LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bellen zonder telefoon, hoe kan dat?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
steurin
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:21

bellen zonder telefoon, hoe kan dat?

Ongelezen bericht door steurin »

Afgelopen zomer ben ik ingegaan op een telefonisch aanbod van KPN om een hi abo te nemen icm een gratis Nokia toestel. Contractpapieren zouden mij toegestuurd worden, evenals het toestel.
Papieren moeten nog komen en de postbode bracht een pakketje waar ik 109 euro voor diende te betalen. Uiteraard niet gedaan. Ik kreeg een email dat de retourzending verwerkt was. Nadien geen postbode met pakje meer geweest en ook geen briefje dat ik evt niet thuis zou zijn geweest.
Ik had telefonisch ingestemd met automatische incasso. Augustus werd de eerst 20 euro afgeschreven, maar ik wachtte nog op mijn pakje. Klantenservice wist niets. De volgende incasso teruggevorderd en automatische betaling stopgezet. Rekeningen bleven komen, maar het nummer was (uiteraard) niet in gebruik en mijn telefoontje naar de klantenservice leverde niets op.
Nu heb ik een brief gekregen van Preventel, gevolgd door een brief van de deurwaarder.
Op mijn verweer dat er geen product was waardoor ik van de diensten geen gebruik kon maken, is niet gereageerd. Doordat ik de eerste betaling toegelaten heb, werd dat opgevat als instemming met de aansluiting. Wel vreemd dat mijn abo bij T-mobile tot op de dag van vandaag doorloopt terwijl ik nummerbehoud zou krijgen.
Ik word nu gesommeerd het bedrag van 507 euro over te maken. Is er iemand die weet wat ik kan doen?????? Alvast bedankt

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: bellen zonder telefoon, hoe kan dat?

Ongelezen bericht door queenfan »

Bewaar alle correspondentie met Hi, neem eventueel contact op met de deurwaarde en doe je verhaal.

Je hebt niks gekregen dus lijkt het mij dat zij in gebreken zijn.

Succes er mee.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: bellen zonder telefoon, hoe kan dat?

Ongelezen bericht door Kika29 »

Dat lijkt mij inderdaad ook. Ik zou naar een primafoon gaan en daar vragen of ze eht voor je uit kunnen zoeken omdat je geen steek verder komt met de klantenservice.

Neem al je papieren mee + het bewijs dat je bij T-mobile helemaal niet uitgeporteerd bent met nummerbehoud. Tevens zou ik contact opnemen met T-mobile. Hun kunnen nakijken of er porteringsverzoeken geweest zijn van KPN en of en hoe het ergens fout gegaan is tijdens het aanvragen.

scallie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2005 12:35

Re: bellen zonder telefoon, hoe kan dat?

Ongelezen bericht door scallie »

Tip. Contact opnemen met de deurwaarder en de vordering betwisten. Doe dit (ook) schriftelijk met kopie van bewijsstukken. Liefst aangetekend verzenden.

Voor een betwiste vordering moet de deurwaarder terug naar zijn opdrachtgever voor onderzoek van de betwiste vordering.

Laat je niet afblaffen door een overijverige incassomedewerker die denkt dat hij/zij je wijs kan maken dat je toch moet betalen. In het uiterste geval gaat de vordering door naar een dagvaarding en kun je mét bewijsstukken naar de rechter om de hele vordering te betwisten.

Suc-6

Hans Janssen
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2007 20:29

Re: bellen zonder telefoon, hoe kan dat?

Ongelezen bericht door Hans Janssen »

Incassobureau's zijn uiterst brutaal en deinsen absoluut niet terug voor bedreigingen. De incassobureau's krijgen geen betaling van hun opdrachtgevers, maar innen deze bij de vermeende wanbetaler. Als er geen sprake is van wanbetaling, dan zullen incassobureau's toch alle moeite doen hun kosten vergoed te krijgen. Een dreigbriefje sturen met verhogingen van boetes is een kleine moeite. Edoch, incassobureau's hebben geen enkele rechtelijke status, met andere woorden, ze kunnen niet zonder tussenkomst van de rechter beslag leggen of soortgelijke acties ondernemen.

Als je dit nog niet hebt gedaan, stuur dan een brief met een korte uitleg, 'er is geen spake van een prestatie, dus ook geen sprake van een tegenprestatie van jouw kant'.
Vermeldt tevens dat je deze zaak beschouwt als afgedaan. De maandelijkse dreigbrieven die je zult blijven ontvangen kun je gewoon in de prullemand laten verdwijnen. Ga ook niet in op schikkingen zoals hoge kortingen. Blijf vooral kalm en maak je niet ongerust, want bij een duidelijke zaak als deze zullen ze echt niet naar een rechter stappen en mocht dat onverhoopt toch gebeuren zul je van de rechter altijd gelijk krijgen, maar de kans dat dit gebeurt is wel bijzonder klein, want dan zijn alle zittingskosten voor het incassobureau en dat weten ze duvels goed.

Mocht je nog geld tegoed hebben, laat deze dan door de bank of giro terugstorten.

j.t.raats
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:19

Re: bellen zonder telefoon, hoe kan dat?

