Door omstandigheden heb ik een rekening van de Dokter niet op tijd betaald. De hoofdsom van de rekening bedraagt 134,= euro. Ik kreeg een eerste aanmaning van Inkasso-Unie met de volgende bedragen:
134 Euro. Inkassokosten 73,78 incl BTW Totaalbedrag 207,78.
Ik heb de hoofdsom van 134 euro overgemaakt en een bezwaarschrft ingediend. De inkassokosten bedragen 55% van de hoofdsom.
Hoe sterk sta ik?.
Mvg,
Hilbert
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] inkassokosten inkasso-unie
-
Re: inkassokosten inkasso-unie
Sterk.
15 procent van 134 euro is namelijk 20,10 euro.
Opgeteld is dat 154,10 euro.
De rest is fantasie, en zakkenvullerij van inkasso unie. Men mag alleen kosten in rekening brengen die men ook daadwerkelijk heeft gemaakt.
Zelfs wanneer je 134 euro hebt overgemaakt aan inkasso unie, verdienen zij er nog op, omdat zij een behoorlijk percentage van het geinde bedrag niet overmaken aan de opdrachtgever. DAAR dienen ze hun kosten mee te dekken.
15 procent van 134 euro is namelijk 20,10 euro.
Opgeteld is dat 154,10 euro.
De rest is fantasie, en zakkenvullerij van inkasso unie. Men mag alleen kosten in rekening brengen die men ook daadwerkelijk heeft gemaakt.
Zelfs wanneer je 134 euro hebt overgemaakt aan inkasso unie, verdienen zij er nog op, omdat zij een behoorlijk percentage van het geinde bedrag niet overmaken aan de opdrachtgever. DAAR dienen ze hun kosten mee te dekken.