LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
student538

Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door student538 »

Dag mensen,

Ik kreeg de volgende email van Simyo Prepaid:

Wegens een storing is het niet mogelijk geweest om in de maand maart de kosten voor het gebruik van betaalde sms-diensten van uw beltegoed af te schrijven.Op 4 april zijn deze kosten alsnog met uw beltegoed verrekend.

Onze excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groet,

simyo.nl

Vervolgens heb ik gekeken naar welke nummers dat waren geweest (de betaalde smsjes) echter daar stond niets van vermeld in de specificatie van Simyo (KPN Telecom). Bij navraag bij Simyo:

Helaas kunnen wij niet achterhalen om welk servicenummer deze SMS-jes betreffen.

Met vriendelijke groet,

simyo.nl

Conclusie: Er verdwijnt beltegoed waar je een bericht van krijgt maar KPN (Simyo) weet niet om welke betaalde sms nummer het gaat. Ik weet ook van niets! Het gaat om een bedrag schat ik zo in van 5 euro.

Zijn er meerdere mensen die last hebben van verdwenen beltegoed?

antonofje
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2005 10:54

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door antonofje »

Ook bij mij verdwijnt beltegoed. Bij controle van mijn verbruik stonden spooktelefoontjes zowel inkomend als uitgaand op precies het zelfde tijdstip. per gesprek werd 2,50 van mijn beltegoed afgeschreven. Oppassen dus met deze provider.

student538

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door student538 »

Bij Simyo is het mogelijk dat je gebruik kan maken van groepsgesprek je kan een gesprek opzetten van 6 lijnen tegelijk. Misschien dat je GSM niet op toetsenblokkering zat en zodoende uitbelde?

Maar dat je vanuit een broekzak uit zou bellen en dan nog een verbinding gaat opzetten lijkt me haast onmogelijk omdat daar voor diverse toets combinatie voor benodigd is.

Naar welke nummers waren dat?

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door Jan9 »

Dien een schriftelijke klacht in

Stuur een schriftelijke klacht naar uw aanbieder. Als deze niet naar tevredenheid of niet binnen de daarvoor geldende termijn (zie de algemene voorwaarden bij uw contract, anders 4 weken) afhandelt, ga naar stap 2.

http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?o ... 67#faq1967

janky
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2003 21:54

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door janky »

Bij ons gebeurde precies hetzelfde. Wilde gaan opwaarderen en zag tot mijn grote verbazing dat ik 46,30 euro in de min stond.
Gebeld naar Symio klantenservice, en die gaven aan dat ze een mail daarover hadden gestuurd. Nou ik had geen mail gezien! Ook hier ging het om een verrekening van de maand Maart om betaalde SMSdiensten.
Ben gaan kijken naar het verbruik in de maand Maart, daar zat idd een smsdienst bij waar niet om is gevraagd. Maar dan nog kom ik niet aan dat bedrag.
Heb een email gestuurd met het verzoek om een specificatie over dat bedrag, want ik kan totaal geen zicht krijgen op wat is betaald aan opwaarderen en wat daarvan gebeld is.
Tot op heden nog geen reactie op gehad, dus heb nogmaals een mail gestuurd.
Als hun kunnen aangeven dat ik dat bedrag niet heb betaald neem ik toch aan dat hun wel een specificatie hebben en dat ik als klant recht heb op zo'n specificatie.
Een ding heb ik wel geleerd uit dit voorval, letten op die shitsmsdiensten.
Ben dagen bezig geweest om te achterhalen hoe ik daar vanaf kwam. Wat een ellende is dat toch, zonder dat je er erg in hebt krijg je ongevraagd die rommel op je gsm.
Ik hoop dat hier toch snel bij alle maatschappijen maatregelen tegen genomen wordt, zodat die oplichters geen kans meer krijgen via een slinkse wijze geld te verdienen aan van die ongevraagde smsjes.

student538

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door student538 »

Ik heb met Simyo gebeld. Daar bereik je meer mee dan een email. Zij zeiden dat de 3210 heel veel klachten oplevert (betaalde SMS dienst). Het ligt dus niet bij Simyo.

