| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] het leed dat oxxio heet
het leed dat oxxio heet
Sinds juli 2005 heb ik ongevraagd electra van oxxio (was klant van energie.com welke is overgenomen door oxxio). men vroeg ons toen of wij ook gas geleverd wilden krijgen door oxxio. Op zich waren er toen geen problemen dus stemden wij in maar wat er ook gebeurde geen switch. In juli 2006 bij de verlenging van t contract wederom de vraag of wij geen gas wilden, wederom ingestemd en wederom wat er ook gebeurde geen switch. Ben toen gaan bellen (sept/okt/nov) met oxxio
en uiteindelijk het verhaal in december maar teruggedraaid omdat wij gingen verhuizen en er weinig vertrouwen in hadden dat het op t nieuwe adres wel goed zou gaan. Terugdraaien zou geen probleem zijn daar de switch nog steeds niet gerealiseerd was (is kennelijk erg moeilijk proces
). Ik kreeg in dec ook een afrekening van de electra, meterstanden waren geschat in augustus (wij waren wel thuis maar de meteropnemer had ws vakantie of zo) helaas 3000 kwh teveel. Gebeld of een en ander gecorrigeerd kon worden geen probleem maar ja er gebeurde niets. wel een verhoging van het termijnbedrag. In jan 2007 gebeld en termijnbedrag verlaagd (woning was leeg maar nog niet verkocht), en wederom melding gemaakt van de te hoge schatting. Mw het komt allemaal goed hoor met de eindafrekening. Eind jan. weer gebeld en melding gemaakt van opzegging electra per 14/3 (woning is verkocht en per die datum overdracht). We kregen een uithuisbericht met kaart voor meterstanden en bevestiging einde contract. Pfff opluchting, het einde is in zicht. In feb. wordt er ineens 153 euro afgeschreven voor gas door oxxio, blijken we toch geswitcht te zijn, erg fijn
, 4 weken voordat je je woning overdraagt. Helaas was het gas ook te hoog geschat en het huis stond leeg dus veel gas werd er niet gebruikt. Weer gebeld met oxxio, de ellende kon niet meer worden terruggedraaid ergo meterstanden opgeven bij overdracht en wachten op de eindafrekening. Incasso kon niet gestopt worden ondanks dat het verbruik te hoog geschat was. 14/3 gasstand 300 m3 minder verbruikt dan geschat in januari 2007, electra ruim 3000 kwh minder verbruikt dan geschat in januari 2007. 2 april eindafrekening netwerk beheerder, naheffing ivm levering electra gebaseerd op foutieve meterstanden. Gebeld met continuon, mw uw leverancier moet de juiste standen doorgeven anders gaan wij schatten. Oxxio gebeld, mw de netwerkbeheerder is verantwoordelijk voor de juiste meterstanden. Op dat moment krijg ik stoom uit de oren. Oxxio heeft de juiste standen maar geeft ze niet door (heb gecheckt of mijn kaart is aangekomen), blijft wel incasseren en ondertussen moeten wij maar wachten op ons geld. Het beloopt nu ongeveer zo 1000 euro wat wij teveel hebben betaald. De dames van de klantenservice geven fijne tegenstrijdige adviezen: de DTE zegt dat het minstens 8 tot 10 weken moet duren voordat de eindafrekening opgemaakt is (lulkoek vls de site van de DTE) tjaaa, "mw u moet ook een correctieformulier invullen (naast de verklaring met de meterstanden) anders kunnen wij niet corrigeren. EEn vreemde gang van zaken daar ik dus eigenhandig de standen kan wijzigen ten nadele van de nieuwe eigenaar zonder deze hierin te kennen! Een week later ontvang ik het formulier: het formulier is een correctieformulier op de eindafrekening en kan ik dus niet invullen want ik heb de eindafrekening nog niet!! MUTS. De volgende collega die ik bel om opheldering over dit formulier ontkent dit hele verhaal weer, het is helemaal niet nodig pas als de eindafrekening onjuist is dan moet u dit formulier invullen (dat had ik zelf ook al bedacht). Afgelopen week bel ik om te checken of de juiste meterstanden al zijn doorgegeven aan de netwerk beheerder krijg ik weer te horen, mw u moet wel dat correctieformulier invullen hoor. grrrrrmpf. Opvallend is het dat de dames slechts 1 kunstje kunnen en dit naar vervelens blijven afdraaien. De strekking van dit verhaal: bezint voordat ge aan oxxio begint, hoge telefoonkosten gegarandeerd teveel betalen en lang wachten tot je je geld weer krijgt, gegarandeerde ergernis. Ik ga nooit meer switchen.
Re: het leed dat oxxio heet
En nooit meer een automatische incasso afgeven?Ik ga nooit meer switchen.
Ik ben meerdere malen door dergelijke bedrijven gebeld.
Telkens vertelde ik dat ik niet wens te betalen middels een automatische incasso.
Ok, dan gaat het over zeiden ze dan
Dat zijn heel korte telefoongesprekken en bespaar mij een hoop ergernis merk ik.
Sterkte!
En ik wens iedereen een heel fijne Pasen!
Je blijft zelf baas over incasso's, als je het er niet mee eens bent storneer je ze gewoon en laat je een blokkade er op zetten voor Oxxio.Incasso kon niet gestopt worden ondanks dat het verbruik te hoog geschat was.
Nu komt de bak, ik heb nooit een automatische incasso afgegeven, er is zelfs geen getekend contract te vinden bij oxxio, dus deze vlieger gaat niet op. Storneren kan i.d.d. maar dan krijg je intrum justitia op je dak. Het systeem van oxxio is zooo flexibel dat ondanks teveel betaalde rekeningen en het hebben van de juiste meterstanden men gewoon doorgaat met incasseren. Ik heb ook gevraagd aan oxxio of ik ook zo maar mag incasseren van hun rekening, kreeg ik geen antwoord op, beetje flauw. Als je aan de telefoon ja zegt dan hang je zonder het te weten aan hun vast. Oxxio had al mijn rekeningnr ivm electra en dus incasseert men gewoon ook het gas, ongewenst en ongevraagd.
-
Chanmaster
@Ron58
De eiseres heeft geen poot meer om op te staan en wordt beslecht.
Was het maar waar Ron58, men dwingt de klanten om een machtiging af te geven. Hebben wij ook niet gedaan en toch incasseerden ze atuomatisch tot dat ik hen op naam blokkeerde. Nu in de rechtzaak tegen onze oud-leverancier is dit van crusiaal belang gebleken. Ook bewijzen van briefwisseling als prodcutie aan te leveren is een belangrijke zaak om zo beweringen van de eisende partij te weerleggen.Je blijft zelf baas over incasso's, als je het er niet mee eens bent storneer je ze gewoon en laat je een blokkade er op zetten voor Oxxio.
De eiseres heeft geen poot meer om op te staan en wordt beslecht.