Klopt het dat Natura-Overlijdensverzekeringen niet afkoopbaar zijn? De reden waarom ik dit vraag is de volgende:
Voor m'n zoon en mijzelf heb ik deze verzekeringen begin 1990 afgesloten. Een paar jaar geleden emigreerde mijn zoon. Ik kon de verzekering alleen maar beeindigen; kreeg geen enkele vorm van restitutie. Nu zal ik die van mij (ook wegens emigratie) ook op gaan zeggen. Komt het er dan op neer dat ik alleen maar heb mogen storten?
Hartelijk dank voor uw reacties.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Natura-Overlijdensverzekeringen....
Re: Natura-Overlijdensverzekeringen....
dit klopt inderdaad ja.polis is alleen premievrij te maken.er blijft dan een klein bedrag gereserveerd staan voor als het zover is.
Premie voor dit soort verzekeringen zijn doorgaans laag maar wel tot 75 jarige leeftijd.
premie is overigens fiscaal aftrekbaar als buitengewone last.
Succes met je verhuizing tezijnertijd.
Premie voor dit soort verzekeringen zijn doorgaans laag maar wel tot 75 jarige leeftijd.
premie is overigens fiscaal aftrekbaar als buitengewone last.
Succes met je verhuizing tezijnertijd.
Het klopt inderdaad dat een natura uitvaartverzekering niet afkoopbaar is. Je bouwt namelijk geen kapitaal op, echter je bent verzekerd voor de diensten die op de polis vermeld staan of, je hebt een uitvaartverzekering waarbij een bedrag is verzekerd en hangt hier een natura clausule aan. Dela bv, heeft een natura polis die, wanneer je deze stopzet dan wel premievrij maakt (je betaalt dan geen premie meer) een restwaarde heeft. Deze restwaarde blijft dan bij de maatschappij staan en kan pas worden opgeeist wanneer de verzekerde is komen te overlijden. (Persoonlijk heb ik zo`n polis gehad en wilde ook de polis beeindigen)
Hoop hiermee de vraag te hebben beantwoord.
Ps. Je kunt je wel verzekeren in NEderland als je gaat emigreren maar kies dan een uitkering in geld! Ik ga zelf ook emigreren en dat is dan de enige oplossing. Let wel, je moet een sofi-nummer en rekeningnummer houden in Nederland.
Vriendelijke groeten,
Rakers V.O.F. uitvaartverzekeringen
K.Glas
http://www.uitvaartkosten.info
Hoop hiermee de vraag te hebben beantwoord.
Ps. Je kunt je wel verzekeren in NEderland als je gaat emigreren maar kies dan een uitkering in geld! Ik ga zelf ook emigreren en dat is dan de enige oplossing. Let wel, je moet een sofi-nummer en rekeningnummer houden in Nederland.
Vriendelijke groeten,
K.Glas
Hartelijk bedankt voor de reacties!
Ik heb zojuist een opzeggingsbrief gemaakt. Hoopte erop de premie te kunnen bevriezen totdat ik er zeker van was dat ik niet terug zal keren maar ook dat blijkt helaas niet mogelijk te zijn. Zal daarom voor deze vorm nooit meer kiezen.
Blijf hier wel mijn sofi- en bankrekeningnummer houden. Wat zou u in mijn geval dan aanraden?
Ik heb zojuist een opzeggingsbrief gemaakt. Hoopte erop de premie te kunnen bevriezen totdat ik er zeker van was dat ik niet terug zal keren maar ook dat blijkt helaas niet mogelijk te zijn. Zal daarom voor deze vorm nooit meer kiezen.
Blijf hier wel mijn sofi- en bankrekeningnummer houden. Wat zou u in mijn geval dan aanraden?
Graag gedaan.
Op zich is een natura uitvaartverzekering helemaal geen slechte keuze. Deze verzekering behoudt zijn waarde mits de diensten op de polis vermeld staan.
Uiteraard is het zo dat deze vorm van verzekeren niet bij iedereen past.
Neem eens een kijkje op onze website en kies dan voor de Monuta uitvaartverzekering in geld. Deze premie kunt u online berekenen en zelfs afsluiten. Na het invullen van de velden kiest u voor 'direct afsluiten' en daarna in het nieuwe scherm ' uitvaartverzekering in geld.' Daar kunt u dan de premie berekenen en afsluiten. Eenmaal in het buitenland is het afsluiten van een dergelijke verzekering (wanneer u daar ook daadwerkelijk woont) niet meer mogelijk.
Mocht u toch nog vragen hebben, dan vindt u mijn e-mail adres of telefoonnummers op de website.
K.Glas
Op zich is een natura uitvaartverzekering helemaal geen slechte keuze. Deze verzekering behoudt zijn waarde mits de diensten op de polis vermeld staan.
Uiteraard is het zo dat deze vorm van verzekeren niet bij iedereen past.
Neem eens een kijkje op onze website en kies dan voor de Monuta uitvaartverzekering in geld. Deze premie kunt u online berekenen en zelfs afsluiten. Na het invullen van de velden kiest u voor 'direct afsluiten' en daarna in het nieuwe scherm ' uitvaartverzekering in geld.' Daar kunt u dan de premie berekenen en afsluiten. Eenmaal in het buitenland is het afsluiten van een dergelijke verzekering (wanneer u daar ook daadwerkelijk woont) niet meer mogelijk.
Mocht u toch nog vragen hebben, dan vindt u mijn e-mail adres of telefoonnummers op de website.
K.Glas