Er kan gekeken worden naar dat je betaalde SMS diensten kunnen worden geblokkeerd. Want Simyo verdiend hier niets aan aldus de medewerker. Ik heb het callcenter al gebeld van de verantwoordelijke (die overigens ook valse telefonnummers opgeeft om je af te melden) maar daar krijg je niet antwoord op je vragen. Ze sturen je vraag door en je krijgt dan een mail terug......

janky
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2003 21:54

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door janky »

In principe kun je op de site bij Symio nadat je bent ingelogd een overzicht opvragen naar welke nummers gebeld is. Ook de sms diensten kun je hier dus terugvinden.Ook kun je opvragen hoeveel je hebt opgewaardeerd.
Symio heeft dus een verrekening van de betaalde smsdiensten in de maand Maart in April gedeclareerd. Waar ik dus een probleem mee heb is dat men dat heeft gedaan zonder mij daarvan te berichten maar ook geen specificatie geeft(nog steeds geen reactie van hun gehad). Als ik de opwaardering naast de bel/smskosten zet kom ik niet aan het bedrag wat men heeft ingehouden.
Dat Symio niets verdiend aan die smsdiensten lijkt me niet helemaal waar. Ieder verkeer via het netwerk levert wat op, dus ook deze smsdiensten al zal de grootste slomp naar die oplichters gaan die het steeds weer voor elkaar krijgen mensen op te zadelen met ongewenste betaalde smsdiensten.

student538

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door student538 »

hier de specificatie van Simyo, echter daar staat geen service nummer bij (3210). Telefonisch kun je dat wel weer opvragen.

Hier de specificatie (let op die smsjes krijg je niet, zodoende kunnen ze gelijk € 4,20 van je beltegoed afhalen)

23-02-2007 15:16 Ontvangen bericht van betaalde SMS dienst 00:00:00 -0.70
23-02-2007 15:16 Ontvangen bericht van betaalde SMS dienst 00:00:00 -0.70
23-02-2007 15:16 Ontvangen bericht van betaalde SMS dienst 00:00:00 -0.70
23-02-2007 15:16 Ontvangen bericht van betaalde SMS dienst 00:00:00 -0.70
23-02-2007 15:16 Ontvangen bericht van betaalde SMS dienst 00:00:00 -0.70
23-02-2007 15:16 Ontvangen bericht van betaalde SMS dienst 00:00:00 -0.70

anne1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2007 12:57

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door anne1964 »

Ook ik kamp met hetzelfde probleem.
Dit mailtje kreeg ik 4-4-2007
Wegens een storing is het niet mogelijk geweest om in de maand maart de kosten voor het gebruik van betaalde sms-diensten van uw beltegoed af te schrijven.Op 4 april zijn deze kosten alsnog met uw beltegoed verrekend.

Dacht ik eindelijk iets te hebben gevonden om het belgedrag van de kinderen in de hand te houden, dit blijkt dus ook oplichterij te zijn.
Het wordt toch gezegt dat wanneer je beltegoed op is dat je nog even door kunt bellen, maar niet dat je 77 euro in de min kon komen te staan.
Dit is dus iets wat mijn zoon van 14 is overkomen.
Ik vind dit schandalig kunnen ze toch ook zijn telefoon blokeren omdat er niet genoeg beltegoed is of ze sturen een sms (dit doen ze ook als het beltegoed bijna op is)
En dat er een storing is, moeten wij hiervoor opdraaien ?
Ik vind het ronduit schandalig en overweeg ook om stappen te ondernemen, dit gaat nergens over
Heb onmiddelijk telefoon laten blokkeren om niet nog meer voor verassingen te komen staan.

janky
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2003 21:54

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door janky »

Anne1964, ik begrijp het gevoel bij het zien van zo'n bedrag in de min. Wij hadden precies hetzelfde, hoe kan dit te weten dat er geen belverkeer meer kan zijn als je in de min staat. Het fnuikende is dus deze betaalde smsdiensten. In principe kan geen enkele tel.maatschappy hier nog op aangesproken worden, wanneer zo'n smsdienst is geactiveerd(gewild of ongewild) gaat dit door tot je actie onderneemt en het stop zet. Het enige wat je kunt doen, en dat heb ik nu na dit gebeuren wel geleerd, met regelmaat op de site het verbruik controleren. Want je hoeft zelfs niet eens in de gaten te hebben dat die smsjes plaatsvinden. Je krijgt een sms, opent het bericht, staat er niets in maar tegelijkertijd dat je hem opent stuur je weer een sms terug.Daar hoef je niets voor te doen.
Dus je krijgt het bedrag van binnenkomen en een van uitgaan. Dit kan dus aardig oplopen. En zoals hierboven bij Student aangegeven kun je ook nog niet eens zien van welke smsdienst het afkomt.
Dat deze praktijken nu weer eens aan het licht komen staat los van de verrekening van Symio. Je hebt de SIM nu stopgezet dus ben je sowieso van die betaalde smsdienst af. :wink:
Wel was het netjes van hun geweest als men na het constateren van die storing en het alsnog innen van die kosten, de klanten een specificatie had gestuurd zodat je kunt zien waarvoor je die naheffing krijgt. Want zoals ik al eerder aangaf uit het overzicht op de site wordt ik niets wijzer.

ucsdcom
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2005 10:28

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door ucsdcom »

Enkele jaren terug is geprocedeerd tegen een malafide SMS dienst aanbieder die ongevraagd betaal SMS berichten stuurt aan willekeurige mobiele nummers en daarvoor geld incasseert. Veel klanten merken dat niet eens en dat is jammer. Het proces is gewonnen namens diverse gedupeerden en de aanbieder mag geen diensten meer aanbieden. Wat is echter het geval: onder andere naam starten ze de hele boel gewoon opnieuw op. Het is gewoon een goudmijn.

