LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overboekt voor vertek geen geld terug mag dit ?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
aaltjuh
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2005 02:23

Overboekt voor vertek geen geld terug mag dit ?

Ongelezen bericht door aaltjuh »

Goedenmorgen

6 Maart hebben we besloten om met een groep vrienden mee te gaan naar turkije 22 mei tot 29 mei

aangezien wij 7 juli gaan trouwen :D hebben we ons over laten halen om ipv na de bruiloft lekker voor de bruiloft op vakantie te gaan even de bruiloft stress opzei en een lekker kleurtje doen

Onze vrienden hadden bij d reizen geboekt
wij hebben d reizen gebeld en die had geen kamers meer neckerman idem
dus ging ik even op google kijken en daar kwam economy hollidays die bood de reis aan
dus ik zogenaamd online boeken en daar kwam naar voren dat de reis nog beschikbaar was...

in plaats van reserveren heeft mn as man gelijk gebeld en gevraagd of dit klopte ja hoor meneer het kan zijn dat de vlucht niet meer beschikbaar is maar dan weten wij dit binnen 2 dagen !!

hij gemeld dat we een voorhuwelijkseReis namen en dat al onze vrienden in dat hotel al zaten ... en we al ff bezig waren om dit hotel te boeken
wij helemaal blij
2 dagen later kregen we de bevestiging binnen en hebben de aanbetaling gedaan
alles geregeld vrijstelling op school voor onze dochter vrij van werk enz enz

gister gaat de telefoon Economy hollidays helaas uw hotel is overboekt
wij hebben een ander hotel voor u gevonden wat gelijkwaardig is

Dus mn as man uitgelegen dat dat voor ons geen optie was omdat al onze vrienden en fam in dat hotel zitten
daar kon ze niks aan doen het hotel was overboekt
dus melde mijn man dat het dan helemaal niet doorgaat
want dat is niet leuk zit iedereen onder elkaar in 1 hotel en wij met zn 3 in een ander.... dus dan helaas maar onze aanbetaling terug wilde

nu kregen wij te horen dat niet mogenlijk was omdat ze een gelijk waardige reis aan boden
dus als we dit niet wilde we onze aanbetaling kwijt zouden zijn

want wij annuleerde dus waren we dat geld gewoon kwijt

volgens de voorwaarde staat er dat Als er voor de 42este dag geanuleerd word je de aanbetaling kwijt bent
vanaf de 42ste dag voor vertrek tot de 28ste 35% vd reissom
enz enz
dit is af te dekken door een annulerings verzekering

(wie wij af hebben gesloten !!)

maar buiten dit om
wij hebben duidelijk aangegeven dat wij naar dit hotel willen omdat al onze vrienden daar zijn
het is overboekt en zijn we verplicht om naar een ander hotel te gaan

Vervalt dan echt ons recht op onze aanbetaling ??

Mag dit zomaar ????
en hebben meer mensen dit mee gemaakt met economy ??

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: Overboekt voor vertek geen geld terug mag dit ?

Ongelezen bericht door FG1 »

Als de reis geen doorgang kan vinden wegens een overboeking, dient de reisorganisatie met een gelijkwaardig of beter alternatief te komen. Lukt dit niet of je gaat gewoon niet accoord, dan kan je kostenloos annuleren.

Uiteindelijk gelden de ANVR voorwaarden wel, maar de annuleringsvoorwaarden zijn niet van toepassing. Het betreft hier een annulering door de reisorganisatie en niet door de reiziger.

klubok
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2007 18:20

Re: Overboekt voor vertek geen geld terug mag dit ?

Ongelezen bericht door klubok »

Hallo, economy houd er rare praktyken op na. Wij hebben hetzelfde meegemaakt alleen kregen in turkye pas te horen dat we waren over geboekt naar een hotel vlak naast ons geboekte hotel. Bij navraag in ons geboekte hotel bleek dat dat hotel al maanden geen zaken meer deed met economy wegens wangedrag. Dus waarschijnlijk wisten ze al toen je de boeking deed dat je niet in dat hotel terecht kwam. Een klacht terplekke indienen was onmogelijk want een hostes liet zich niet zien

Jeroen0021
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2007 11:49

Re: Overboekt voor vertek geen geld terug mag dit ?

