LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ford Ka stuurhuis

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
L. Hendriks

Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door L. Hendriks »

Onze Ford Ka was 1 1/2 jaar oud toen hij olie lekte bij het reservoir van de stuurbekrachtiging, er is eerst een kering vervangen en nu moest het stuurhuis vervangen worden. De garantie is afgelopen en wij moeten zelf 30% van de reparatie zelf betalen, dus zo'n € 300,--. Wij vinden, dat zulke onderdelen doch niet zo vlug stuk moeten gaan. De importeur zegt er is niets aan te doen, de garantie is maar een jaar.
Zijn er misschien ook mensen die zoiets meegemaakt hebben, en is eer een oplossing voor, of moeten wij dit gewoon betalen?

Gast

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door Gast »

In principe krijg je een coulance nadat de fabrieksgarantie (12/24/36 maanden, per fabrikant anders) is afgelopen. Afhankelijk van de kilometerstand en leeftijd van de auto kan een fabriekant bijdragen aan een reparatie die na de garantietermijn plaats heeft gevonden. Dit zal vaak niet de 100 % zijn, maar beter iets dan niets.

Ik moet er wel bij vertellen dat als een auto als occasion wordt verkocht, de verkopende partij soms kiest om zelf een garantie af te geven. Er zijn verschillende soorten garanties, waaronder de Bovag Occasion Garantie de meest bekende is. Laat je echter GOED informeren over de verkopende partij, wat voor occasion garantie deze levert met een Occassion auto.

Tegenwoordig is er sprake van de Europese conformiteitsbeginsel. Dit betekent dat een klant mag verwachten dat een product een bepaalde tijd mee gaat. Dit is echter nog niet getoets, dus juridisch is er hier nog geen duidelijkheid over.

Succes ermee!

SandraK
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 sep 2005 10:28

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door SandraK »

Mijn stuurhuis moet ook vervange worden maar dat kost me ruim 1100,00 voor een ford Ka van net 4 jaar oud!!
Wellicht kun je mij laten wten bij welke garage jij het hebt laten doen want dat scheelt me enorm.

Groetjes,

SandraK

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Toch noemt u hier manco's die eigenlijk niet voor mogen komen bij voertuigen van een nog relatief jonge datering. Ik zou hierover in contact treden met de dealer en als dat niet helpt de importeur. Helpt dat nog iet dan maar de fabriek.
Dit is echt niet normaal.

SandraK
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 sep 2005 10:28

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door SandraK »

Geloof miij, ik heb eerst de dealer gebeld die kon niks doen. Ik heb Ford Nederland gebeld die hadden het eerst over een "polissy regeling"? Maar omdat hij 49 maanden oud is val ik daar net een maand naast. Gewoon pech noemen ze dat. Ik ben wel benieuwd hoeveel keer die pech voor komt.
SandraK

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Deze klacht is volstrekt ongebruikelijk. Het stuurhuis maakt deel uit van de stuurinrichting in het algemeen en moet bedrijfszeker zijn.
De dealer moet daar iets aan doen.

SandraK
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 sep 2005 10:28

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door SandraK »

Ik heb de dealer gebeld en die kan niks doen en de Ford Nederland die kan ook niks doen omdat hij buiten de 4 jaar is (een maand).


SandraK

Gorgel
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2006 20:35

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door Gorgel »

Dit is gewoon een Ka-kwaaltje.

Stuurhuisje kost 325 euro ex btw en excl. montage
2 liter olie a 17.96 per liter ex de btw
1100 eurie is dus wel een enorm bedrag!!!!
Ford kan wel zeuren maar het is gewoon een feit

Succes..... :P :P

SandraK
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 sep 2005 10:28

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door SandraK »

Hoi gorgel,

Heb je voor mij een adres waar ik een stuurhuis kan kopen voor die prijs?? Dank je wel.

SandraK

aadk
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2005 14:07

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door aadk »

kijk een op www.hbase.nl
stuurhuis bekrachtigd iets meer dan 400 euro
dat zijn prijzen van de automaterialen zaken

SandraK
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 sep 2005 10:28

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door SandraK »

Dank je wel voor de tip dat scheelt inderdaad een behoorlijk bedrag.
SandraK

Gorgel
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2006 20:35

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door Gorgel »

Sandra,

De prijs die ik noem is gewoon bij de Ford dealer en dan verdient hij er ook nog normaal op.
Dus met 1100 euro en wat korting heb je gewoon een sigaar uit eigen doos!

