LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Natuurpost

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
MAXIEM

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag nelly,

'www.naturpost.nl' is van Sana Direct B.V. en weer geregistreerd door 'Vitamex B.V.' wat weer tot het bedrijf van 'N.V. Nutricia' behoort (http://www.nutricia.nl/).

U zou natuurlijk een klachtbrief naar Naturpost kunnen sturen met een afschrift aan de directie van Nutricia.
Adres van 'N.V. Nutricia' (en ook 'Vitamex B.V.') is:

Eerste Stationsstraat 186, 2712 HM Zoetermeer.
------------------------------------------------------------------------------

Naturpost
Posbus 68
5060 AB Oisterwijk

E-mail: [email protected]

Telefoon: 0900 - 202 10 61 (€ 0,50/min.)

Openingstijden Klantenservice:
Maandag-vrijdag 9.00-17.00 uur
Kvk 08720799
BTW NL0012.16.223.B.01
-------------------------------------------------------------------------------
Zelf maar even uitzoeken bij wie je moet zijn.

Sukses, groeten Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 26 mar 2007 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

brigitte kilian
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2007 12:11

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door brigitte kilian »

Ook ik ben er in gestonken met naturpost. Omdat ik een enquete had ingevuld kon ik gratis een pakketje pillen krijgen de verzendkosten heb ik keurig betaald. Nu blijven ze maar toesturen.

Hebben jullie geen problemen gekregen met het niet betalen en pakket retourneren?.

Kan je bij het bedrijf in Houten je pakket afgeven en eisen dat ze de levering stopzetten.

Ik heb nog nooit zoiets bij de hand gehad en zit er een beetje mee in mijn maag.

Brigitte

Dennis--SP
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 jun 2006 20:21

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

Vandaag kennismakingszending ontvangen , die ik zelf aangevraagd heb! En meteen opgezegd per mail , benieuwd als dit loopt zoals het zou moeten lopen.

Dennis--SP
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 jun 2006 20:21

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

Geachte mevrouw/heer,

Hierbij bevestig ik dat we de toezending vanaf heden stopzetten.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Naturpost

--
Opzeggen per mail is dus mogelijk ;) bij deze dus 3 euro betaald voor een kennismakingspakketje , vind 26 euro voor 120 pillen erg duur...

rensie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2006 16:22

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door rensie »

Hoi Dennis

mijn dochter had ook afgezegd per e-mail en kreeg vorige week ook die mail, met dezelfde tekst als jij. Ze dacht dat ze er vanaf was, maar vandaag kreeg ze weer een bericht van Naturpost, dat ze nog moest betalen voor een pakket. Ze heeft dit allang teruggestuurd maar ze kreeg desondanks een aanmaning met een verhoging van 10 euro omdat ze niet op tijd heeft betaald!
Ik hoop voor jou dat jij er helemaal vanaf bent, maar ik bang van niet.....

Groetjes,
Rensie

Dennis--SP
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 jun 2006 20:21

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

Ik heb alleen de kennismakingszending a 2.95 betaald. Jullie misschien niet. Misschien doen ze daarom niet moeilijk....


Het slimme van Naturpost is dat ze een soort van medicijnen/voedingstabletten verkopen en die mogen volgens de wet niet worden teruggestuurd omdat het valt onder ''medische producten''.

rensie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 okt 2006 16:22

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door rensie »

Dennis schreef
Ik heb alleen de kennismakingszending a 2.95 betaald. Jullie misschien niet. Misschien doen ze daarom niet moeilijk....
mijn dochter heeft ook alleen het kennismakingzending betaald, verder niks!!
Wil je niet flauw maken, maar volgens mij ben je er echt niet vanaf hoor! Sterkte alvast.

crelyveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2007 19:01

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door crelyveld »

Niet getreurd. Het is mij ook overkomen. Gewoon retour zenden in dezelfde enveloppe en als na een paar dagen de acceptgiro in de bus ligt, want daar zijn ze ook snel mee, ook retourneren.
Wel heb ik een boze email gestuurd, die heel beleefd is beantwoord.
Dus... niks aan de hand!!

Eun
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 apr 2007 20:17

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door Eun »

Elders op dit forum staat hetzelfde onderwerp. Naturpost is gewoonweg een schandalig bedrijf.

Ik ben er zelf ook 'ingestonken'. Met dank aan wat reakties hier en bij het andere topic heb ik zojuist een email verzonden aan Naturpost en morgen gaat de brief op de post.

Elders wordt geadviseerd het volgende te doen:
Naturpost op de hoogste stellen dat u de verkoopmethode niet op prijs stelt. Vervolgens heeft u als consument wel degelijk rechten, het nadeel is alleen dat weinig consumenten hiervan gebruik gerbuik maken (en er dus ook weinig jurisprudentie over te vinden is).

