LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] keukenopstelling
keukenopstelling
Wij hebben een bepaalde keukenindeling in gedachten, maar dan moet de hoekkast 110 zijn. Volgens mij hebben alle merken dat niet. Welke merken hebben dat?
Dit is voor ons de meest ideale keukenopstelling en hoop dat er dus merken zijn die dit kunnen leveren.
Dit is voor ons de meest ideale keukenopstelling en hoop dat er dus merken zijn die dit kunnen leveren.
Re: keukenopstelling
Dus alleen nobilia kan dit leveren?
Ik wil het andere bedrijf wel opbellen waar ik ook een offerte heb laten maken, maar misschien koop ik daar de keuken wel helemaal niet.
De dealer van nobilia heeft nl. een hele mooie opstelling gemaakt die nog mooier is. Heeft Punto misschien ook een 110 kast? 110x65.
Ik wil het andere bedrijf wel opbellen waar ik ook een offerte heb laten maken, maar misschien koop ik daar de keuken wel helemaal niet.
De dealer van nobilia heeft nl. een hele mooie opstelling gemaakt die nog mooier is. Heeft Punto misschien ook een 110 kast? 110x65.
-
Ik zou niet weten welk merk dit NIET kan leveren.
Volgens mij kan elk keukenmerk een dergelijke kast leveren
Volgens mij kan elk keukenmerk een dergelijke kast leveren
Wat hoekkasten betreft heb ik zelf ook een 'probleem'.
De maten die ik tot nu toe ben tegengekomen:
65x65 (dit ben ik alleen bij marquardt keukens tegengekomen)
80x80
90x90
105x65
115x65
125x65
Omdat je vanuit de hoek begint met in te richten, zou het idd handig zijn als je veel meer opties hebt wat betreft hoekkasten. Ben benieuwd welk(e) merk(en) hierin wat verder gaan dan de standaardafmetingen.
De maten die ik tot nu toe ben tegengekomen:
65x65 (dit ben ik alleen bij marquardt keukens tegengekomen)
80x80
90x90
105x65
115x65
125x65
Omdat je vanuit de hoek begint met in te richten, zou het idd handig zijn als je veel meer opties hebt wat betreft hoekkasten. Ben benieuwd welk(e) merk(en) hierin wat verder gaan dan de standaardafmetingen.
Beste Umwoning,
Onderkasten:
80 x 80
90 x 90 (beide carrousselkasten)
90 x 90
105 x 105 (schuine hoekkasten) met plank of carroussel
90 x 90
100 x 100
110 x 110
120 x 120 (Blum hoekladenkasten) kennen de meesten niet maar is ideaal!
110 tot 140cm x 65 (of iedere andere maat)
125 tot 155cm x 65 (of iedere andere maat) Deze kasten zijn uit te voeren met legplanken, halve carroussel, LeMans of Magic Corner.
Bovenkasten:
60 x 60cm
65 x 65cm
80 x 80cm
90 x 65
100 x 65
110 x 65
Laat ik niet vergeten dat iedere kast ook nog eens aan te passen is naar de situatie. Wat is het leven toch mooi......
O ja, Format Keukens is de naam. Verkrijgbaar bij de beter vakhandel
MVG
Onderkasten:
80 x 80
90 x 90 (beide carrousselkasten)
90 x 90
105 x 105 (schuine hoekkasten) met plank of carroussel
90 x 90
100 x 100
110 x 110
120 x 120 (Blum hoekladenkasten) kennen de meesten niet maar is ideaal!
110 tot 140cm x 65 (of iedere andere maat)
125 tot 155cm x 65 (of iedere andere maat) Deze kasten zijn uit te voeren met legplanken, halve carroussel, LeMans of Magic Corner.
Bovenkasten:
60 x 60cm
65 x 65cm
80 x 80cm
90 x 65
100 x 65
110 x 65
Laat ik niet vergeten dat iedere kast ook nog eens aan te passen is naar de situatie. Wat is het leven toch mooi......
O ja, Format Keukens is de naam. Verkrijgbaar bij de beter vakhandel
MVG
Jammer maxx die laatste zin.... jammer, je stukje tekst was heerlijk informatief, maar jamer dat je dan net weer die reclame voor format erbij moet zetten
en nog even ter aanvulling:
een bovenhoekkast van 90 x 90 cm is ook mogelijk ( zal format dan wel niet hebben )
en nog even ter aanvulling:
een bovenhoekkast van 90 x 90 cm is ook mogelijk ( zal format dan wel niet hebben )
Beste Loesjes,Ben benieuwd welk(e) merk(en) hierin wat verder gaan dan de standaardafmetingen.
Men vraagt en ik antwoord
Die 90 x 90 bovenkast was ik nog vergeten, wordt nooit verkocht. Toch niet slecht na een drukke dag op de zaak. Laatste tijd weinig van je gehoord, druk??
