LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zelf inbouwapparatuur kopen .....
Zelf inbouwapparatuur kopen .....
.... wie heeft dat wel es gedaan?
We zijn op keukenjacht. We weten al wel wat we willen. Naar aanleiding van een offerte ben ik eens op internet gaan kijken naar inbouwapparatuur. Bijvoorbeeld kieskeurig.nl met daarop de webwinkels.
Ik kon alle apparatuur achterhalen; scheelde toch nog zo'n dikke 1.000 euro. De keukenboer had ons al zo'n 25% korting gegeven op de inbouwapparatuur .
Dit verschil kunnen we hem natuurlijk al onder zn neus duwen.
Wie heeft nog meer zo gehandeld?
We zijn op keukenjacht. We weten al wel wat we willen. Naar aanleiding van een offerte ben ik eens op internet gaan kijken naar inbouwapparatuur. Bijvoorbeeld kieskeurig.nl met daarop de webwinkels.
Ik kon alle apparatuur achterhalen; scheelde toch nog zo'n dikke 1.000 euro. De keukenboer had ons al zo'n 25% korting gegeven op de inbouwapparatuur .
Dit verschil kunnen we hem natuurlijk al onder zn neus duwen.
Wie heeft nog meer zo gehandeld?
Re: Zelf inbouwapparatuur kopen .....
wij hebben de apparatuur uiteindelijk wel bij de keukenleverancier gekocht maar ook de offerteprijzen vergeleken met bijv inbouw.nl. Daar hebben we de leverancier ook mee geconfronteerd.
Uiteindelijk hebben we een meerprijs van e 600 betaald bovenop de prijs van een webwinkel (e 4700 webwinkel, e 5300 keukenleverancier). Maar dat is wel inclusief aansluiten en je zit nooit met problemen als bepaalde apparatuur niet past, of bijvoorbeeld problemen met garantie.
Ik vind de meerprijs dan acceptabel.
Uiteindelijk hebben we een meerprijs van e 600 betaald bovenop de prijs van een webwinkel (e 4700 webwinkel, e 5300 keukenleverancier). Maar dat is wel inclusief aansluiten en je zit nooit met problemen als bepaalde apparatuur niet past, of bijvoorbeeld problemen met garantie.
Ik vind de meerprijs dan acceptabel.
Mocht je de keukenleverancier met de prijzen van internetsites willen confronteren, doe dat dan vooral nadat hij een uitgebreide offerte heeft neergezet.
Als je dat doet nog voordat er een offerte is, krijg je opeens allemaal prijzen van apparaten die zelfs onder de internetprijzen liggen, maar de prijzen van kasten en werkblad is, zonder dat jij dat weet natuurlijk, flink opgehoogd. Althans, dat was mijn ervaring bij een van de zaken die ik heb bezocht tot nu toe.
Als je dat doet nog voordat er een offerte is, krijg je opeens allemaal prijzen van apparaten die zelfs onder de internetprijzen liggen, maar de prijzen van kasten en werkblad is, zonder dat jij dat weet natuurlijk, flink opgehoogd. Althans, dat was mijn ervaring bij een van de zaken die ik heb bezocht tot nu toe.
We hebben een uitgebreide offerte gekregen, en daarna ben ik eens op t internet gaan kijken.
Dus de prijzen van de kastjes (per stk) en prijzen van keukenapparatuur (per stk) en het blad hebben we inzichtelijk.
Trouwens, de kastjes en de apparatuur komen bijna op t zelfde bedrag.
Dus de prijzen van de kastjes (per stk) en prijzen van keukenapparatuur (per stk) en het blad hebben we inzichtelijk.
Trouwens, de kastjes en de apparatuur komen bijna op t zelfde bedrag.
Beste Kato,
Laat jouw winkel weten dat je geen prijs stelt op handjeklap. Gewoon duidelijke prijzen met specificatie.
Laat weten dat je op de hoogte bent van de prijzen op internet. Wil je toneelspel of een verkoopgesprek?!?
MVG
Laat jouw winkel weten dat je geen prijs stelt op handjeklap. Gewoon duidelijke prijzen met specificatie.