U heeft echter de volgende wetsmatige mogelijkheden:
U gaat niet akkoord met de verzending. In het geval van 'proefabonnementen' of 'welkomstpaketten' heeft u te maken met een 'negatieve optie'. Een negatieve optie leidt niet automatisch tot een rechtsgeldige overeenkomst. Daarvoor is immers vereist dat Naturpost een aanbod doet dat door de consument (u) aanvaard wordt. In dit geval, ontbreekt er een wilsovereenstemming tussen beiden partijen. Zowel de verzendingen als de kosten, mits tien dagen voor de geplande zendig 'opgezegd' kunt u dus beschouwen als onrechtmatig.



De toegezonden goederen kunt 'ter beschikking stellen van de verkoper'. Oftewel, deze blijven eigendom van Naturpost en Naturpost kan zelf bepalen hoe zij deze terug haalt. U bent geen geld verschuldigd en incasso is in dat geval tevens onrechtmatig. Het 'ter beschikking stellen van de verkoper' kunt u bij voorkeur per brief expliciet vermelden.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Met vriendelijke groet,

Eun (Kim)

Eun
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 apr 2007 20:17

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door Eun »

p.s. Dennis, niet om je te ontmoedigen, maar dat was in mijn geval ook zo. Telefonisch opgezegd, desalniettemin drie dagen daarna alsnog een 'tweede zending' ontvangen. Het slimme van Naturpost is, dat dankzij hun Algemene Voorwaarden waarin ze vermelden dat je na ontvangst van je welkomst pakket ELKE 8 weken een nieuwe zending ontvangt ze je alsnog een tweede zending kunnen toesturen. Elders in de algemene voorwaarden staat namelijk ook vermeld dat je 10 dagen vóór de geplande volgende zending dient op te zeggen. Dit betekent dus in regel, dat de 'elke acht weken' ook van start kan gaan twee weken (of zelfs een dag) na ontvangst van je welkomst pakket. Er staat immers ELKE en niet NA. Het feit dat je hebt opgezegd betekent dus niet dat je niet alsnog een tweede zending binnen tien dagen kunnen toezenden. In dat laatste geval kunnen ze zich namelijk beroepen op hun algemene voorwaarden waarin staat vermeld dat je alsnog kosten verschuldigd bent omdat je niet tien dagen voor deze zending hebt opgezegd.

Ik hoop dat dit in jouw geval niet zal gebeuren, maar ik vrees het ergste. Het zal me namelijk niets verbazen als ze dit bij iedere opzegging doen. Heel simpel: op het moment dat iemand opzegt, verzenden ze nog een laatste pakket binnen 10 dagen. Zoals ik al zei, zijn ze dan gedekt door hun algemene voorwaarden. En, omdat elke 8 weken heel ruim is, er tevens in hun algemene voorwaarden vermeld staat dat de zendingstijd INDICATIEF is hebben ze zichzelf redelijk ingedekt.

jkatoen
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2007 14:03

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door jkatoen »

Ik geloof dat ik ook tot de (on)gelukkigen behoor, waar het een, ongevraagde tweede zending, betreft.
ook ik ga het terugsturen en hoop er het beste van.

Dennis--SP
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 jun 2006 20:21

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

2 april opzegging bevestigd door naturpost , en sindsdien ook niks meer ontvangen......!

Eun
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 apr 2007 20:17

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door Eun »

@ Dennis, in dat geval ben ik blij voor je. Wie weet behoor je dan inderdaad tot één van de 'gelukkigen'.

@ jkatoen, zo niet, dan kun altijd nog het advies elders hier op het forum volgen. Wat ik ervan begrepen heb is dat Naturpost geen kans maakt wanneer ze het incassobureau inschakelen: ze moeten immers bewijs kunnen overleggen dat je een overeenkomst met ze bent aangegaan voor de tweede zending.

donna42
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2007 04:59

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door donna42 »

ook ik heb mail gehad dat ik niets meer zou ontvangen kreeg vandaag weer rekening van de terug gestuurde pakketjes . ben het kotsbeu en laat ze maar komen met de deurwaarder dan sleep ik ze voor het gerecht . wie doet er mee om deze mensen eindelijk te stoppen ?????????????? of ik ga er eens langs .
ik ben laaiend op ze

het zijn gore oplichters en snap niet dat er niemand wat aan doet


groetjes
donna

theoweert
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2007 10:24

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door theoweert »

Ook ik ben de dupe van ongevraagd reclame en zendingen. Maar wat kunnen we er tegen doen? Ik heb de volgende mail gestuurd.

