LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Website Vibramovel.com SMS dienst 3210 plunert uw beltegoed

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
student538

Website Vibramovel.com SMS dienst 3210 plunert uw beltegoed

Ongelezen bericht door student538 »

Als u de site http://www.vibramovel.com/ws/acp?sp=317 ... VAod3jIK2A bezoekt ziet u niets meer dan lovende dingen gratis. Maar natuurlijk zitten daar adders onder het gras. Mocht u uw internet explore met F11 uitvergroten dan ziet u nog steeds niet de nadelige voorwaarden. De tussen ruimte is zodanig uitgekiend dat je de algemene voorwaarden niet ziet. En mocht u er toch ingetuind zijn en gelijk de SMS diensten op zeggen dan is Vibramovel u al voor geweest. Zij hebben nl. u al 7 smsjes verstuurd zonder dat u ze ook daadwerkelijk binnen hebt gekregen. In mijn voorgaande bericht zei ik dat er een storing zou zijn dat het tegoed later is afgeschreven.

Het bedrijfje uit Portugal verdiend blijkbaar zoveel dat ze er een call center in Nederland voor kunnen betalen. Het nummer is 026-3724604. Overigens toen ik vroeg hoe een en ander in elkaar stak zei ze: Sorry ik heb het druk met andere telefoontjes. Leuke baan om steeds aldoor klachten binnen te krijgen!

Wel netjes van de Portegees dat ze een Nederlands nummer hebben in plaats van een Portugese nummer. Maar ja, is dat verplicht? Of wekt dat alleen de schijn dat het betrouwbaarder is?

Via google.nl maken zijn veelvuldig reclame, maar ook via diverse pop ups.

Dit is een wekelijks abonnement. Je kan voortaan Gratis sms berichten versturen en je ontvangt elke week 2 Polyfone ringtones + 2 Realtones + 2 Special sounds voor slechts 4,20 EUR per week (0,70 EUR per ringtone). Als je minderjarig bent heb je toestemming nodig van je ouders. De gebruikelijke tarieven voor SMS en WAP/GPRS/UMTS zijn van toepassing. Om je registratie stop te zetten, sms STOP WEBRING naar 3210 of bel naar 026-3724604 (08.00 - 18.00u). Bij polyfone ringtones geldt: de namen van de artiesten zijn alleen vermeld om het nummer te identificeren. Het betekent niet dat het nummer ook door de artiest is geproduceerd. We hebben ringtones voor alle mobiele telefoons die er op de markt zijn, zoals: Motorola: V550, C650, Razr V3, V525, V980, V300 / Siemens: C65, CX65, C60, CV65, MC60, M55 / Sony-Ericsson K700i, T610, K500i, T630, T230, K300i / Samsung X450, C100, E310, E330, X640, E700 / Sharp GX15, GX25 / Sagem myX5-2, LG C3310, C3300, U8150.© 2006 Total TIM, Lda.

De gratis smsjes die u kan versturen komen overigens niet aan.

Algemene voorwaarden:

http://www.vibramovel.com/ws/info/hol/terms.html

Soortgelijke site:

http://www.coolfreetruetones.com/ws/acp?sp=31832&t=100

Algemene voorwaarden:

http://www.coolfreetruetones.com/ws/info/hol/terms.html

http://nl.sso.dada.net/mobi/specialoffer_nl1.html

LET OP:

Het is ook mogelijk dat anderen uw mobiele nummer invullen en dat u ongewild dus klant word. Bij deze site is er nog enig sinds controle op door een verstuurde controle SMS met code. Dit valt volgens de KPN onder een grijs gebied.

De genoemde sites kunnen gewijzigd worden, de link daarnaar toe zal dan niet werken.

destinytje

Re: Website Vibramovel.com SMS dienst 3210 plunert uw beltegoed

Ongelezen bericht door destinytje »

Ja ook ik ben zo stom geweest om erin te trappen. Idd krijg je binnen een minuut een 5 tal smsjes binnen en je ziet je beltegoed slinken. Er stond bij als je wilde stoppen dat je stop combo moest sturen naar 3210 maar die dingen willen niet verzonden worden via Hi prepay. Ben benieuwd hoeveel beltegoed ik over heb als ik ze maandag bel.
Stelletje vieze oplichters bah.

student538

je kan ze wel bellen (wat ik ook gedaan heb) maar dan zeggen ze weer stuur het woordje stop naar 3210! Via de mail kun je het wel stop zetten zonder daar heen te sturen, maar ik vraag me af dat dat wel goed verwerkt wordt.

destinytje

Ik heb ze een mailtje gestuurd vandaag:

Aan: [email protected]

Hallo,

Ik heb net mezelf aangemeld maar wilde stop combo sturen naar 3210. Dit lukt echter niet. Ik wil geen gebruik maken van jullie service want mijn toestel is niet geschikt. Ik heb nog een oudje.
Graag stopzetten aub.