Grtz,

Gorgel

astrid67
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2007 21:41

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door astrid67 »

Ik heb een Ford Ka special edition van 08-05-2001 al vanaf nieuw een hoop problemen gehad, hierbij Ford Nederland ingeschakeld en redelijk opgelost maar de aardigheid van mijn autotje was er al snel af. Ik heb alle jaren onderhoud laten plegen door garage d.w.z kleine en grote beurten en APK keuringen. Nu sinds halfjaar last van LEK STUURHUIS!!!In het begin wist ik niet waar het probleem vandaan kwam als ik reed, maar na bezoek aan de garage was het probleem al snel bekend lekkage. Aangezien ik een vrouw ben en zeker niets van autotechniek afweet en dus niet wist dat het daadwerkelijk lekkage was heb ik hier mee doorgereden omdat ik geen olie lekkage onder de auro zag op mijn parkeerplaatst. Maar 3 weken terug weer het zelfde probleem en afsrpaak gemaakt bij garage en die stelde vandaag vast dat het gaat om een lek stuurhuis m.n.v. de keerkring. Er staat pas 38000 KM op mijn KA'tje en vind dit niet normaal. Ik kijk op google en zie tot mijn verbazing dat dit toch echt een probleem is van de KA en dat Ford Nederland hier niets aan doet, Als je naar een ford garage belt krijg je te horen dat het vaker voorkomt en dat de reparatie € 1200 gaat kosten terwijl ik ook op internet lees dat je alleen de betreffende ring kan vervangen.
KAN HIER NIET IETS AAN GEDAAN WORDEN??? Het is toch te zot voor woorden dat dit zomaar kan.

Graag een helder antwoord

Astrid

SandraK
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 sep 2005 10:28

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door SandraK »

Hoi Astrid,

Hier kan dus blijkbaar niks aan gedaan worden want ze kunnen niet alleen de kering vervangen maar er moet gelijk een heel nieuw stuurhuis op. Helaas en Ford Nederland wil bij gods gratie 20% van de rekening betalen als je de krant erbij haalt maar het blijft een dure reparatie. succes.

Groetjes,

SandraK

astrid67
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2007 21:41

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door astrid67 »

Thanks Sandra ik ga door tot het gaatje als je op internet leest hoeveel KA's dit probleem hebben en kennelijk al vanaf het begin van de KA en ford er niets aan gedaan heeft, Het wordt tijd dat een TV programma hier aandacht aan gaat schenken. Blijf lezen asl ik verder kom laat ik het hier weten.

Groetjes Astrid

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Kijk ook eens op:
http://www.autoweek.nl/klokjerond.php?id=36

http://www.autoweek.nl/myreviewautoinde ... ubmit.y=12

http://www.problemcar.nl/

Mogelijk dat je daar verder komt of iemand vindt die je verder kan helpen.

ANGEL308
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2007 15:13

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door ANGEL308 »

hoi astrid
ik ben net voor het eerst op dit forum , en was naar klachten over mijn ford ka aan het zoeken , ik ben eens even rond gaan kijken op internet en wat schept mijn verbazing je ziet wel heel veel klachten over het stuurhuis van de ford ka , nou ik heb wel gezien dat jij ook veel pech hebt , ik ben er dus gisteren achter gekomen via de garage ,dat mijn stuurhuis vernieuwd moet worden , ik ben niet meer met mijn auto bij de ford garage naar de garantie periode ben ik naar mijn oude garage terug gegaan dichter bij huis ,maar nu is het zo daar werken nu monteurs van de ford garage , en die waren naar mijn auto aan het kijken en nu blijkt dat er al eens een nieuw stuurhuis was in gegaan, dus mijn garage heeft naar tighelaar de ford dealer gebeld , en nu blijkt dat er 17 maart 2005 een nieuw stuur huis is in gezet met toen 38.000 km op de teller en hij was 2.5 jaar oud nu is het dus zo ik heb hem 6 weken daarna gekocht , er is mijn dus niks verteld maar nu rijd ik hem bijna 2 jaar en maar 10.000 km mee gereden en het stuur huis is dus weer stuk moet weer vervangen worden nog geen 5 jaar oud en 48.000km en 2 stuurhuizen , mijn garage heeft gebeld met de ford dealer en ze doen er niks aan , dus ik weet niet wat ik nu moet doen , maar we hebben allemaal de zelfde klachten over het stuur huis
groetjes angela[/b]

ANGEL308
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2007 15:13

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door ANGEL308 »

hallo allemaal
heeft er iemand nog mischien een oplossing wat ik kan doen moet toch niet kunnen ,zon jonge auto en al zoveel onkosten
groetjes angela

J.vanderlaak
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2007 11:00

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door J.vanderlaak »

Onze Ford Ka uit 2000 heeft nog geen 110.000 km gelopen en nu ben ik ook al toe aan een nieuw stuurhuis. Kosten 950 Euro. Ik ga onze garage hierop aanspreken, want na het lezen van alle reacties op dit forum ben ik ontzettend boos op FORD. Dit is een structureel probleem waarvan de consument de dupe is. Er zal actie moeten worden genomen om deze waanzinnigheid te stoppen. Ik roep iedereen met dit probleem op zich te beklagen bij Ford. Tevens hoop ik dat RADAR aandacht besteedt aan dit onderwerp in 1 van de uitzendingen.

J.vanderlaak
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2007 11:00

Re: Ford Ka stuurhuis

Ongelezen bericht door J.vanderlaak »

Ik heb zojuist contact opgenomen met Ford Nederland. Deze ontkent dat de Ford Ka vaak met stuurhuis problemen te maken heeft. Zij zeggen dat de verkoop aantallen erg hoog zijn en dat het daardoor vaker kan voorkomen dat eenzelfde probleem ontstaat. Volgens de medewerker van Ford Nederland kom ik ook niet meer in aanmerking voor een coulanceregeling. Wel vervelend, want ze doen er niks aan en ik zit met een hoge rekening.

Gesloten