik de kleine lettertjes maar moest lezen!
Ja natuurlijk tr*t!
Sorry hoor, hier kan ik mezelf echt boos om maken.
Het komt er nu op neer dat zolang je geen imode pakket hebt je ongeveer voor 1mb 10 euro betaalt.
Ik heb 1 spelletje gedownload en samen met de kosten voor dat spelletje en de bijbehorende internet paginas openen komt dat voor mij neer op 88 euro!
Mensen dit kan toch niet!
Ik vind het echt absurd dat dit zomaar kan, zoveel geld vragen om helemaal niks.
Dit hele gebeuren van paginas openen en dpwnloaden is in enkele minuten gebeurd..
Over makkelijk geld verdienen gesproken.
Ik kan mijzelf voorstellen dat mensen hierdoor vreselijk in de knoei komen.
Ik heb in ieder geval weer op de harde manier gellerd wat voor aasgieren die lui van de kpn zijn!

pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door pruppie »

Ik zal me hiermee waarschijnlijk niet geliefd mee maken...
Ik heb gelijk kpn opgebeld en hun zeggen dat het zo duur is omdat ik geen imode pakket bij mijn mobiel gebruik heb.. Maar dan nog!
Kan dit zo maar?
Elke provider in Nederland heeft een website waar tarieven op worden vermeld. Buiten dat heeft praktisch elk verkooppunt brochures met tarieven en tot slot kan je altijd via een klantenservice nagaan wat het tarief is van een dienst, en hoe dit wordt berekend (per minuut, kb, mb etc)
Het is niet moeilijk om dit soort info terug te vinden.

Hoewel 10 euro per mb idd behoorlijk duur is; als je gebruik gaat maken van een dienst weet je dat je hiervoor betaald en het zou dus erg verstandig zijn om van tevoren informatie over de kosten in te winnen en om op basis daarvan te beslissen of je er wel of geen gebruik van wilt maken

KPN staat (helaas) volledig in haar recht, zij zorgen dat tarief-info beschikbaar is maar het is aan de gebruiker om die ook op te zoeken. En bekijk het ook op deze manier: als je een nieuwe bank gaat kopen zorg je ook dat je de prijs weet voor je je pinpas tevoorschijn haalt en de bank mee naar huis neemt. Het zou niet meer dan normaal moeten zijn als je dit ook doet met zaken die achteraf in rekening worden gebracht

Saifam
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2007 16:34

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door Saifam »

Het komt er nu op neer dat zolang je geen imode pakket hebt je ongeveer voor 1mb 10 euro betaalt.
Ik heb 1 spelletje gedownload en samen met de kosten voor dat spelletje en de bijbehorende internet paginas openen komt dat voor mij neer op 88 euro!
Mensen dit kan toch niet!
Nee, dit kan inderdaad niet, en het is ook niet zo. De tarieven voor mobiel internet bij KPN kunt u hier vinden en ze zijn lager dan u beweert.

http://www.kpn.com/kpn/show/id=939416

Zoals ik al zei, is het misschien verstandig om na te gaan of de kosten niet ergens anders in kunnen zitten.

Succes.

PimU
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2007 12:14

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door PimU »

Ik weet dat het mijn eigen schuld is, het is ook een fout die ik nooit meer zal maken.
Het is meer impulsief dan wat anders en dan wil je de kleine lettertjes (die denk ik zo kleim waren dat ik ze nooit heb gezien) nog wel eens vergeten.
Over de tarieven kan ik zeggen dat er misschien een verschil zitten tussen KPN en Hi.
Ik nam aan dat dat 2 dezelfde waren.
ik zit dus bij Hi.
de mevrouw die zo net aan de telefoon had vertelde mij dat er voor 1 mb ongeveer 10 euro wordt berekent dus neem ik aan dat dat wel zal kloppen.
Blijft voor mij gewoon nog de ergenis over dat ik "erin getrapt" ben.
Ik hoop dat de mensen die dit lezen nooit maar dan ook nooit iets met imode van Hi doen.

Saifam
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2007 16:34

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door Saifam »

de mevrouw die zo net aan de telefoon had vertelde mij dat er voor 1 mb ongeveer 10 euro wordt berekent dus neem ik aan dat dat wel zal kloppen.
Blijft voor mij gewoon nog de ergenis over dat ik "erin getrapt" ben.
Ik hoop dat de mensen die dit lezen nooit maar dan ook nooit iets met imode van Hi doen.
De medewerkster van de klantenservice had het dan fout. Bij Hi betaal je € 0,50 per 100 kB, dus nog steeds een stuk minder dan wat u heeft betaald, namelijk € 5,- per mb.
Ik zou kijken of u de kosten gespecificeerd kunt krijgen, want u heeft duidelijk te veel betaald.

PimU
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2007 12:14

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door PimU »

Ja dat vond ik inderdaad ook vreemd..
Ik heb al een specificatie opgevraagd en ik ga dit dan ook tot de bodem uitzoeken!
In ieder geval bedankt voor alle reacties!

ikbenik

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat echt opvalt is dat de meeste mensen de algemene voorwaarden en de gebruiksaanwijzingen niet lezen. Dus ook niet de kleine lettertjes.