Mijns inziens is de rol van de GSM aanbieders hierin dus belangrijker dan dat ze dat zelf zien. Als een GSM aanbieder een malafide betaal SMS aanbieder niet uitbetaalt, dan is het ook niet langer interessant om klanten hier mee op te lichten.

Wat mij betreft moeten er nog betere afspraken met de GSM operators gemaakt worden: klanten moeten direct klagen over ongevraagde betaal SMS. Als de providers vervolgens de uitkeringen aan deze aanbieders achter houden tot bekend is of de betaal SMS-jes gevraagd of ongevraagd verzonden zijn, dan ben je als provider bij machte om deze aanbieders te stoppen. Malafide: dan afsluiten, geld niet uitkeren aan de SMS aanbieder, maar terugstorten aan de gedupeerde klanten! Nu duurt het proces tot melding en afsluiting veel te lang, met name omdat providers hier geen verantwoording in nemen. Alleen het niet uitbetalen en snel afsluiten van dit soort malafide SMS diensten werkt.

Tenslotten kunnen providers ook afspreken geen abonnementen voorringtones etc. meer door te geven. Als een klant een ringtone of iets dergelijks wil, dan moet hij deze maar per keer bestellen. Die abonnementen zijn vaak de belangrijkste reden voor problemen en klachten.

NB. Zelf heb je er mogelijk toch ook een rol in:

ga nog eens goed na waar een betaal SMS vandaan gekomen kan zijn. Heb je niet toevallig gestemd bij een programma zoals Idols/X-factor? Dat is vaak een impulsieve reactie, die men als de rekening binnen komt niet altijd meer herinnert.

Daarnaast zijn er de gratis ringtones die je op internet nu veel aangeboden ziet. Daarbij ga je ook meteen een betaald ringtone abonnement aan, dus zo gratis zijn die tonen niet! (en vaak leest men de voorwaarden niet, dus weet men niet dan men zich geabonneerd heeft!)

Ruud-007
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2007 17:30

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door Ruud-007 »

Simyo mag een vinkje plaatsen op de website waarbij je zelf mag kiezen of je in de min wilt komen te staan.
Op deze manier lijkt het mij dat Simyo bij misbruik via derde zelf aansprakelijk is voor de geleden schade.
Ik zou ze in ieder geval aansprakelijk stellen door middel van een aangetekende brief.
Hopelijk kan Radar hier meer in betekenen.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door mr Floppy »

De providers handelen met deze diensten als een bank, die de betalingen regelen tussen beller en bedrijven die sms-diensten leveren.
Daarvoor is een vergunning nodig, welke de providers volgens mij niet hebben, aangezien ze geen bank zijn.
Hier zou eigenlijk eens een proces over gevoerd moeten worden.
Het is toch te gek voor woorden, dat er zomaar geld door andere bedrijven van je beltegoed of je maandnota kan worden afgeschreven? (bij banken kun je de automatische incaso's in ieder geval nog laten storneren)

Esjee
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2007 20:05

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door Esjee »

Ik heb dus ook een probleem met Simyo. Alleen gaat dit niet om sms diensten, maar om het in de min staan.
Speciaal voor mijn vakantie in Spanje heb ik een Simyo PRE-payd kaart aangeschaft, zodat de kosten van mijn abbonnement niet té hoog konden oplopen. Dus lekker zonder zorgen op vakantie..

Na mijn vakantie stond ik nog niet in de min. Iets later wel, 17 euro.
Hierop heb ik METEEN gemailt (woensdag 26 juli 2006):
Ik ben op vakantie geweest naar Spanje en heb speciaal om niet een té hoge rekening te krijgen een prepaid kaart meegenomen. Nu heb ik al -17 euro beltegoed, en weet ik veel hoeveel meer dat nog gaat
worden. Een vriendin van mij had hier (bij een andere nederlandse provider) geen last van. Wat moet ik hiermee doen? Ik vind dit namelijk heel erg vervelend.
Mvg, Esmée

Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
Beste Esmee,
Bij Simyo worden gesprekken die in het buitenland gevoerd zijn later van het beltegoed afgeschreven, omdat wij afhankelijk zijn van de buitenlandse provider voor het aanleveren van gegevens. Hierdoor kan het voorkomen dat uw beltegoed negatief wordt. Wanneer u uw beltegoed opwaardeert, kunt u weer bellen.
Met vriendelijke groet, simyo.nl