Nr. 06-********
*naam*

Alvast bedankt.

PS ik blijf proberen maar heb het idee dat jullie mailbox volzit. Mocht ik erdoor zijn gekomen dit toch graag even nakijken. Ik heb nl niets aan jullie aanbieding.

student538

Oja ik heb ze wel een mail gestuurd daarop komt geen reactie. En als je hun belt wordt dat ook via dezelfde mail doorgegeven. De beloofde gratis sms waren niet aangekomen maar ze laten niets van hun horen.

destinytje

Kom ik er wel vanaf of kan ik beter meteen een nieuwe simkaart kopen en mn beltegoed erop laten overschrijven als dat mogelijk is?

destinytje

Eindelijk na een dag proberen is het dan gelukt om een sms terug te krijgen met de mededeling dat het is gestopt. Nu hopen dat het ook daadwerkelijk zo is.

Michieljongman

Ongelezen bericht door Michieljongman »

Ik heb vanmorgen 2 smsjes gehad van het betreffende bedrijf. Probleem is echter dat ik me nog nooit ergens voor aangemeld heb of geregistreerd.

Mijn mail aan hen:

Ede, 27 september 2007

Geachte Heer/Mevrouw,

Hiebij wilde ik u informeren over het feit dat ik vanmorgen twee maal een smsje heb gehad van uw bedrijf.
Probleem is echter dat ik nooit of te nimmer iets besteld heb, óf me ergens voor aangemeld heb.
Mijn saldo vanmorgen vroeg was plus/minus € 7,-.
Mijn provider is t-mobile prepaid.
Gaarne wil ik 7 euro terugkrijgen en wil ik u verzoeken te stoppen mij smsjes te sturen, zonder enige toestemming/contract.
Gaarne vandaag nog een e-mail terug over hoe dit aangepakt gaat worden.

Hoogachtend,

Michiel Jongman

Ik hoop dat het duidelijk overkomt op deze manier, aangezien ik nergens voor getekend heb of iets dergelijks!
Wil gewoon mijn geld terug... Het is maar € 7,- maar het gaat om het principe dat ik niet ongevraagd van alles ga betalen...

Succes allemaal!

B. Han

Ongelezen bericht door B. Han »

Ik krijg al paar maandjes die smsjes van hun. Iedere zondagochtend stuurden ze me telkens hetzelfde vervelend sms:

'VIBRA! Welkom bij de enige echte liefdesmeter. Wij houden je relatie bij en geven je elke week nieuwe relatietips Help?Bel naar 026-3724604 (8:30 - 18:00)'

Ik heb 3weken terug een smsje naar ze gestuurd naar 3210 om me af te melden. Ik kreeg een bevesteging waarin stond dat ik was afgemeld.

Maar dieven blijven dieven, nog steeds krijg ik iedere week weer smsjes van hun wat me ieder keer €4,20 kost. Ik ben in totaal al 40euro kwijt aan die oplichters.

Dit valt toch gewoon onder diefstal???

Ik heb ze vandaag gebeld, maar ze konden niets mee doen dan me nog een keer afmelden. Ik geloof er geen bal van dat het gelukt is.

Ik wil mijn geld gewoon terug!

P.s waarvoor wordt er eigenllijk betaald??? ik heb nooit een ringtone, wallpaper, gratis sms of wat dan ook ontvangen van hun.

Martin-nl

Ongelezen bericht door Martin-nl »

Hoi,

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik heb net beltegoed gekocht, maar durf niet op te waarderen omdat ik dan weer die SMS-jes krijg van 3210. Ik lees nu namelijk dat STOP COMBO naar 3210 nniet werkt !
Waarom wordt hier niets aan gedaan ?? Waarom is dit bedrijf nog niet aangepakt ??
Kan ik in mijn telefoon ergens instellen dat ik SMS-jes van hun niet meer wens te ontvangen ?