Ongelezen bericht door Jeroen0021 »

Hallo, ik ben erg benieuwd welk hotel dit was (van Klubok). Ik heb in februari al een vakantie geboekt naar Hotel Kumkoy Beach in Side. Op 16 juli vertrekken we.

Na het lezen van al deze negatieve berichten, heb ik er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in. Het hotel was destijds ruim 150 euro p.p. goedkoper en dat was de grootste reden om bij Economy Holidays te boeken.

Laten we er maar het beste van hopen... :o

klubok
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2007 18:20

Re: Overboekt voor vertek geen geld terug mag dit ?

Ongelezen bericht door klubok »

Hallo, in ons geval ging het om Aegan Dream resort in Turgutreis, nog even over de vlucht, ze hadden ons verteld dat we met sky zouden vliegen, maar 99% wordt er bij hun gevlogen met onur air en 99% kans dat je een tussen landing hebt. Dan ben je vast voor bereid. Ik hoop dat alles meevalt en wens je een prettige vakantie.

leidschendam
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2007 10:18

Re: Overboekt voor vertek geen geld terug mag dit ?

Ongelezen bericht door leidschendam »

Wij hadden ook bij economy holidays Aegean Dream geboekt.
Ook hebben wij de mededeling gekregen dat ze overboekt waren! Later bleek dit niet het geval te zijn, maar het blijkt dat Economy/ ageriaTravel (reisorganisatie in turkije die alles afhandeld voor Economy) gewoon hun rekeningen niet aan Aegean Dream betaalde.
Wij hebben een stuk of 30 mensen gesproken die hetzelfde probleem hadden.
Wij hebben een gesprek gehad met de manager van AD en er is dus wel degelijk een probleem met Economy Holidays.
Bij ons was het probleem dat wij voor de gratis watersport, ned animatie en roomservice gingen en uiteraard de boulevard die je zo kan aflopen om in het centrum uit te komen.
Wij zijn dus gedropt in een hotel op een berg zonder al deze faciliteiten en hebben halverwege de vakantie een ander hotel gekregen.
Hierdoor zijn wij 3 dagen kwijtgekraakt van onze vakantie (aangezien wij om 04.30 aankwamen in het hotel en om 03.00 weer vertrokken, mooie all in in mijn eigen huis).
Mijn vraag is dan ook of ik hier nog iets aan kan doen!! Juridisch !

leidschendam
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2007 10:18

Re: Overboekt voor vertek geen geld terug mag dit ?

Ongelezen bericht door leidschendam »

Wij hadden ook bij economy holidays Aegean Dream geboekt.
Ook hebben wij de mededeling gekregen dat ze overboekt waren! Later bleek dit niet het geval te zijn, maar het blijkt dat Economy/ ageriaTravel (reisorganisatie in turkije die alles afhandeld voor Economy) gewoon hun rekeningen niet aan Aegean Dream betaalde.
Wij hebben een stuk of 30 mensen gesproken die hetzelfde probleem hadden.
Wij hebben een gesprek gehad met de manager van AD en er is dus wel degelijk een probleem met Economy Holidays.
Bij ons was het probleem dat wij voor de gratis watersport, ned animatie en roomservice gingen en uiteraard de boulevard die je zo kan aflopen om in het centrum uit te komen.
Wij zijn dus gedropt in een hotel op een berg zonder al deze faciliteiten en hebben halverwege de vakantie een ander hotel gekregen.
Hierdoor zijn wij 3 dagen kwijtgekraakt van onze vakantie (aangezien wij om 04.30 aankwamen in het hotel en om 03.00 weer vertrokken, mooie all in in mijn eigen huis).
Mijn vraag is dan ook of ik hier nog iets aan kan doen!! Juridisch !

Gesloten