LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bekeuring

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
astra's
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2007 08:33

bekeuring

Ongelezen bericht door astra's »

Ik heb een bekeuring gehad van 75,- voor het niet dragen van de veiligheidsgordel ( als bestuurder), echter de juiste straatnaam waar ik staande ben gehouden staat niet op het bekeuringsafschrift , de straatnaam die wel op het afschrift staat is ook nog eens foutief gespeld, kan ik hiertegen bezwaar aantekenen ?
Heeft iemand hier ervaring mee ??

sophiadevries
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2006 13:19

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door sophiadevries »

Had je toevallig wel je gordel om??

Nee daarom kreeg u ook de bon en die moet u gewoon betalen, al is uw straatnaam niet correct genoteerd.

Of wilde u graag vrijgesproken worden op een vormfout???

Volgende keer gewoon uw gordel omdoen, dat scheelt weer in de beurs.

dafxf
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2007 15:22

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door dafxf »

Volgens mij kun je nu onder de bekeuring uit !!

omdat hij daar niet is begaan endus de agent een fout heeft gemaakt.
Ook met een foute spelling van de naam of geboorteplaats kan dat.

Adviesorgaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 apr 2007 15:57

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door Adviesorgaan »

Helaas voor u. U bent op heterdaad betrapt. Dat wil zeggen dat de opsporingsambtenaar op ambtseed de overtreding heeft opgeschreven. Als u het voor de rechter zou brengen dan zal deze zonder meer een administratieve correctie toepassen. U loopt daarbij zelfs de kans dat de rechter de boete gaat verhogen of u de proceskosten laat betalen.

ailkohassing
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2007 19:15

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door ailkohassing »

van mijn zoon hebben ze het rijbewijs ingenomen en heeft een bewijs van invordering gehad Hier stond op dat het rijbewijs is afgegeven door de Burgemeester van Muntendam. Op het rijbewijs staat afgegeven door de Burgemeester van Menterwolde. Ik denk dat de vergissing is gemaakt omdat het gemeentehuis in Muntendam staat. Hier onder valen de plaasen Meeden, Muntendan, Noordbroek en Zuidbroek.
Is dit een reden om het aan te vechten, zodat hij niet meer voor de rechter hoeft te verschijnen en daarom ook geen boete kan worden opgelegd.
Als iemand i.d. ook heeft gehad laat dit via een reactie even weten.

jvdhurk
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2006 00:06

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door jvdhurk »

Beste kerel,helaas zal je hoe dan ook die boete moeten betalen.
Zonde van het geld,maar heb je wel eens mensen gezin die ze niet omhadden,en die aangereden zijn.
Ik kan je verzekeren dat het geen prettig gezicht is.
DAT IS ONBETALBAAR.

gr.van Jos

veens940
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2007 16:32

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door veens940 »

Alle mensen die aangeven dat je NIET onder deze boete kunt uitkomen hebben het NIET JUIST. Ik heb zelf al 2 keer een bekeuring kwijtgescholden gekregen omdat er een fout stond op het geschreven gele bonnetje van de politie ondanks het feit dat ik de overtreding wel degelijk had gepleegd. Beide keren had ik al betaald en is het geld teruggestort. Dus gewoon betalen en bezwaar indienen.
Laatst gewijzigd door veens940 op 14 mei 2008 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

armpje
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2007 17:22

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door armpje »

Helaas, je zal de bekeuring gewoon moeten betalen.
vroeger was het wel zo dat , als er een fout op de bekeuring stond je deze kon aanvechten maar dat is verleden tijd.
ook al staan er fouten op de bekeuring je zal toch moeten betalen .

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door Jonjo »

@TS. U zou zich moeten schamen! Een dubbele zouden ze U moeten geven. Voor de zoon waarvan het rijbewijs is ingenomen, U wilt dit op een kleine vormfout aanvechten? Ik zou zeggen ga Uw gang. Dit rijbewijs is niet voor niets ingevorderd. Wees blij dat er op deze wijze door de politie gekeken wordt naar het gedrag van Uw zoon op de weg.
Beter het rijbewijs kwijt dan Uw zoon of andere weggebruikers. Toch?
Laatst gewijzigd door Jonjo op 20 apr 2007 17:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door Walter van V »

ik denk niet dat grove overtredingen (rijbewijs kwijt moet je echt iets voor doen!!) op een kleine administratieve verschrijving de prullenbak in gaan.

ik vind het overigens uitermate triest dat mensen niet eens meer de ruggeraat hebben gewoon te staan voor de gevolgen van hun stommiteiten....zielig.....