Een tip:
Doe dat aub wel, dat kan je een hoop gedonder besparen.

In het engels zijn daar mooie afkortingen voor:

RTFM

en

UTFM


:wink:

ikbenik

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door ikbenik »

En tevens, en duidelijk voorbeeld van veel te hoge winstmarges

Ja, en?

Tegenwoordig is het al een vloek dat een winkelier of bedrijf ergens winst op maakt.

:evil: :evil:

PimU
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2007 12:14

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door PimU »

ja, maar je hebt winst maken en gewoon de zaak flessen..

ikbenik

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb het over winst maken.

PaulV
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 apr 2007 14:24

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door PaulV »

Al gerealiseerd dat ze dubbel aan je verdienen?
Het bellen van de klantenservice kost ook de nodige centen per minuut.
En ze weten je langer aan het lijntje te houden dan menig bel-spelletje op de commerciele zenders.
En dan heb ik het nog niet over de arrogantie te denken dat jouw tijd waardeloos is. Hoe lang heb je in de wacht gestaan voor er een persoon aan de lijn kwam?

Paul, winst maken mag, maar niet eigen fouten herstellen op mijn kosten.

PimU
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2007 12:14

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door PimU »

In de wacht staan viel nog mee, ik denk dat het ongeveer een minuut duurde voordat ik een "echt" persoon aan de telefoon kreeg.
Waar ik mij meer aan stoorde was de arrogantie waarmee zij sprak.
Ik snap natuurlijk dat die mensen daar de hele dag door telefoontjes krijgen over te hoge rekeningen en of foute rekeningen, maar gewoon op een normale manier praten, zonder dat ik het gevoel krijg als een kleuter behandelt te worden ho maar.
En ja mevrouw volgende keer zal ik de lettertjes lezen als een brave jongen.
Daar ging het mij niet eens om, het gaat mij erom dat ook al heb ik de kleine lettertjes niet gelezen, ik een bedrag moet betalen waar voor je thuis 3 maanden onbeperkt kunt internetten.
Dat vind ik geen winst maken maar afzetterij!
Vergeet niet dat dit binnen enkele minuten gebeurt was.
Het was niet alsof ik imode 3 uur aan heb laten staan.
Daar kan die mevrouw natuurlijk ook niks aan doen, maar ze mogen wel weten dat ik er een probleem mee heb.
In ieder geval, iedereen die mobiel kan internetten op zijn telefoon via kpn, be warned!

Harry Esveld
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 jan 2007 17:28

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door Harry Esveld »

Hoi

had een paar weken eerder dezelfde ervaring
voor ongeveer 20 mb aan dataverkeer werd mij welgeteld ruim 160 ex btw in rekening gebracht.
Ik heb een klacht ingediend. Wat ik verbruikt kan hebben is maximaal 1,4 mb.
Nu is het zo dat de helpdesk zei: in de periode waarin ik heb ge-imode waren er meer mensen met een hoge rekening, er zou wat aan de software kunnen liggen, daarnaast werd ik een tweede keer gebeld en daar werd me verteld dat het dataverkeer wat in het tijdsbestek was verbuikt normaal gesproken niet past bij het toestel..
mijn advies: weigeren om te betalen en laat hun het maar uitzoeken. Daarnaast houdt je telefoon bij hoeveel die verbruikt...kijk dat eens na!
Niet klakkeloos betalen en genoegen nemen met eigen schuld dikke bult!
jou bericht doet me vermoeden dat er wat goed mis is met de software die het dataverkeerd bijhoudt.

PimU
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2007 12:14

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door PimU »

ik heb ook inderdaad gekeken naar het dataverkeer op mijn telefoon en daar staat de teller op 4,7 mb ipv de de 10m b die mij in rekening is gebracht.
Jammer voor mij staat mijn rekening op automatisch incasso.
Wat kunnen we hier nou aan doen om dit is grondig aan te pakken?
In mijn omgeving hoor ik veel meer klachten over torenhoge rekeningen waarbij er voor vele mbs zou zijn downgeload.
Ik ga ze zeker nog eens bellen!

Harry Esveld
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 jan 2007 17:28

Re: Tarieven voor Kpn mobiel internet schandalig!

Ongelezen bericht door Harry Esveld »

Wat gek dat je ze de rekening per automatische incasso incasseren.

Ik kreeg eerst een sms met het verzoek om contact met hen op te nemen vanwege een hoge tussentijdse rekening. Heb hier niet op gereageerd omdat ik zoiets had van: dat kan niet. paar dagen later afgesloten voor het uitgaande verkeer. Hun gebelt waar ze in vredesnaam mee bezig waren en toen werd me het Mb verhaal verteld.
Toen gezegd: als jullie het maar niet wagen het te incasseren... Nee zeiden ze, bij rekeningen die erg afwijken sturen we er tussentijds één en dat gaat altijd per acceptgiro. Ondertussen ben ik vrijgesteld van betalen omdat ze op onderzoek uitzijn waar nou precies de fout ligt...

succes!

Gesloten