Ongelezen bericht door j.t.raats »

KPN maakt een er zooitje van: Ik heb Het Net als provider voor mijn internet aansluiting, mijn modem was stuk,deed erg vreemd, Het Net gebeld. modem getest, inderdaad modem doet erg vreemd, modem valt in garantie termijn, maar dat doet er niet toe, modem doet raar,dus U krijgt een nieuwe, binnen drie dagen een in huis,na drie maanden wordt deze op mijn KPN rekening opgevoerd, bijna 80,= euro
(Het Net = KPN). Gebeld, we zullen het onderzoeken, na twee weken niets meer vernomen, gedeelte van de rekening betaald (gesprekskosten), modem niet.
Let wel: niets meer vernomen van KPN, ik wel gebeld, van kastje naar de muur gestuurd. KPN is wel snel met een brief waarin ze dreigen met een incassobureau of afsluiten van aansluiting. Kijk daar zijn zij goed in,
beetje service en zaken goed onderzoeken, ho maar, je bent overgeleverd aan wittenboorden maffia.

flierefluit
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:28

Re: bellen zonder telefoon, hoe kan dat?

Ongelezen bericht door flierefluit »

De privatisering levert ons dit op, de kwaliteit van de dienstverlening holt achteruit, betrouwbaar wordt onbetrouwbaar,winsten moeten hoger. alleen nog geld incasseren en verder niet zeuren. Dit is wat de privatisering van bedrijven ons oplevert. De managers daarentegen wentelen zich in geld en aandelen.

Hans Janssen
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2007 20:29

Re: bellen zonder telefoon, hoe kan dat?

Ongelezen bericht door Hans Janssen »

Als KPN je afsluit, dan ben je er gelijk vanaf en kun je direct naar een andere provider. Denk niet dat ze dat zo snel doen, maar toch. Stuur dan de modem aangetekend retour. Vervelend is wel dat je het even zonder internet zult moeten doen, maar dat is altijd beter dan oeverloos heen en weer geschrijf.

Indien een incassobureau door KPN wordt ingeschakeld, hetzelfde verhaal. Eén brief met bewijsmateriaal is voldoende, de zaak beschouw je als afgedaan (in de brief) en verder niet meer reageren.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: bellen zonder telefoon, hoe kan dat?

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ik verwacht binnenkort ook afgesloten te worden door KPN. Ik weiger de rekening te betalen van het hoge telefoonabonnement (Belvrij Altijd) dat ze voor me uitgekozen hebben - ZONDER mijn toestemming!!!). Rechtzetting kan pas over een paar maanden. Intussen moet ik wel 120 euro betalen! Doe ik dat niet dan sluiten ze me af, heeft een juffrouw aan de telefoon gezegd. Heb de 120 euro die inmiddels afgeschreven was, terug laten storten en uit eigen vrije wil 25 euro overgemaakt (dat is meer dan de telefoonkosten die ik normaal elke 2 maanden kwijt ben). Maar KPN een beetje kennende, kunnen ze hier natuurlijk niet mee overweg. Dat zal dus wel een incassobureau worden of misschien wel een deurwaarder. Te gek voor woorden natuurlijk. Maar ik doe maar wat hier staat: niet reageren op het incassobureau.

Hans Janssen
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2007 20:29

Re: bellen zonder telefoon, hoe kan dat?

Ongelezen bericht door Hans Janssen »

Voor een deurwaarder hoef je niet bang te zijn. Dat recht hebben ze niet, dit is voorbehouden aan een 'gerechts'deurwaarderder, maar dan zul je eerst voor een rechter moeten zijn verschenen en deze je hebben veroordeeld. Als je bewijzen hebt, dan zal het niet zover komen en anders krijg je van de rechter wel gelijk.

privo
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:26

Re: bellen zonder telefoon, hoe kan dat?

Ongelezen bericht door privo »

Bewaar alle correspondentie met Hi, neem eventueel contact op met de deurwaarde en doe je verhaal.

Je hebt niks gekregen dus lijkt het mij dat zij in gebreken zijn.
zo werkt het, succes

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: bellen zonder telefoon, hoe kan dat?

Ongelezen bericht door agro »

De maandelijkse dreigbrieven die je zult blijven ontvangen kun je gewoon in de prullemand laten verdwijnen
Ik raad je aan om ALLES goed te bewaren, en laat je vooral niet bang maken, als je bewijs kan leveren dat je leverancier niet aan zijn verplichtingen voldoet hoef je nergens bang voor te zijn, zorg wel dat je goed gedocumenteerd voor een eventuele rechter verschijnt.
Pas na de uitspraak van de rechter is bekend wat je eventueel zou moeten betalen, verder raad ik je aan om de incasso kosten als deze meer dan 15 % bedragen (door incassoburo) te betwisten, en duidelijk ook in je aangetekend schrijven te vermelden, voor zover mij bekend is er een wettelijke grens van 15%, maak het incassoburo dat ook duidelijk, voer wel eventuele correspondentie aangetekend met bericht van ontvangst, maar beperk deze tot het minimum.
suc6 toegewenst en veel sterkte.

Hans Janssen
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2007 20:29

Re: bellen zonder telefoon, hoe kan dat?

Ongelezen bericht door Hans Janssen »

Alles bewaren? Welnee joh. Het enige wat je moet bewaren zijn je bewijsstukken en je aangetekende brief aan het incassobureau.

Al meer dan twee jaar ontvang ik van hetzelfde incassobureau elke maand dezelfde brief met het dreigement dat er een rechtzaak wordt aangespannen. Moet ik dat allemaal bewaren? Ze gaan gewoon de afvalbak in.

Gesloten