LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort maanden lang te weinig gefactureerd,nu mega rekening

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bartamsterdam

Telfort maanden lang te weinig gefactureerd,nu mega rekening

Ongelezen bericht door bartamsterdam »

Sinds ik mijn Telfort abbonnement afgelopen november met een jaar verlengd heb, werden mijn gesprekskosten niet meer gefactureerd. Ik betaalde enkel nog mijn vaste abbonements kosten.

Na twee maanden verbaasd te zijn geweest dat ik steeds zo'n lage telefoon rekening had ben ik er pas achter gekomen dat die rekeningen dus zo laag waren omdat de gespreks kosten die buiten mijn bundel vielen niet in rekening werden gebracht. Op dat moment niets gedaan, want wie wil er nou niet gratis bellen.

Echter kreeg ik afgelopen weekend een rekening in de bus waar ik echt enorm van schrok. 440,- Euro!! Alle mijn gesprekken vanaf 15 november tot en met 31 maart waren opeens doorberekend.

Nou wil ik graag weten of ik dit zomaar moet pikken, en deze rekening zonder slag of stoot moet betalen. Het is namelijk zo dat ik echt niet nu opeens zoveel geld in een keer kan missen, en uiteindelijk was het gewoon Telforts eigen schuld dat ze die gesprekken destijds niet in rekening hebben gebracht. Bovendien moet ik zeggen dat ik afgelopen maanden toch wel meer mijn telefoon ben gaan gebruiken door dit geintje van hun omdat het toch gratis leek.

Weet iemand of hier juridische regels voor zijn? Kan ik bijvoorbeeld een betalings regeling eisen zonder dat ze meteen mijn telefoon afsluiten? Of is het zelfs zo dat ik helemaal onder een deel van de kosten uit kan komen? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat in de begin tijd van Chello internet mensen ook rekening pas na anderhalf jaar kregen en die dan niet meer hoefde te betalen. Is er misschien een termijn voor ofzo?

Alvast bedankt,
Bart

biejanka

Re: Telfort maanden lang te weinig gefactureerd,nu mega rekening

Ongelezen bericht door biejanka »

Je had kunnen weten, dat je had moeten betalen, voor niks gaat de zon op toch?

Ik denk dat je het beste met Telfort een afspraak kunt maken voor een betalnigs regeling.

En waarom had je na die twee maanden dan niet eens gebeld met klantenservice? Dan had je tenminste op tijd gereageerd, nu zullen ze waarschijnlijk zeggen had je maar eerder moeten zeggen..

PaulV

Ongelezen bericht door PaulV »

Hoi Bart,

Inderdaad, voor niets gaat de zon op. Dus je weet dat je moet betalen voor de diensten. Maar is het tegenwoordig niet zo dat er in ieder abonnement een aantal gespeksminuten zitten? Zolang je niet meer belt dan je bijgeleverde minuten betaal je inderdaad niet meer dan je abonementskosten. Telfort heeft je duidelijk geen inzicht gegeven in je belgedrag, en dus niet in de gelegenheid gesteld dit gedrag aan te passen. Het lijkt mij dus niet zondermeer een verloren zaak.
Helaas ben ik geen deskundige op dit gebied.

Het is voor dit soort bedrijven gemakkelijk extra geld te verdienen door de consument bewust te laat inzicht in de stand van zaken te geven.

Paul, heeft vandaag ontdekt dat Telfort volle dochter van KPN is

HEELFIJN

Ongelezen bericht door HEELFIJN »

Mijn rekening van TELFORT is normaal tussen de 30 en 60 euro, maar nu een rekening van 981 euro gekregen!!!
gebeld met TELFORT ja, we zijn een 06 nummer vergeten door te berekenen vanaf 4 november?!
kan dit zo maar?

Gesloten