LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aansprakelijkstellen aannemer hoe ??

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
waanzin

aansprakelijkstellen aannemer hoe ??

Ongelezen bericht door waanzin »

Hallo allemaal,

Ik heb al een andere post geplaatst omdat na 5 weken nadat een aannemer mijn badkamer heeft geplaatst de voegen bij een door de aannemer geplaatst muurtje gaan barsten. De barsten zitten bij de hoekstrippen die hij geplaatst heeft dus bij de hoeken waar de horizontale en vertikale tegens bij elkaar komen.

Ik heb alles wit betaald en heb dus een bon met BTW gekregen. Nu blijkt de aannemer bij geen enkele instantie aangesloten te zijn en hij heeft zijn voorwaarden ook niet bij de KvK gedeponeert ( hij staat WEL ingeschreven ). Nu wil deze aannemer de schade niet meer repareren :( deze gooit gewoon de haak op als ik hem bel !!

Hoe kan ik hem aansprakelijk stellen en waar moet ik dat gaan doen ?
Zijn daar instanties voor of zijn er standaard brieven beschikbaar ?

Wie o wie kan mij helpen ?

Groetjes

waanzin

Re: aansprakelijkstellen aannemer hoe ??

Ongelezen bericht door waanzin »

iemand die me kan helpen ?? :?

Aishly

Ongelezen bericht door Aishly »

Hier is duidelijk spake van wanprestatie van de tegenpartij.
Het feit, dat hij nergens is aangesloten behoeft op zich nog geen probleem te zijn.
Vraag:
Heeft u een rechtsbijstandverzekering.
Zo ja, dan kunt u deze zaak daar melden.
Zo neen, dan dient u hem per aangetekend schrijven aansprakelijk te stellen wegens wanprestatie, met verwijzing naar artikel 6.1.8.1.boek 6 van het BW (Burgelijk Wetboek), wel aangetekend.
Daarin geeft u aan, wat fout is gegaan en u geeft hem 14 dagen de tijd om te reageren c.q. de zaak te regelen.
U geeft dan ook aan, dat indien hij niet reageert, u de zaak in handen zal geven van een advocaat.
Vaak wil zo'n schrijven nog wel eens succes geven.
U kunt natuurlijk ook - en dat kost voor het eerste half uur geen geld - een advies vragen bij een advocatenkantoor of een instelling die rechtshulp geeft.
Bent u lid van de consumentenbond, dan kunt u de juridische afdeling van deze bond inschakelen.
Ik wens u veel succes.
Maar houdt uw poot stijf!

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

als je citeert uit het wetboek doe het dan goed. Je zit nu in de afdeling schuldeisersverzuim.

Voor de goede orde:
Heeft de aannemer bij eht sluiten van de Overeenkomst een mededeling gedaat dat zijn voorwaarden van toepassing zijn of deze aan jou ter hand gesteld? Of heb je er zelf om gevraagd. Als dit namelijk niet van toepassing is kan de aannemer nooit een beroep doen op zijn voorwaarden ( maar dit is wel lastig aan te tonen)

Ogv art. 6:82 BW stel je de aannemer in gebreke middels een aangetekende brief waarin je stelt dat hij werk heeft geleverd dat niet aan de verwachtingen van de overeenkomst voldoet. JE geeft hem een redelijke termijn ( in casu is 5 werkdagen voldoende, omdat het de badkamer betreft en je die dagelijks gebruikt) waarin je nakoming van de overeenkomst eist. Indien hij niet reageert stuur je een tweede brief waarbij je op grond van de eerdere ingebrekestelling de overeenkomst ontbindt ( dit kan op grond van art. 6:265 BW). Hij dient dan het geld aan jou te retourneren en de badkamer weer in redelijk oorspronkelijke staat te herstellen.
Reageert hij niet op bovenstaande dan is het verstandig om een juridsich geschoold persoon op te zoeken en een procdure bij de rechtbank te starten.

succes

Gesloten