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door Accutron »

Als je je nou gewoon aan de regels houdt hoef je hier ook niet te gaan zeuren over pietluttigheden en schrijffouten op die bekeuring. Gewoon betalen want bij de rechter maak je geen schijn van kans.

wfag
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2007 19:00

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door wfag »

Als oud-politieman denk ik vrij laconiek over de pogingen die burgers doen om onder een bekeuring uit te komen. Ik heb daar dus geen moeite mee. Ik ga er van uit dat iedereen een verkeersovertreding kan maken. Als iemand een mogelijkheid ziet om er onderuit te komen, hoe groot de overtreding ook geweest is, dan heeft hij/zij mijn zegen. En tegen de mensen die daar kritiek op hebben; wees aub niet roomser dan de Paus om daarover te gaan oordelen. Als je er zelf voorstaat, probeer je ook van alles om die eurootjes niet te hoeven te betalen
Toch?

appiehappie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2006 21:09

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door appiehappie »

Die wfag vertrouw ik niet. Wat kan dat voor politieman zijn, die alle begrip heeft voor burgers die onder een boete uit proberen te komen 'hoe groot de overtreding ook zou geweest zijn'. Ik betwijfel dan ook sterk dat wfag 'oud-politieman' is. Het is weer een van die lui waar Nederland vol mee zit, die de zaak alleen maar zo veel mogelijk proberen te flessen omdat ze alleen hun eigen belang tellen. Het is overduidelijk dat zulke mensen alleen het gevolg (de boete) voor ogen hebben en niet de oorzaak (de overtreding). Ze zijn als kleine kinderen die onder een verdiende straf uit proberen te komen. Zo wordt dat ook ervaren kennelijk, zo'n bekeuring: als straf. Het is uiteraard niet zo bedoeld, maar helaas werkt beboeten in Nederland vaak als enig effectief correctiemiddel. Want in al ons vrijheidsstreven en benadrukken van onze 'rechten' kijken we het liefst weg van wat daartegenover staat: onze plichten. En dat heeft niets te maken met moraal of iets dergelijks (hoewel daar niets op tegen zou zijn), maar simpelweg met het geordend en leefbaar houden van zo'n intensieve samenleving als de Nederlandse.
Het is triest dat in onze huidige maatschappij er zo veel ruimte is gecreëerd voor de exploitatie van mazen in de wetgeving. Zelfs op officieel niveau: kijk maar hoe het er tegenwoordig bij justitie aan toe gaat. Zo worden doel en middelen hopeloos dooreengehaspeld. En als het 'van boven' gebeurt, hoe moet dan de burger nog wijs worden uit 'normen en waarden' die niet meer aangereikt worden? Hij wil niet roomser dan de paus wezen en volgt eenvoudig het grote voorbeeld.
Ik denk dat eigenwaarde, d.w.z. ineigen ethiek, in de toekomst een steeds grotere rol zal spelen in de plaatsbepaling van de enkeling binnen de grotere samenleving. Zonder dat wordt het onvermijdelijk tot een prehistorische jungle van het recht van de sterkste.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Volgens mij kun je nu onder de bekeuring uit !!

omdat hij daar niet is begaan endus de agent een fout heeft gemaakt.
Ook met een foute spelling van de naam of geboorteplaats kan dat.
Lariekoek.

Tegenwoordig is het zo, dat een verschrijving op een bon (het gele papiertje dat je krijgt uitgereikt), niet meer zonder meer betekent dat je onder de bekeuring uit kan komen.

Als je er bezwaar tegen maakt, dan gaat de officier van justitie die fout herstellen, en krijg je alsnog een gecorrigeerde beschikking.

Wel heb ik het vorig jaar gedaan gekregen, dat ik uiteindelijk mijn boete terugkreeg, omdat de bon die ik kreeg, en de daarna ontvangen beschikking, echt barstte van de fouten.