Geachte mevrouw/heer,

Enige tijd werd geleden werd ik opgebeld met een berichtje dat ik gratis een proefzending mocht ontvangen, omdat een enquête had in gevuld. Ik heb toen direct gezegd dat ik daar niets voor voelde, want er zouden we allerlei kosten en verplichtingen aan vast zitten. Toch ontving ik een proefzending.
Direct gebeld en allervriendelijkst werd mij mede gedeeld, dat het een foutje was en dat ik niets meer zou ontvangen. Hoefde het pakketje niet terug te sturen. Echter een paar weken later viel weer een pakketje in de bus, dus direct retour afzender. Ook de vervolg pakketjes zijn direct retour gezonden, want ik heb ze niet besteld en er ook niet omgevraagd.
Echter gisteren heb ik twee keer een telefoontje gepleegd, omdat ik toch ondanks mij was verzekerd aan herinnering gestuurd met klantnummer 570556. Dit terwijl geheel geen klant zijn en hier ook niet omgevraagd hebben. Hierbij werd gewoon tweemaal de telefoon gewoon neergelegd. Ondanks men vertelde dat we tweemaal in uw systeem zaten, dat is dan een fout van uw systeem en niet van mij. Vertelde men mij wel dat ik maar gewoon moet betalen, want zij konden daar niets aan veranderen. Nu ik wil zeker niet betalen voor iets wat ik niet besteld hebt en mij gewoon maar toegezonden is.

De rekening gaat nu over Appelazijn plus iets waarvan we helemaal nooit van het bestaan wisten laat staan dat we dat zouden bestellen. Want als ik iets verschrikkelijk vind is iets waar appels in zitten. Terwijl de eerste pakketje iets van visolie bevatten.

Ik zal deze mail ook zenden aan Tros Radar, Kassa Vara en Nutricia, omdat zij genoemd worden in de reeks van klachten op de website van Tros Radar

Vriendelijke groet

theoweert
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2007 10:24

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door theoweert »

Geachte meneer Tromp,

Hartelijk dank voor uw cc.
Het spijt mij te lezen dat u zulke slechte ervaringen heeft. Nutricia kan u hierbij echter niet helpen.
Op de site van Naturpost staat dat Naturpost een onderdeel van Vitamex is. Numico / Nutricia heeft Vitamex in 2003 verkocht aan de Zweedse organisatie Wilh. Sonesson AB. Ik verwijs u graag door naar Vitamex of Wilh. Sonesson AB( http://www.midelfartsonesson.com/ )

Veel succes.

Met vriendelijke groet,

Britte Struck, diëtist
Nutricia Voedingslijn
0800-022 33 22 (gratis)

Quintoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2007 20:38

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door Quintoo »

Als ze je telfonisch aanbieden iets gratis op te sturen, zoals bij mijn vriendin, en dan ook niet vertellen dat je er daarmee aan vast zit. Hoe kunnen ze dan in godsnaam beweren dat je 'lid' van ze bent, er is toch niets, maar dan ook helemaal niets waarmee ze dat kunnen bewijzen. We hebben het gewoon teruggestuurd, maar ik ga verder niet aan aangetekende brieven of iets dergelijks beginnen, ik bedoel, het lijkt me duidelijk bij wie de fout ligt.

jkatoen
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2007 14:03

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door jkatoen »

heb ik vorige week mijn pakketje, van Naturpost, retour gezonden en gemaild naar hun, dat ik niet gecharmeerd ben van hun product en dat ik het heb teruggestuurd; krijg ik vandaag een mail, dat je de pakketjes niet retour kan zenden. weer een boze mail gestuurd en geboden te stoppen met die ongein.
ben benieuwd!!!!

theoweert
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2007 10:24

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door theoweert »

Steeds weer ontvangen we pakketjes en rekeningen, die we ook direct weer retour afzender zenden. We openen niets en sturen alles retour. Maar kan men ons iets maken. We hebben nooit iets besteld. Toen ik gebeld heb omdat we een pakket hadden ontvangen kreeg ik een brief waarin stond dat zij per ongeluk een verkeerd pakket hadden gestuurd. Nu blijven ze het andere soort toe zenden. Maar lees t ook wel eens iemand van Radar dit probleem., want op dit forum en die van de Kassa staat toch al behoorlijk iets voor deze firma. Hoe komen we er vanaf.

jkatoen
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2007 14:03

Re: Natuurpost

Ongelezen bericht door jkatoen »

ik heb zelf in mijn mail gezet, dat er bij de site van TROS-radar, heel veel klachten zijn over hun product en dat niemand er op een fatsoenlijke manier vanaf schijnt te komen. ik heb nog geen reactie van naturpost. afwachten maar weer!

Gesloten