LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jvc CRT tv met dode pixel!

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
hallotjes
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 dec 2006 21:15

jvc CRT tv met dode pixel!

Ongelezen bericht door hallotjes »

Hallo

Ik heb hier een 2 maanden oude jvc tv met een dode pixel(beetje vreemd voor een CRT maar oké). Er werdt verteld dat op z'n minst de beeldbuis vervangen moest worden. Maar is het mogelijk om de tv door jvc zelf op te laten halen aan huis, omdat het nog al een eind rijden is naar de winkel en echt veel vertrouwen in die winkel hebben we niet. Dit omdat de service bij het kopen van de spullen al erg slecht was (moesten uren wachten voordat de spullen uit het magazijn via de lopende band kwamen en na uren wachten bleek ook nog eens dat de helft niet aanwezig was terweil dat wel werdt belooft)

Groeten

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: jvc CRT tv met dode pixel!

Ongelezen bericht door Big-V »

In principe moet je voor de garantie bij het verkooppunt zijn, maar je kunt het natuurlijk altijd via JVC proberen. Niet geschoten is altijd mis.

hallotjes
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 dec 2006 21:15

Re: jvc CRT tv met dode pixel!

Ongelezen bericht door hallotjes »

Bij de tv zit een bon van jvc en als je daar je gegevens invult zal alles oke moeten zijn. Eigenlijk zal het wel moeten kunnen, als je door omstandigheden geen auto meer hebt ofzo.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: jvc CRT tv met dode pixel!

Ongelezen bericht door cossie300 »

Het betreft hier waarschijnlijk een vuiltje op het fosforscherm of het schaduwmasker. Dit is meestal te verwijderen door met een rubber hamer een flinke tik tegen het midden van het beeldscherm te geven.
Dit is geen grap.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: jvc CRT tv met dode pixel!

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Hehehe, goed dat je het erbij zegt. :D

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: jvc CRT tv met dode pixel!

Ongelezen bericht door magel725 »

Ehmm, een dode pixel in een CRT scherm? Dat is technisch onmogelijk! Een CRT heeft namelijk een beeldbuis en geen losse pixels. Er zijn dus helemaal geen pixels die stuk kunnen gaan.

Ik zou net als Cossie zegt gewoon met een rubberen hamer de tv een kleine tik geven zodat het vuiltje los laat.

ikbenik

Re: jvc CRT tv met dode pixel!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ehmm, een dode pixel in een CRT scherm? Dat is technisch onmogelijk! Een CRT heeft namelijk een beeldbuis en geen losse pixels. Er zijn dus helemaal geen pixels die stuk kunnen gaan.
Helaas moet ik je een keer tegenspreken magel725, en dat is zeer zeldzaam.

Bij een beeldbuis wordt gebruik gemaakt van een rasterplaat die het scherm in pixels verdeeld.
Dus het kan zijn dat bij de fabricage een gat verstopt is geraakt of dat ze een gaatje vergeten zijn te maken in het raster.

Het is wel zo dat achteraf een pixel uit gaat vallen totaal onmogelijk is.

Wat wel eens voorkomt is dat het raster verschoven wordt of dat het raster verbogen wordt, waardoor het beeld vreemde kleuren gaat vertonen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: jvc CRT tv met dode pixel!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dus het kan zijn dat bij de fabricage een gat verstopt is geraakt of dat ze een gaatje vergeten zijn te maken in het raster.
Bij een verstopt gat moet je naar de rioolontstoppingsdienst, of een laxeermiddel slikken.

:) :) :)


Of heel erg goed zoeken, natuurlijk.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: jvc CRT tv met dode pixel!

Ongelezen bericht door magel725 »

Helaas moet ik je een keer tegenspreken magel725, en dat is zeer zeldzaam.

Bij een beeldbuis wordt gebruik gemaakt van een rasterplaat die het scherm in pixels verdeeld.
Dus het kan zijn dat bij de fabricage een gat verstopt is geraakt of dat ze een gaatje vergeten zijn te maken in het raster.

Het is wel zo dat achteraf een pixel uit gaat vallen totaal onmogelijk is.

Wat wel eens voorkomt is dat het raster verschoven wordt of dat het raster verbogen wordt, waardoor het beeld vreemde kleuren gaat vertonen.

Dan is het alsnog geen dode pixel maar een verstopt gat. Bij een CRT zijn er geen aparte pixels als bij een TFT. Ze doen het allemaal, of ze doen het niet. Als er ééntje het niet doet vanwege het vuiltje of een verstopt gat, dan is dat dus een vuiltje of verstopt gat en geen dode pixel.

ikbenik

Re: jvc CRT tv met dode pixel!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een pixel is niets anders dan een beeldpuntje, en ook een beeldbuis is opgebouwd uit beeldpuntjes.

Vandaar dat is zo lekker eigenwijs ben. :wink:

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: jvc CRT tv met dode pixel!

Ongelezen bericht door cossie300 »

Het is niet onmogelijk dat er een achtergebleven vuiltje in de beeldbuis zich pas later, b.v. tijdens transport, vastzet op het schaduwmasker. Dit veroorzaakt een blind vlekje. In het gunstigste geval kon je dit met een tik verwijderen (losslaan) anders was het afkeur.

MamaMwende
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:50

Re: jvc CRT tv met dode pixel!

Ongelezen bericht door MamaMwende »

Op 24-09-2003 kocht ik bij TerCel , in Nederland, een JVC AV32X35S.
De JVC AV32X35S functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: - groen scherm
- na een tijd strepen en flikkeringen
- volledig onherkenbaar beeld
Dhr. Ledaine van JVC Oostende is bij ons thuis geweest voor een diagnose en het is de beeldbuis en dat zou zeker niet mogen voor een dergelijk jonge televisie.De reparatie kosten zouden 350 euro bedragen. (een nieuw toestel, exact hetzelfde kost 549,-)

De JVC AV32X35S moet, gezien de leeftijd, alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de ouderdom en de aanschafprijs.
Helaas is dit wel het geval en ik heb mede door alle nalatigheden van JVC besloten een ander merk televisie aan te schaffen,(we zaten al ruim een maand zonder tv) mijn vertrouwen in uw merk is uiteraard teruggebracht naar NIHIL.

Gesloten