Pas op met ADSL van 12move. Als alles in één keer werkt dan misschien geen probleem. Maar o wee als er een technisch probleem opduikt, dan moet je eindeloos bellen naar de
helpdesk van 12move en naar KPN. Want als je telefoonlijn op zich goed werkt wil KPN niets voor je doen en als de ADSL op zich goed werkt wil 12move niets voor
je doen. Maar als de ADSL wegvalt zodra er getelefoneerd wordt (en dat is zo bij ons en zo te zien op internet komt zo'n zgn. 'klapperlijn' wel vaker voor) dan wordt
het een kastje-muurverhaal waar je u tegen zegt. En iedere keer krijg je iemand anders aan de lijn en moet je ondanks dat ze hun eigen log op het scherm nalezen toch
telkens weer opnieuw alles uitleggen. Ik word er zo ziek van. Heb na bijna 3 weken ADSL van 12 move al tientallen euro's verbeld en ondanks dat ze goed weten dat
deze nieuwe klant duidelijk een probleem heeft vertikken ze het om in actie te komen. Er wordt me nu aangeraden maar een echte brief te schrijven met een klacht. Zo
werkt dat dus bij 12move, het is maar dat u het weet. En dit soort problemen kan optreden bij alle snelheden, dus zowel 2Mb als 5Mb in dit geval.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kastje-muur bij 12move
Re: Kastje-muur bij 12move
Ik zelf heb al 3 jaar 12move en ben er dik tevreden mee.
Ik ben begonnen met een abonnement van 18,95. Het jaar daarna geswitched naar een abbo van 14,95 en toen weer 2 jarig contract van 10 euro !! Ook na het verhuizen werkt het prima en 12move is altijd vrij snel.
Mijn kennis heeft ook 12move en hij is er blij mee en heeft geen last ban storingen. Ook een aantal collega's hebben 12move en zelf op mijn werk gebruiken we 12move voor een paar lijnen.
Hansfree, ik vraag mij af heb je alles wel goed aangesloten?
Als je het niet goed aansluit dan kan je inderdaad problemen krijgen. En dat kan met elke ADSL lijn bij elke provider.
Ik ben begonnen met een abonnement van 18,95. Het jaar daarna geswitched naar een abbo van 14,95 en toen weer 2 jarig contract van 10 euro !! Ook na het verhuizen werkt het prima en 12move is altijd vrij snel.
Mijn kennis heeft ook 12move en hij is er blij mee en heeft geen last ban storingen. Ook een aantal collega's hebben 12move en zelf op mijn werk gebruiken we 12move voor een paar lijnen.
Hansfree, ik vraag mij af heb je alles wel goed aangesloten?
Als je het niet goed aansluit dan kan je inderdaad problemen krijgen. En dat kan met elke ADSL lijn bij elke provider.
Ik begrijp je reactie, phantom09, maar alles zit hier echt goed aangesloten, zo is ook bevestigd door metingen van zowel 12move als KPN. Iedereen is het er wel over eens dat het tijd is om de apparatuur (splitter) in de wijkcentrale te gaan controleren, maar KPN zegt dat dat per se via 12move geïnitieerd moet worden. 12move op zijn beurt zegt dat KPN dat altijd zegt maar dat het toch écht een kwestie is tussen KPN en mij. En ondertussen valt onze ADSL continu uit. Inmiddels, moet ik zeggen, heeft de Tiscali-helpdesk (één niveau hoger in de hiërarchie?) het opgepikt en nu schijnt binnen tien werkdagen de wijkcentrale dan eindelijk gecheckt te gaan worden. Dat is dan het resultaat van uiteindelijk een keer echt heeeeel erg kwaad worden op de 12move-helpdesk met zijn bijna twintig matig ingewijde telefonisten die je uiterst beleefd te woord staan maar je ondertussen geen steek verder helpen. En je krijgt echt iedere keer weer een ander aan de dure lijn, die weer bij A wil beginnen en je liefst lang in de (door jou betaalde) wacht zet (ik kan het bandje met Phil Collins niet meer horen!). En daar zit je dus wel twee jaar aan vast... Een 2 als beoordeling voor de geldverslindende en niet-adequate 12move helpdesk.
Het is nu 1 mei en we zijn meer dan een maand verder. Vandaag bleek dat het inderdaad de splitter in de wijkcentrale was die het probleem van de wegvallende ADSL-verbinding veroorzaakte. Wij blij dat het nu eindelijk opgelost is, maar dat zoiets toch een maand moet kosten! En dat je eerst op je kop moet gaan staan voordat ze bij 12move een poot voor jou als nieuwe klant uitsteken... Eigenlijk zou je de gemaakte kosten voor het vele bellen naar hun 'helpdesk' moeten declareren.