LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENERGIEWACHT BV begint met automatische incasso!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

ENERGIEWACHT BV begint met automatische incasso!!!

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Tot een maand terug betaalde ik de service ksoten voor de verwarming en geiser aan Essent.
Een maand terug bericht gehad dat dit gaat veranderen.

2 vreemde dingen

1 : ENERGIEWACHT BV begint met automatische incasso van de service bedragen. Hier heb ik nooit toestemming voor gegeven.
2: De rovers van Essen verlagen mijn maandtermijn niet met ghhet bedrag dat ENERGIEWACHT BV wil afschrijven.

Essent bellen heeft weinig zin, die klepdozen daar kennen ENERGIEWACHT BV niet, nemen helemaal niet op, vertikken het om mijn maandbedrag aan te passen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: ENERGIEWACHT BV begint met automatische incasso!!!

Ongelezen bericht door Shine »

Soms is duidelijker communiceren noodzakelijk.
Als u zegt een onderhoudscontract te hebben bij Inhome, nu Energiewacht genaamd, dan weten ze het vast wel. Neem medewerkers niet altijd zo bot kwalijk
die klepdozen daar
dat ze niet meteen àlles weten van zéér recente wijzigingen of reorganisaties.

Verder had uzelf natuurlijk ook even verder kunnen kijken dan uw neusje lang is.
Zie: http://www.ewacht.nl/faq.htm
Kies dan onderdeel: Vragen over de betalingswijze of factuur en zie uw vraag wordt beantwoord.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: ENERGIEWACHT BV begint met automatische incasso!!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Verder had uzelf natuurlijk ook even verder kunnen kijken dan uw neusje lang is.
Shine, daarin kan ik het niet helemaal met je eens zijn.

De informatie staat daar duidelijk, maar dat neemt niet weg dat een leverancier bij dit soort wijzigingen zijn klanten duidelijk dient te informeren, en dat niet alleen via internet. Kennelijk was de informatie die ze gestuurd hebben niet voldoende of niet duidelijk genoeg.

Het lijkt mij ook normaal dat je je klantenservice medewerkers voorbereid op vragen hier over, die ongetwijfeld gaan komen.
Het is een enorme blunder dat de medewerkers niet eens van Energiewacht gehoord hebben wat nota bene een dochteronderneming van hun eigen werkgever is.
(Nu weet ik niet of deze mensen bij een ingehuurd call center werken of bij Essent zelf, maar in beide gevallen blijft dit een enorme blunder)
Maar goed, het lijkt er op dat energie bedrijven zich niet erg interesseren voor hun imago.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: ENERGIEWACHT BV begint met automatische incasso!!!

Ongelezen bericht door Shine »

De informatie is niet alléén via internet, maar juist keurig netjes per brief.
Eenzelfde schrijven heb ik rond 5 april j.l ook ontvangen. De formulering in dit schrijven is duidelijk en snap daarom ook niet het probleem van topicstarter. Overigens is het schrijven niet van Essent, maar van het serviceonderdeel dat al jarenlang het onderhoud uitvoert.
De hele loskoppeling van het servicecontract vindt plaats met ingang van 1 mei a.s.
Met ingang van 1 mei worden de abonnemementskosten voor dit servicecontract op dezelfde wijze geind als destijds door Essent. En, wordt het abonnementstarief niet verhoogd.
In diezelfde brief staan duidelijke telefoonnummers/emailadres en website van de betreffende onderhoudsfirma indien er verdere vragen zijn. En dus niet Essent!

Ten aanzien van het termijnbedrag:
Als iets pas ingaat op 1 mei wordt een termijnaanpassing ook pas na deze datum doorgevoerd. Zoals dat ook dudielijk staat vermeld in de brief. Dan valt immers dit bedrag weg van het termijnbedrag bij Essent. Waarom als consument meteen aan de bel hangen, voor de doorvoer van een termijnverlaging als de ingangsdatum pas 1 mei is. Dit service abonnementbedrag verdwijnt vanzelf van de termijnbetaling bij Essent.


De aangehaalde artikelen zijn leuk, maar hebben alléén betrekking op transport en levering van energie. Dus niet op aanvullende diensten zoals onderhouds/storingscontracten.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: ENERGIEWACHT BV begint met automatische incasso!!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Oke Shine, als je dat nou in je eerste reactie ook had vermeld :lol:

Blijft alleen krom dat ze de klantenservice medewerkers niet even een memootje gestuurd hebben, alleen maar om op de hoogte te zijn.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: ENERGIEWACHT BV begint met automatische incasso!!!

Ongelezen bericht door Shine »

Oke Shine, als je dat nou in je eerste reactie ook had vermeld
:D Kun je natuurlijk óók van de topicstarter zeggen. Per slot roept deze persoon verontwaardigd en vergezeld van een irritant storende belediging naar de Essent medewerkers hoog van de 'daken'. De incomplete infoverstrekking begint welbeschouwd daar al! Iets wat ik wel vaker hier zie gebeuren en me nogal aan kan storen. We lezen slecht maar klagen des te sneller.
Blijft alleen krom dat ze de klantenservice medewerkers niet even een memootje gestuurd hebben, alleen maar om op de hoogte te zijn.
De Essent medewerkers zullen vast op de hoogte zijn gebracht middels een memootje. Echter, de nieuwe tenaamstelling van het servicebureau verschilt duidelijk per regio. Essent heeft/had een samenwerking met 7tal bedrijven die allen onder de naamvoering van Inhome werken. Door de loskoppeling zal ieder servicebureau met ingang van 1 mei a.s. een andere (eigen?) bedrijfsnaamstelling gaan voeren. En hier zal het probleem voor de Essent medewerker ontstaan. Als er nu gebeld wordt en alleen de nieuwe naamsvoering van Energiewacht BV laat vallen, zal de Essentmedewerker niet altijd weten waar dit betrekking op heeft. Immers, voor de Essent medewerker is Inhome wél bekend. Zaak is dus dat àls je Essent hierover gaat bellen de naamsvoering van Inhome aanhaalt. De kans dat de medewerker dan wel van de hoed en rand weet en je antwoord op je vragen krijgt groter is.
Los daarvan, zoals ik al in mijn vorig schrijven aangeef, staat er in desbetreffende brief duidelijk telefoonnummers e.d. vermeld waarnaar je kunt bellen, die anders zijn dan een verwijzing naar de leverancier Essent.
Thanx voor de update, Shine
YW. :wink:

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: ENERGIEWACHT BV begint met automatische incasso!!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Kun je natuurlijk óók van de topicstarter zeggen
Weet ik, je deed hetzelfde als de topicstarter, daarom ook de smiley er achter. :lol:

Zoals jij het nu uitlegt kan ik je alleen maar gelijk geven.

rambelje
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 aug 2006 15:52

Re: ENERGIEWACHT BV begint met automatische incasso!!!

Ongelezen bericht door rambelje »

Ik las net dat het per 1 mei in gaat dan vraag ik mij toch af hoe ze deze week van inhome al geld voor onderhoudservice van de rekening van mijn ouders hebben afgeschreven.

als het pas 1 mei in gaat dan kunnen ze er toch ook niet eerder geld afhalen dan naar 1 mei en niet eerder.

Gesloten