Laat weten dat je op de hoogte bent van de prijzen op internet. Wil je toneelspel of een verkoopgesprek?!?
MVG
Klopt dat trouwens wel: dat apparatuur en keukenkastjes bijna hetzelfde kosten? Apparatuur: afwasmachine, gaskookplaat (zwart glas), afzuigkap, koelvriescombi, allen van Pelgrim.
Kasten: onder andere paar dure, grote lade's (90 cm) en 2 grote boven(klep)kasten ook (90 cm breed). Rest vrij standaard.
Kasten: onder andere paar dure, grote lade's (90 cm) en 2 grote boven(klep)kasten ook (90 cm breed). Rest vrij standaard.
Beste Kato,
Die vraag is natuurlijk nooit te beantwoorden zonder te weten hoe de keuken er uitziet en welke apparatuur geoffreerd is.
MVG
Die vraag is natuurlijk nooit te beantwoorden zonder te weten hoe de keuken er uitziet en welke apparatuur geoffreerd is.
MVG
-
Ook wij hebben een ATAG koelkast aangeschaft, catalogusprijs 4995 euro. Op internet stond deze toen voor 2610 euro. Deze informatie heb ik toen uitgeprint en ben naar de keukenzaak gegaan en heb gevraagd wat de verschillen waren. Koelkast werd alleen afgeleverd (vrijstaand). Na overleg met de vestigingsmanager kregen we heb toen voor de internet prijs, als we hem daar aanschaften.
Mvg.,
Roger
Mvg.,
Roger
Onlangs bij een andere keukenboer geweest.
We hebben voor dezelfde opstelling gekozen met andere apparatuur (AEG), maar met andere deurtjes en ander blad. En?
Komen we lager uit dan bij de eerste keukenboer met Pelgrim apparatuur.
Vreemd!
We hebben voor dezelfde opstelling gekozen met andere apparatuur (AEG), maar met andere deurtjes en ander blad. En?
Komen we lager uit dan bij de eerste keukenboer met Pelgrim apparatuur.
Vreemd!
Niet echt vreemd, AEG en Pelgrim zijn vergelijkbaar wat kwaliteit betreft. Was het geoffreerde keukenmerk ook vergelijkbaar met de eerste offerte?
Jij vergelijkt appels met peren en dat trekt de verhouding scheef in de meeste gevallen.
Jij vergelijkt appels met peren en dat trekt de verhouding scheef in de meeste gevallen.
keukenboer
@Maxx
Quote:
keukenboer
Vader, vergeef het hun, want ze weten niet wat zij zeggen.
Laatst gewijzigd door Kulta op 19 apr 2007 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Pelgrim en ATAG komen uit dezelfde ''moeder""?
AEG ligt een klasse hoger dan Pelgrim en ATAG, volgens keukenverkopers (die wij gesproken hebben).
Geplaatst op: 19 Apr 2007 07:55 Onderwerp:
Niet echt vreemd, AEG en Pelgrim zijn vergelijkbaar wat kwaliteit betreft. Was het geoffreerde keukenmerk ook vergelijkbaar met de eerste offerte?
Ene keuken is van ''Horst'' en de ander van "Format''.....
-
kato,
AEG is echt niet BETER dan Atag.
Pelgrim is inderdaad minder en het klopt dat Atag en Pelgrim zelfde bedrijf is maar dat wil niet zeggen dat Atag het zelfde kwaliteit is als Pelgrim.
Joris
AEG is echt niet BETER dan Atag.
Pelgrim is inderdaad minder en het klopt dat Atag en Pelgrim zelfde bedrijf is maar dat wil niet zeggen dat Atag het zelfde kwaliteit is als Pelgrim.
Joris
-
Zeg KATO de enige boer in dit forum ben jij. Wat ben jij computerboer, kantoorboer oj janluldebehangerboer. Jij bent nu precies het voorbeeld keukenl*l die de hele handel verzieken... Maar pas op, je wordt door elke keukenboer herkend, niet dan?
Nou moe!
Iemand op zn p.. getrapt???
Iemand op zn p.. getrapt???
zeker een slechte dag gehad