MVG
Zo te zien heeft Format hoekkasten van 110, waar Riann om vroeg
Beste Maxx,
heeft Format ook hoekkasten van 65x65? (ik meen dat het meer een passtruk is) .Ik ben nu enorm aan het spelen met indelingen en eentje van 65x65 zou ook wel kunnen.
Misschien dat ik gewoon even een lijst met 'betrouwbare' keukenspeciaalzaken af moet, ben langs 4 zaken geweest en het was gewoon 4x niks
Groeten,
Beste Maxx,
heeft Format ook hoekkasten van 65x65? (ik meen dat het meer een passtruk is) .Ik ben nu enorm aan het spelen met indelingen en eentje van 65x65 zou ook wel kunnen.
Misschien dat ik gewoon even een lijst met 'betrouwbare' keukenspeciaalzaken af moet, ben langs 4 zaken geweest en het was gewoon 4x niks
Groeten,
Oh maxx, je mag geen reclame maken.....
moet je het net zo doen als bij de omroep.
Format! En daarnaast ook bij Poggenpohl, Leicht, Rational om er maar een paar te noemen.
moet je het net zo doen als bij de omroep.
Format! En daarnaast ook bij Poggenpohl, Leicht, Rational om er maar een paar te noemen.
Ik pas die bovenhoekkast gek genoeg steeds vaker toe,Die 90 x 90 bovenkast was ik nog vergeten, wordt nooit verkocht. Toch niet slecht na een drukke dag op de zaak. Laatste tijd weinig van je gehoord, druk??
ja ik ben inderdaad even wat rustiger geweest, tis druk ja, wel lekker hoor, maar wel even belangrijk om minder belangrijke zaken dan even op een lager pitje te zetten.
hoe is het bij jullie?
Beste Loesjes,
Na een kleine adempauze in december weer continu druk druk druk. De hoogovens hebben weer winst gedraaid en dat merk je meteen in deze regio
MVG
Na een kleine adempauze in december weer continu druk druk druk. De hoogovens hebben weer winst gedraaid en dat merk je meteen in deze regio
MVG
Ja, maar alleen als bovenkast. Onder het werkblad wordt een hoek van 65cm x 65cm opgelost met een hoekpasstuk.Beste Maxx,
heeft Format ook hoekkasten van 65x65?
MVG
ik heb een offerte laten maken voor een Beckermann Castello XL keuken. Deze kon ik even duur krijgen dan de Punto Cucina (chaminox). Alleen heb ik bij de Punto Siemens apparatuur en bij de Beckermann Bosch apparatuur.
Beckermann heeft in ieder geval ook de 110x65 kast. De Punto weet ik niet. Daar zal de opstelling dan veranderen en dan weet ik niet of de prijs ook veel gaat veranderen. Bovendien is de Beckermann een XL keuken en bij de Punto heb ik een "normale"? plint.
Wat zouden jullie doen? Een Punto met Siemens of een Beckermann met Bosch?
Beckermann heeft in ieder geval ook de 110x65 kast. De Punto weet ik niet. Daar zal de opstelling dan veranderen en dan weet ik niet of de prijs ook veel gaat veranderen. Bovendien is de Beckermann een XL keuken en bij de Punto heb ik een "normale"? plint.
Wat zouden jullie doen? Een Punto met Siemens of een Beckermann met Bosch?
Bosch of siemens maakt niets uit, in de meeste gevallen is het ook nog eens dezelfde apparatuur is alleen het naam stickertje verschillend.
dus voor jezelf uitmaken of je liever een beckerman of een punto wilt hebben, ik kan je daar niet mee helpen, ben niet voldoende bekend met beide merken om een eerlijk oordeel te kunnen geven.
dus voor jezelf uitmaken of je liever een beckerman of een punto wilt hebben, ik kan je daar niet mee helpen, ben niet voldoende bekend met beide merken om een eerlijk oordeel te kunnen geven.
-
Siemens wordt over het algemeen eerder gekozen omdat ze vaak een "strakker" uiterlijk hebben. Binnenwerk is exact hetzelfde als de Bosch. Punto heeft ook hoekkasten 110x65 en ook een XL keuken deze heeft dan een korpushoogte van 864mm.
De genoemde combinaties zijn goed met elkaar te vergelijken, dus kies gewoon de keuken(dealer) waar je het beste gevoel bij hebt.
De genoemde combinaties zijn goed met elkaar te vergelijken, dus kies gewoon de keuken(dealer) waar je het beste gevoel bij hebt.
Ik denk dat de punto duurder gaat worden door de andere opstelling en uitvoering. Bovendien heeft mijn broer goede ervaring met de andere dealer. Het wordt waarschijnlijk de Beckermann, tenzij ik daar nog wat negatiefs over hoor.
En ze gebruiken Blum en dat wordt volop geprezen op dit forum, dus dan zit het vast wel goed.
En ze gebruiken Blum en dat wordt volop geprezen op dit forum, dus dan zit het vast wel goed.