Totale onzin.Dus wanneer Dynabyte aangeeft, dat reparaties 8 weken duren i.v.m. de beperkte leverbaarheid van onderdelen, dan zal ik ze tot 10 weken de tijd moeten geven. Maar die langere levertijd moet wel op de innamebon van de reparatie worden vermeld. Is dan na 10 weken de laptop nog niet terug, stel ik ze in gebreke en geef nog eens 2 weken, om alsnog aan de verplichting te voldoen.
Dit is in de praktijk nooit haalbaar.
Je zet weer het mes bij de verkeerde persoon op de keel.
KOTS!
In deze situatie zijn weer de fabrikanten totaal niet aan te pakken en dat zal dan alleen maar erger worden.
Als aannemelijk is dat de winkelier expres de reparaties niet uitvoerd, terwijl dat heel goed mogelijk is, dan is hierbij de winkelier aansprakelijk.
Als echter de winkelier op onderdelen zit te wachten, dan wordt dat door de ontwetende consument vaak afgedaan als smoesje, terwijl dat wel keihard de realiteit is.
Als ik op een specifiek onderdeel moet wachten en het is onbekend wanneer dat het onderdeel binnenkomt, dan komt dat dan zo gewoon op de bon te staan.
Als winkelier zijnde kun je totaal niets aan doen dat het onderdeel op zich laat wachten en daar kun je dan ook niet de schuld voor krijgen.