LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge afrekening van de Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Guldemond

Hoge afrekening van de Nuon

Ongelezen bericht door Guldemond »

Ik heb mijn jaar afrekening van de nuon gehad mijn elekticiteit rekening is zowel voor hoog als laag tarief is meer dan verdubbeld het gas gebruik is nagenoeg gelijk gebleven
Dit is onmogelijk daar mijn gezin van 4 naar 2 personen is gegaan de kinderen zijn het huis uit
Ook heb ik niets anders gedaan dan voor gaande jaren
Nuon gebeld maar ik moet het zelf maar uitzoeken mijn apparaten zouden wel verouderd zijn. ja ze zijn een jaar ouder dan vorig jaar
Verlopig moet ik 1125,- euro bij betalen en mijn mand bedrag gaat van 160,- euro naar 270, euro
Alle meterstanden kloppen ze zijn door de nuon opgenomen ik heb ze nagekeken ze zijn niet geschat
Wie heeft er ook zoiets mee gemaakt of wie kan mij een tip geven hoe ik dit verder aan moet pakken
Laatst gewijzigd door Guldemond op 22 dec 2006 13:24, 3 keer totaal gewijzigd.

Ali Bensalah

Re: Hoge afrekening van de Nuon

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

geschatte meterstanden gebruikt op huidige of voorgaande jaarrekeningen?
Als de meterstanden correct zijn zal je het inderdaad zelf (of met hulp van de forumgebruikers natuurlijk 8) ) moeten uitzoeken.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ze herleiden de meterstanden,

Ali Bensalah

Ze herleiden de meterstanden
en?
Welke meterstanden?
Waar herleiden ze ze naar toe?
Mag ik uit je cryptische omschrijving opmaken dat je het over de gasmeterstanden hebt?
Die correctie bedraagt hooguit 3%; geen 100%!
En bovendien is dat corrigeren niet iets van het afgelopen jaar.

Chanmaster

De voorgaande meterstanden natuurlijk.
Ze krijgen die van de netbeheerder en worden daarop afgerekend.
Ze mogen daarvan niet afwijken mits aangetoond dat het verbruik anders luidt. Moet wel geijkte meting betreffen.
Hierdoor komen veel klanten in problemen.

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Beste Guldemond,

de voorgaande jaarafrekeningen, waren dat rekeningen gebaseerd op geschatte standen of had u die zelf doorgegeven? Check die afrekeningen even, als er een sterretje bij de meterstanden staat, dan zijn ze geschat.
De meterstanden waar u nu op bent afgerekend, zijn die geschat? Als het de werkelijke standen zijn en de beginstanden (van de laatste keer dat er geen geschatte standen zijn gebruikt) kloppen ook, dan is het verschil wel degelijk wat u moet betalen. Wat natuurlijk wel kan zijn gebeurd is een fout in de meter? Het draadje van PetervdM heeft hier meer info over. Misschien dat dat je kan helpen?

Maar check dus even of de standen zijn geschat of niet. Dat zou veel kunnen uitmaken. Misschien kunt u hier van een paar jaar de standen posten? En met "geschat / werkelijke standen" erbij? Wellicht dat er dan meer oplossingen worden aangedragen. Of misschien komt de Medewerker wel even langs :!:

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Waardoor komen veel klanten in de problemen chanmaster. Omdat de meterstanden van een niet geijkt apparaat komen?

Laat een keer een zinnig antwoord aan uw brein ontspruiten in plaats van allerlei cryptische omschrijvingen.

Ali Bensalah

Ben je helaas ook even kwijt Chanmaster; geen idee waar je het over hebt :shock:

Chanmaster

Beste puma73

Joost mag weten of de meters geijkt zijn of juist niet.
Er staat een keurmerk op met klasse 2 maar de meters zijn veelal zo oud dat daarvan nauwelijk nog iets klopt.
Overigens voor wat mijn taal betreft, dat is fatsoenlijk Nederlands.
Ik heb nog een goed adres waar jij jouw taalkennis kunt bijwerken.
En cryptich? Wie ik? Nou sorry hoor, ik weet waarover ik het heb.

desondanks wens ik ook jou een zalig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar toe. Maar dat zal voor jou wellicht cryptisch zijn.
Desondanks fijne feestdagen.

