LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening van bijna 500 euro op kosten Mobilion!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Schampie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2007 09:33

Rekening van bijna 500 euro op kosten Mobilion!

Ongelezen bericht door Schampie »

Beste deelnemers aan dit forum,

Gisteren onze mobiele telefoonrekening ontvangen. In een aparte bijlage "Specificatie contentverbruik" wordt maar liefst € 493,30 in rekening gebracht van ontvangen SMS'jes onder omschrijving Mobilion. Nu heb ik gisteren zowat alle forums doorgenomen met dit thema en helaas zijn wij niet de enige. Echter Mobilion ben ik niet tegengekomen. Wat echter niet het geval is, is dat wij een welkoms SMS hebben ontvangen van Mobilion of iets dergelijks, ook zijn er geen rare telefoontjes geweest waarbij niemand aan de lijn was of met vreemde geluiden.
Tevens schrijven bijna alle forums dat het hier gaat om abonnementen waarvan je een paar keer per week een SMS'je ontvangt.

Op 14 maart is volgens de specificatie van onze provider de ellende begonnen, Op een dag meer dan 150 berichten ontvangen € 1,26 per stuk!!. Op donderdag 15 maart is mijn man gebeld door de provider met de opmerking of een van de kinderen met de telefoon aan het spelen was geweest. Dit was niet het geval. De provider merkte op dat er dan waarschijnlijk op onze kosten gebeld zou zijn omdat het telefoongebruik niet overeenkwam met ons normale verbruik. Zij konden een handeling verrichten die aan dit 'misbruik' een einde zou maken. We hadden ons al gewapend voor een wat duurdere rekening.
Wat schetst onze verbazing, na 15 maart (het telefoontje van de provider) zijn de berichtjes van Mobilion gewoon doorgegaan. Ons is op 15 maart ook niet gemeld dat het om berichtjes ging van Mobilion, maar gewoon dat er overmatig veel gebeld is in 24 uur!!

Bij afsluiting van de rekening is de euroteller blijven staan op € 493,30!

Ik heb de politie gebeld om navraag te doen of zij iets voor mij kunnen betekenen. Buiten inbreuk op privacy is het diefstal. Zij gaven aan dat het voor hen makkelijker zou zijn om gericht een naam of telefoonnummer te hebben.

IS ER IEMAND DIE ONS KAN HELPEN AAN ADRES/TELEFOON-GEGEVENS VAN MOBILION OF welk bedrijf er achter schuil gaat. Inmiddels hebben we op een forum een code gevonden om iets stop te zetten. Mijn man gaat dit nu proberen.

Is een ander nummer nemen een oplossing?
Heeft iemand ervaring hiermee? En kunnen we onder dit bedrag van 500 euro uitkomen?

Graag reacties van eventuele mede-gedupeerden.

kica1
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:40

Re: Rekening van bijna 500 euro op kosten Mobilion!

Ongelezen bericht door kica1 »

Mobillion is inderdaad een aanbieder van onder andere betaalde sms diensten. Wanneer u contact met hun opneemt moeten zij u precies kunnen zeggen naar aanleiding waarvan zij begonnen zijn met het sturen van de sms berichten naar uw nummer.
De volledige contactgegevens van Mobillion kunt u vinden op
www.mobillion.nl. (let op: met dubbel l) onder contactinfo. Wanneer u klikt op portfolio vindt u de sms en 0900 oplossingen. Succes!

kica1
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:40

Re: Rekening van bijna 500 euro op kosten Mobilion!

Ongelezen bericht door kica1 »

Het is echt mobillion.nl.(zoals al aangegeven met dubbel L). Heb dit net zelf uitgeprobeerd. Het kan zijn dat Mobillion.com een buitenlands moederbedrijf is maar topicstarter moet echt de nederlandse website hebben

Saifam
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2007 16:34

Re: Rekening van bijna 500 euro op kosten Mobilion!

Ongelezen bericht door Saifam »

Mijn foutje zat in de 'l'. Lijkt er dan toch op dat iemand anders via de bluetooth van TS lekker bezig is.
Hoe stelt u zich dat dan voor?

Schampie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2007 09:33

Re: Rekening van bijna 500 euro op kosten Mobilion!

Ongelezen bericht door Schampie »

Beste 'vogels',

U noemt iets van bluetooth. Wat zou dit kunnen zijn volgens u?
Zou het daar iets mee te maken hebben?

Spreken we dan hier toch van iemand die inbreekt op ons mobiel nummer en op onze kosten handeling verricht. Dan is hier dus niet het geval van de SMS'jes die door Mobillion naar ons zijn gestuurd als zijnde een soort van abonnement. Dat vond ik namelijk al heel raar omdat in alle forums gesproken wordt over een paar ontvangen sms'jes per week (bedrag van 20-30 euro per maand). We praten hier over meer dan 150 maal Mobillion van 1,26 per keer.

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: Rekening van bijna 500 euro op kosten Mobilion!

Ongelezen bericht door Mini »

Kijk in de specificatie wanneer de eerste sms door u ontvangen zou moeten zijn. Kijk dan onder verzonden berichten, rond datzelfde tijdstip, of er een sms naar een 4-cijferig nummer is gestuurd.

Wat vaak voorkomt, is dat men zich aanmeldt voor een dienst, die echter niet geschikt is voor de telefoon. Bv een polyfone ringtone. De telefoon kan dit niet openen, echter het wordt wel verzonden en dit wordt dan ook aan u berekend.

Met behulp van dit 4-cijferig nummer kunt u misschien achterhalen wat voor dienst het betreft, en nog belangrijker, hoe u dit weer af kunt melden.

kica1
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:40

Re: Rekening van bijna 500 euro op kosten Mobilion!

Ongelezen bericht door kica1 »

Zoals reeds aangegeven kan Mobillion precies aangeven naar aanleiding van welke handeling zij zijn gestart met het verzenden van betaalde sms berichten. Dit maakt voor hun namelijk onderdeel uit van de overeenkomst die zij gesloten hebben met de ontvanger van de sms berichten. Deze overeenkomst kan op vele manieren tot stand komen (via reactie op ontvangen sms, via internet, via aanmelding met shortcode),

kica1
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:40

Re: Rekening van bijna 500 euro op kosten Mobilion!

Ongelezen bericht door kica1 »

Nog even wat betreft de opmerking over bluetooth van Vogels:
wanneer u bluetooth activeert in uw telefoon is het zeer raadzaam bluetooth te beveiligen met een 4cijferige pincode. Het wordt dan bijna onmogelijk om in te breken op uw bluetooth verbinding.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Rekening van bijna 500 euro op kosten Mobilion!

Ongelezen bericht door Kika29 »

Inbreken via bluetooth??? Bluetooth is een draadloze verbinding met een bereik van 10 meter die het mogelijk maakt bestanden met elkaar uitte wisselen. Een toestel die in jou toestel kan komen moet altijd eerst geaccepteerd worden. het lijkt mij dus broodje aap dat er via bluetooth iets gebeuren kan. Dan moet er iemand op een straal van 10 meter bij u in de buurt met de telefoon lopen klooien met een betaalde smsdienst......Onmogelijk mijns inziens...Bluetooth heeft niks te maken met betaalde smsdiensten.

Gesloten