Geboortedatum fout, kenteken fout genoteerd, geen verbalisantennummer, en nog een paar dingen die ik zo uit mijn hoofd niet meer weet. In DAT geval wordt het een heel ander verhaal.

Maar een verschrijving op zich, maakt helaas een proces verbaal niet zonder meer ongeldig. Dat sprookje is al jaren achterhaald.

veens940
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2007 16:32

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door veens940 »

Bodejosm43, wat jij vertelt is pas echt LARIEKOEK.
Ik heb het dus al 2 keer meegemaakt dat er een foutje stond op het gele bonnetje. Beide keren bezwaar ingediend en zonder verdere rompslomp werdt binnen enkele maanden de boete welke reeds betaald was op mijn rekening teruggestort!

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door D1RK »

Naast vrijspraak door vorm fouten worden ook diverse boetes geseponeerd omdat het te lang duurde, dus bij genoeg protesten tegen foute boete's zullen zo ook foutloze vrijgesproken worden!

Vooral in de regio Schiphol waar de bolletjes slikkers voor gaan worden zelfs foutloze parkeer boete's vrijgesproken!

De boete was dus foutloos en perfect, maar door zo laat mogelijk insturen en de overvolle agenda van de officier van Justitie is een onzin regel van tuf tuf club voldoende!

Ook in België worden vele boetes niet betaald, vooral de lage boetes heb je kans dat deze geseponeerd worden wegens tekort rechters, en ze moeten binnen een redelijke termijn alles afhandelen
Dus we krijgen straks Belgiësche toestanden, omdat ze dan overbelast worden?

Of je vooraf of achteraf moet betalen of mag betalen is afhankelijk van de code die erop staat, soms moet je eerst betalen en krijg je terug, maar er zijn er ook die als je betaal je rechten verliest omdat je met betalen accoord gaat, dus kijk goed wat voor papier bij de acceptgiro zit!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door caruso »

Veens940: en toch heeft bodejosm43 gelijk! Jouw verhaal klopt niet, wil wel eens weten hoe jij "vrijgesproken" bent en welke overtreding(en) je gepleegd had.
Kan nooit te maken hebben met een verkeerde naam ofzo, zal wel iets anders zijn!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Caruso

Ik ben eind vorige eeuw en in 2001 vrijgesproken voor vormfout.

Maar in dec 2005 wegens te lange behandeling!
Ik ben dus niet vrijgespoken......
maar de boete is geseponeerd wegens te lange behandel tijd, en ze hebben dus tekort tijd voor deze lage parkeerboeten die foutloos was!

De laatste is dus gesoponeerd wegens problemen bij de rechtbank die tekort tijd heeft, en is dus niet vrijgespoken!

Dus deze laatste is juist in België vaak voorkomend probleem!

Of er na 2001 nog iets veranderd is voor kleine vormfouten, ik weet het niet zeker, maar kleine dingen mag, mijn blauwe auto mag je ook grijs noemen, de bumpers dus...
en als het donker is zelfs een beetje paars dus zulke fouten, en de onduidelijke namen die de fabrieken voor een kleur gebruiken....
dan word het zeker geen vrijspaak, een type foutje mag, spellingsfoutje kan ook, maar geen verkeerde straatnaam, die op grote afstand is, tenzij de situatie erg onduidelijk en verwarrend is terplaatse

In Hoorn (NH) zijn er namen voor huizen blokken en aparte straatnamen, en dan mag je als Politie dus een vergissing maken!

Omdat er veel boetes door tekort tijd fout beoordeeld worden en dus daarom vrijspraak betekend nog niet altijd vrijspraak!

Ik kan dus geen garantie geven dat ik de volgende keer ook vrijuit ga, maar ik vind het leuk om te proberen!
Ook de Agent moet bij elk protest een foutloze reactie schrijven, en als hij dus een foutloze boete een fout antwoord bij doet, is het ook.....
Dus op straat goed, en dan niet serieus antwoorden, dan is het ook vrijspraak!

Een herkansing dus!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: bekeuring

Ongelezen bericht door caruso »

Mooi verhaal, maar.....
wat heeft in hemelsnaam België met dit "verhaal" te maken....
Zullen wel Russen zijn die denken dat België een provincie is van Nederland?

Gesloten