Ali Bensalah

Overigens voor wat mijn taal betreft, dat is fatsoenlijk Nederlands.
Sorry Chanmaster maar je vraagt er nu echt om:
De mensen die het al niet breedt hebben ook nog even kaal plukken. Ik vind dat asociaal. Nu zijn er van die vanaten die hier pot bovenop
Misschien tijd voor een spellings- en grammatica checker?

:lol: :lol: :lol:

ps: niet hatelijk bedoeld verder hoor ;-)

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

En cryptich? Wie ik? Nou sorry hoor, ik weet waarover ik het heb.
je bent zo te lezen de enige die dat weet :lol:

Chanmaster

Oow! Wist ik niet. :)

De medewerker

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Guldemond,

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over uw jaarafrekening.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u een toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Guldemond

wie is de medewerker?
Wat is eventuweel Uw telefoon nummer dan kan ik contact met U opnemen.

Met vriendelijke Groet
Guldemond

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

@ Guldemond

Op het forum staan meer reacties van de Medewerker. Zoek ze maar eens. Hij/zij werkt voor Nuon en probeert problemen op te lossen die hier op het forum staan.
Een telefoonnummer krijg je niet, daarom vraagt de Medewerker om je contractrekeningnummer. Dit begint met 300 en dan verder. Dus niet je klantnummer posten :wink:
Met dat contractrekeningnummer kan de medewerker je gegevens opvragen en dan (als het nummer bij Nuon bekend is) telefonisch contact opnemen. Met het contractrekeningnummer van Nuon kunnen andere mensen niks, daarom kun je het hier wel plaatsen. Met je klantnummer kunnen mensen frauderen, dus dat nooit hier posten!

Suc6!

mylo1

Ongelezen bericht door mylo1 »

Je kan gerust je contractnummer hier neerzetten ...de medewerker neemt dan contact met jou op...en geloof mij en vele anderen hier op dit forum zij/hij heeft al heel wat mensen hier geholpen...het is namelijk een medewerker van nuon

groetjes mylo1

Ps...niemand kan iets met jou contractnummer,alleen nuon

Guldemond

voor de Medewerker

Dit is mijn contract nummer 3000287324 hoop dat U er wat mee kunt heb inmiddels na gekeken of ik word afgetapt, maar dat is niet het geval, ook zijn de meterstanden van voorgaande jaren niet geschat.

Hopende snel iets te horen
Met vriendelijke groet,
Guldemond

Guldemond

Eindelijk vandaag 20 april 2007 eindelijk bewijs van mijn te hoge energie standen van mijn eindafrekening van december 2006

ik heb in februari een tussen meter laten plaatsen door een erkend bedrijf, deze heeft gekonstateerd dat mijn meter 2 maal zo hard loop als normaal, dus mijn jaar afrekening is inderdaad veelste hoog ruim 2 maal zo hoog als normaal.

Dus de nuon weer gebeld,het verhaal verteld dan mijn meter twee maal zo hard loop als normaal, en geklaagd over het feit dat toen ik in december 2006 belde en dat ik onvatsoenlijk te woord ben gestaan,
en niet gelooft werd dat ik de energie niet verbruikt kon hebben,
ik moets het zelf maar uitzoeken waarom mijn stroomverbruik zo hoog was nu dat heb ik gedaan en het is bewezen.

Nu willen ze wel helpen maar mijn meter moet wel eerst geeikt worden door de nuon er worden nu formulieren opgestuurd deze moeten ingevuld worden en terug gestuurd dan moet er weer een eiking plaats vinden,hoelang gaat dit allemaal weer duren.
Nu ik heb mijn zakken vol van de Nuon
Ben benieuwd hoe het nu allemaal weer gaat lopen

Hou jullie op de hoogte
Guldemond

Gesloten