Smsafmelden.info

Ongelezen bericht door Smsafmelden.info »

Zelfde mee gemaakt hier. Hele Dubieuze organisatie. Geen adres of telefoon nummers in Nederland, alleen adressen in buitenland. Ik kreeg vandaag ook een logo van hun dienst terwijl ik (100%) nooit mijn nummer ergens naar toe heb gesmst. Waarschijnlijk misbruik gemaakt van kvk gegevens want daar kan mijn mobiel nummer opgevraagd worden.

Volgens de helpdesk moet je "NO" sturen naar 3210, maar geen idee of dit werkt. Volgens enkele andere sites moet dit "STOP" zijn.
Degene die ik aan de telefoon had, wist niet eens waarvoor ik afgemeld zou worden, wat de website was van de organisatie, wat de shortcode was en gaf aan dat de dienst "Total Tim" was. Het callcenter is "Direct Teleservice".

Dienst inmiddels toegevoegd op SMS Afmelden:

http://www.smsafmelden.info/smsdiensten ... ogo_s.html

Succes voor degene die gedupeerd zijn!

Sjakie026

Ongelezen bericht door Sjakie026 »

Sinds enige tijd krijg ik ook ineens smsjes van Total Tim. Had eerst zoiets van als je beltonen niet ophaald kan er ook niets worden afgeschreven (dom dom dom). Vandaag controleerde ik het en keer, na het zoveelste ontvangen smsje. Nu bleek het dus wel zo te zijn dat ik tegoed kwijt was. Ik heb me nooit bewust voor iets dergelijks aangemeld, maar nu dat ik hier op de site heb gekeken hoeft dit dus ook niet zo te zijn.
Voordat ik op de site van radar terecht ben gekomen heb ik eerst nog wel een smsje met "STOP"naar 3210 gestuurd. Ik kreeg het volgende smsje terug: Je bent geen lid van deze club. Wil je lid worden? Sms "HITS" naar 3210

Volgens de dienst ben ik dus niet eens lid, en toch krijg ik zulke smsjes, waarbij ik elke keer dus btg kwijt ben. Vreemd of niet???

Ik heb ze zojuist gebeld, kreeg een vriendelijk meisje aan de lijn. Heb haar vertelt hoe het zit, waarop ze vraagt of ik dan wel zeker weet of het bij hun is..... Heb haar dus vertelt dat ik het nummer waarop ik bel uit hun smsje heb ontvangen, en ze zou het in orde maken.

Nu maar afwachten dus..... Wat een vreemd gebeuren is dit!!!!

Smsafmelden.info

Ongelezen bericht door Smsafmelden.info »

Als je eenmaal in zo'n database met nummers zit ben je heel gevoelig voor dit soort praktijken. Een bedrijf stuurt namelijk 1 of 2x in de zoveel tijd "onschuldig" 1 smsje van a 1.50. Ik wil niet weten in hoe grootte aantallen dit gaat, maar er zullen een paar mensen hiervan wakker worden. Vervolgens meld je je af via een helpdesk en is er niks aan de hand.

Het bedrijf die deze smsjes verstuurd hebben verdienen honderde misschien wel duizende of tien duizende keren 1.50 aan. En de providers (KPN, Vodafone, Hi, etc) die krijgen hiervan vaak 60 a 70 cent per ontvangen bericht.

nienke1962

Ongelezen bericht door nienke1962 »

Weet iemand al hoe je van dat achterlijke combo afkomt, ook ik ben ongewilt slachtoffer hiervan en heb ook regelmatig STOP naar 3210 gesmt en krijg als antwoord terug dat ik geen lid ben,maar mijn beltegoed slinkt als een enge ziekte,ben bijna in een staat een ander nr te nemen.
Hoop op een antwoord van iemand.

Groetjes Nienke

avanderklei

Ongelezen bericht door avanderklei »

Ik heb dat ook eens gehad, per ongeluk aangemeld voor iets doms. Ik werd gebombardeerd met vreemde sms-jes, achterelkaar door, afmelden lukte niet. Via provider kreeg ik telefoonnummer door, probleem zo opgelost! Probeer onderstaande site, per provider staat daar een nummer dat je kan bellen. Dure les, nix is gratis....:)

http://www.eu-gsm.nl/smsafmelden.html

Gesloten