LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELFORT rekening, uit het verre verleden?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
HEELFIJN

TELFORT rekening, uit het verre verleden?

Ongelezen bericht door HEELFIJN »

Mijn dochter heeft de telefoon rekening gekregen van TELFORT 981 euro!
Zij heeft een abonnement van TELFORT met belbundel 200 voor 25 euro in de maand.
Vanaf november 2006 tot maart 2007 waren de rekeningen tussen de 27 en 48 euro.(soms met belminuten over)
Nu een rekening van TELFORT gekregen van 981 euro?
Op internet gekeken naar de online rekening en specificatie en er is 1 06 nummer vanaf November 2006 tot februari 2007 niet doorberekend door TELFORT!
Komen er nog meer rekeningen uit het verre verleden? Kan/mag dit zomaar?
Dit 06 nummer is van een oud vriendje van mijn dochter en daar heeft ze heel veel mee gebeld.
Als TELFORT dit nummer gewoon had doorberekend in de maand november 2006 had ik mijn dochter kunnen aan spreken op haar bel gedrag en haar mobiel ingenomen.
Ik vindt dat we verkeerd zijn geinformeerd door TELFORT omdat de rekeningen niet te hoog waren.
Ik heb ook geprobeerd met TELFORT hier over te bellen maar een uur verder en 4 keer door verbonden te zijn heb ik dit opgegeven..
Ik heb een e-mail verstuurd en krijg binnen 2 dagen antwoordt?
We zullen zien,en ik ga geen 981 euro betalen!

Ninja

Re: TELFORT rekening, uit het verre verleden?

Ongelezen bericht door Ninja »

Het is inderdaad niet netjes van Telfort dat ze nu pas met die berekening komen. Maar als uw dochter de kosten wel gemaakt heeft, dan zal de rekening waarschijnlijk wel betaald moeten worden.

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

Het is niet echt tijdig (maar november 2006 is maar 5 maanden geleden) maar Telfort is ertoe gerechtigd dat te doen indien dochter daadwerkelijk ook heeft gebeld met dat nummer. Op grond van art. 3:308 BW geldt een verjaringstermijn van 5 jaar. Indien zij dit nummer niet heeft gebeld is het een ander verhaal.
Misschien dochter uitleggen dat het hebben van een telefoon een dure zaak kan zijn en niet meer dan 200 minuten kan bellen.

mr Floppy

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Telfort haalt wel meer smerige praktijken uit, die wettelijk niet eens zijn toegestaan.
Hier kan dus best wel eens opzet van Telfort in het spel zijn!
Of de rekening betaald moet worden, is volgens mij nog niet eens zeker. (ik zou wel eens een uitspraak van een rechter hierover willen zien)
Misshien dat je een rechtsbijstandverzekering hebt, die hier eens naar wil kijken?

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

zet eens gefundeerde uitspraken neer. Wat zou dan niet wettelijk gebeuren?

mr Floppy

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Zie b.v. het topic "Diefstal beltegoed door Telfort" hier in deze rubriek.
Zo kan ik nog wel meerdere zaken opnoemen, maar dat kost mij teveel tijd.

HEELFIJN

Ongelezen bericht door HEELFIJN »

Inmiddels al wat maanden verder.
actie; klacht onder gebracht bij de geschillencommissie en moet nu op een zitting komen.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Komen er nog meer rekeningen uit het verre verleden? Kan/mag dit zomaar?

Dat mag inderdaad.

De facturen hebben een verjaringstermijn van 2 jaar.

Dus de facturen of rekeningen mogen tot maximaal 2 jaar na dato verstuurd worden.

Het is niet netjes van Telfort, maar het mag wel.

Gesloten