LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kortingsbonnen Karwei

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
postman
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 nov 2006 16:09

Kortingsbonnen Karwei

Ongelezen bericht door postman »

Onlangs bracht ik een artikel t.w.v. 49 euro bij Karwei terug. Ik leverde de aankoopbon en de kortingsbon in. Ik kreeg een tegoedbon van 49 euro terug. In de winkel kocht ik een ander artikel van 63 euro. Bij de kassa moest ik het verschil (14 euro) bijbetalen. Een kortingsbon kreeg ik niet, want dat was niet in de computer geprogammeerd. Een e-mail adres van Karwei is er niet. Dat is vaak zo. Je kunt alles kopen. maar voor klachten/opmerkingen hebben standaard antwoorden waar jouw vraag niet bij staat. Vervelend!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kortingsbonnen Karwei

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

49 plus 14 = 63.


Dus je hebt geen nadeel gehad. Wat is eigenlijk het probleem dan?

postman
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 nov 2006 16:09

Re: Kortingsbonnen Karwei

Ongelezen bericht door postman »

Bodejosm 43

Ik heb het misschien wat ongelukkig verwoord, maar bij aankoop van b.v. 49 euro krijg je 1 KORTINGSBON van 1Euro. Deze kun je bij de volgende aankoop besteden. Bij een aankoop van 63 euro(in mijn geval) wellicht 1 KORTINGSBON van 2 euro Ik heb bij het retourneren van het artikel zowel de aankoopbon als de KORTINGSBON moeten ingeleveren.Dus GEEN KORTINGSBON in mijn bezit. Voor aankoop van het volgende artikel moest ik 14 euro bij betalen. De computer van Karwei ziet dat als zijnde een aankoop van 14 euro en die is te laag voor een KORTINGSBON. Eind van het liedje. Een aankoop van 63 euro en toch geeneen KORTINGSBON. Is het nu duidelijk?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Kortingsbonnen Karwei

Ongelezen bericht door NAK »

Ik heb een aantal weken geledendiverse artikelen terug gebracht naar karwei.
De medewerkster vroeg ook aan mij de kortingsbon terug.
Dit heb ik geweigerd, omdat ik ondanks de retour goederen nog steeds aan het bedrag kwam dat goed was voor €2,- korting.
In jouw geval was het niet nodig geweest om je bon in te leveren, omdat je met het retourgeldweer iets anders kocht.
Echter dat bedrag was te laag voor de 2e bon.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kortingsbonnen Karwei

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Eind van het liedje. Een aankoop van 63 euro en toch geeneen KORTINGSBON. Is het nu duidelijk?
Met dien verstande dat jij er klaarblijkelijk vanuit gaat dat dit uit het verhaal bleek. Niet iedereen heeft een Karwei binnen aanvaardbare afstand, en niet iedereen zal dus op de hoogte zijn van de kortingsregeling.

Maar nu je het mij uit de doeken hebt gedaan, snap ik je probleem, en vind ik het onterecht.

Vraag je alleen af: ben je met je artikel echt wel goedkoper uit bij de Karwei?

Ik heb het dus vaak genoeg, dat ik in een winkel die schermt met kortings-akties, doorgaans duurder uit ben, dan wanneer ik naar de concurrent ga, die GEEN kortings-aktie biedt.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Kortingsbonnen Karwei

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

...zoals Hornbach. :)


Er moet een reden zijn dat bij de Karwei hier in Groningen hoogstens 5 auto's voor de deur staan - waarvan een deel misschien nog wel van het personeel is ook - en bij de Hornbach hebben ze en parkeerplaats van Ikea-proporties die altijd goed gevuld is.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Kortingsbonnen Karwei

Ongelezen bericht door NAK »

Er moet een reden zijn dat bij de Karwei hier in Groningen hoogstens 5 auto's voor de deur staan
Dat zelfde beeld tref je ook aan in Cuijk, Sittard en Uden.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kortingsbonnen Karwei

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Daar maakt Karwei geen punt van.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Kortingsbonnen Karwei

Ongelezen bericht door bot321 »

Er moet een reden zijn dat bij de Karwei hier in Groningen hoogstens 5 auto's voor de deur staan
Of parkeerterrein aanleggen of een hele brede deur
nemen dan kunnen er meer voor staan :wink:

2righthands
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2007 18:36

Re: Kortingsbonnen Karwei

Ongelezen bericht door 2righthands »

stap 1) Je kunt zonder een nieuwe aankoop eerst de retourbon verzilveren, dus 49 euro in de pocket, vrij te besteden.
stap 2) Ga de zaak weer in en ga met je nieuwe aankoop naar de kassa, bij voorkeur dezelfde, en reken dan een volledig nieuw bedrag af. :P

Toen we nog guldens hadden, heb ik eens 2 sensorlampen :idea: gekocht (nadat we slachtoffer waren van een inbraak). Een week later komt de nieuwe folder uit en staan de lampen er een stuk voordeliger in.
Heb toen weer twee nieuwe lampen gekocht en ze vervolgens met de "één week oude bon" rechtmatig teruggebracht en de "oude prijs" van twee lampen bij de kassa "cash" retour ontvangen. :lol:
Dus per saldo de reeds geinstalleerde lampen voor de "aanbieding-prijs" aangeschaft.

Ik heb eigenlijk de pest aan dat soort kortingsbonnen, je heb slechts een beperkte tijd om ze te besteden. :shock:
Zo heb ik ook wel eens 90% van een grotere aankoop eerst afgerekend; en de voor de laatste 10% de kortingsbon erbij gebruikt.
Ben je gelijk van van dat "suffe" systeem af. :wink:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Kortingsbonnen Karwei

Ongelezen bericht door D1RK »

Je moet eerst je pasje zoeken of nieuwe halen, dan pas korting, en de meeste bonnen zijn over datum!

Slechts een maand, en als je geen weg wilt gooien koop je vaak onzin produkten, bakje schroeven en thuis stonden er nog een aantal...

De enige die wel verdiende is het reclame buro, en de vaste klanten die hierin trappen!

Verder is een nieuwe pas als je de oude thuis hebt ook niet mogelijk, het bonnetje vorige keer moet met pas ingeleverd worden, dus hopeloos, en niet overdraagbaar!

Als we massaal telkens nieuwe passen zouden vragen stoppen ze wel, plastic en administratie kosten ook veel en dan stoppen ze!

Gesloten