Oke ik begrijp best dat ze afhankelijk zijn van buitenlandse providers maar dat zijn andere mobiele netwerken toch ook? Waarom moet het bij hun nog zooooo veel langer duren??? Want 12 september 2006 kreeg ik van Simyo deze mail:

Beste Esmée,
Door een fout in de communicatie tussen Simyo en enkele buitenlandse operators zijn sommige van de sms-berichten die u de afgelopen 3 maanden vanuit het buitenland heeft verstuurd nog niet bij u in rekening gebracht. De kosten voor deze berichten zullen deze week alsnog met uw beltegoed worden verrekend. Een specificatie van de betreffende sms-berichten kunt u vinden op uw verbruiksoverzicht op simyo.nl. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet, simyo.nl

Oke IK moet dus opdraaien voor hun fout in de communicatie???
En toen stond ik 89,72 euro in de MIN!!! En ik zou mijn god niet weten aan wie ik die smsjes gestuurd zou hebben hahaha.. Ik ben het een en ander uit gaan zoeken op hun site staat: 100% controle over je beltegoed.. Nou niet dus.
Ook heb ik een keer contact gehad met de klantenservice. Zij zeggen dat Simyo een mengeling is tussen pre-payd en abbonnement.. Nou lekker is dat, zo bieden ze het namelijk niet aan!!!

13 maart 2007 kreeg ik 2 mailtjes:
1. Voorkom binnen 15 dagen dat je Simyo nummer afgesloten wordt.
2. Voorkom binnen een week dat je Simyo nummer afgesloten wordt.
Dat gaat snel he die week!!!
Toen heb ik een keer contact opgenomen met de klantenservice en zij mijn probleem van het beltegoed voorgelegd. Zij zeggen dat Simyo een mengeling is tussen pre-payd en abbonnement.. Nou lekker is dat, zo bieden ze het namelijk niet aan!!!
Daarom heb ik na dit telefoongesprek een klacht ingediend bij Simyo.
Hierop heb ik nooit meer wat gehoord!!!
Nu krijg ik deze mail:

Geachte heer/mevrouw,
Uw aansluiting bij Simyo is al enige tijd geleden afgesloten. U heeft echter nog een negatief belsaldo open staan. Het openstaande saldo is -89.72 euro. Deze schuld aan Simyo dient te worden voldaan.
Wij verzoeken u dit bedrag binnen 7 dagen te storten op bankrekening nummer 54.76.00.860 t.n.v. KPN Simyo te Den Haag onder vermelding van uw mobiele nummer. Indien u in gebreke blijft, zijn wij genoodzaakt onze vordering over te dragen aan ons incassobureau.
Met vriendelijke groet, simyo.nl

Dus ik moet hun het geld betalen terwijl ze mijn klacht niet eens behandeld hebben???
Ik weet echt niet wat ik nu moet!!!

Groetjes Esmée

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Heb je een contract getekend met bijbehorende voorwaarden?
Zo niet: gewoon lekker een ander simkaartje van een andere provider kopen, en niet betalen.
Laat je niet gek maken door incassobureau's, want incassobureau's kunnen je niks maken. (zelfs al zou Simyo gelijk krijgen, dan mag er toch maar 10-15% aan incassokosten in rekening gebracht worden)

En het smoesje van "afhankelijk van buitenlandse providers" is onzin, want zij maken afspraken met die providers, en zij kunnen dus gewoon de eis stellen, dat er gewoon direct in rekening gebracht dient te worden. (anders geen afspraak met de betreffende provider)

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door caruso »

Waar haal je dat vandaan, die 10-15%?
Incassobureau's mogen vragen wat ze willen, er is géén wettelijk tarief vastgesteld.
Bonafide bureau's hebben wel onderling afgesproken de incassokosten binnen de perken te houden (zelfregulering) maar zoals we weten zijn er ook veel bureautjes die zich niet zo netjes gedragen!
Je moet het dus maar treffen.....

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door SJZ »

Incassobureau's mogen vragen wat ze willen, er is géén wettelijk tarief vastgesteld.
Vragen kunnen ze inderdaad veel, ze kunnen miljoenen vragen. Maar de kantonrechters hebben wel een staffel gemaakt, en die komt maximaal op zo'n 15% uit:

http://tinyurl.com/329jbx

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door caruso »

Ja dat zijn de "officiële" kosten. Malafide bureaujes gooien daar nog van alles en nog wat bovenop!

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Nee dat zijn alle kosten.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door caruso »

Ja, inclusief alle "extra posten' die ze opvoeren en die U moet betalen...

Gesloten