LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Shine »

In navolging van mijn vorig schrijven:

10 dagen later is mijn abonnement weer teruggezet naar het standaard abo. De verwerking hiervan dat het zichtbaar wordt op je persoonlijke KPN website duurt ietwat langer. Terugschakelen kan dus probleemloos.
Op mijn ingestuurde klachtenbrief (via internet) heb ik echter nooit een reageren van de KPN gehad.

Het belvrijweekend abonnenemt lijkt leuk maar kost de consument meer dan het gewone abonnement. Alle, lees àlle gesprekken kosten door de week hetzelfde. Dus ook lokale telefonie. Mijn advies is lekker terug gaan naar hetgeen je had. Tenzij je je bel gedrag drastisch gaat aanpassen en voornamelijk alleen nog gedurende de weekenden je telefoontjes gaat plegen.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door four-eyes »

Wij hebben intussen ook een brief gekregen van KPN waarin ze ons feliciteerden met ons nieuwe (sic) Belbudget-abonnement. Dat hadden we dus al jaren, maar dat hebben ze zonder onze toestemming veranderd in Belvrij Altijd. Bij de eerstvolgende afrekening wordt de datum van ingang bekendgemaakt. Nou ja, zeg! Er kwam ook nog iemand langs met een bos bloemen, maar die hebben we met bloemen en al weer naar huis gestuurd. Hoe het met de rekening van de afgelopen periode zit, is nog steeds een raadsel. Nu las ik elders op dit forum dat als je niet betaalt je een incassobureau Preventel op je dak kan krijgen plus de deurwaarder. We hebben intussen handmatig 25 euro naar KPN overgemaakt. Dat is meer dan het gemiddelde bedrag dat we altijd betaalden voor ons Belbudget-abonnement. Het afgeschreven bedrag van 120 euro hebben we weer terug laten storten naar onze girorekening. Ze zoeken het maar uit bij KPN. ZIJ hebben die rotzooi gecreëerd. WIJ niet!

Multi
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:01

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Multi »

@four-eyes

Meld je aan voor Mijn KPN dan heb je namelijk zicht op
je gesprekken en de laatste factuur.

Helaas niet op wat voor abo je nu hebt.

Reken er maar op dat je minimaal een halve maand
de abokosten betaald voor iets wat jij niet gevraagd hebt.

Verrekenen ze op de volgende factuur, die 14 dagen hebben
ze in ieder geval te pakken.

Feitelijk erg zielig voor zo een organisatie.

Succes.

Multi

646385
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2007 16:24

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door 646385 »

KPN kloot maar wat aan. Zowel mijn moeder als mijn oma hebben een abonnement op "bel altijd gratis" genomen. Wanneer je dit voor een bepaalde datum zou nemen kreeg je de eerste 2 maanden voor €19 i.p.v. €32. Ze hebben allebij ruim op tijd gereageerd maar KPN berekend de volle abonnementskosten. Verder betalen ze de btw over de reeds betaalde (oud) abonnementen niet terug. En als laatste is het abonnement bij de vorige profider ook niet opgezecht (wat ze wel zouden doen, "wij regelen alles") waardoor er zowel bij de kpn als de vorige provider gesprekskosten over de zelfde periode berekend worden. Op brieven hierover wordt niet gereageerd.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door four-eyes »

Multi, ik betaal helemaal niks vooruit. Integendeel, ik heb alles wat KPN heeft afgeschreven, weer terug laten storten. En als ze het nog een keer durven afschrijven, vraag ik de Postbank een blokkade op te leggen. Ik heb handmatig 25 euro overgemaakt naar ze. En dat is meer dan ze normaal van me krijgen. Met een handmatige girering kunnen ze natuurlijk niet overweg. Maar dat is mijn zaak niet. Ik zie niet in waarom ik op moet draaien voor hun fouten.
En ik heb al jaren MIJN KPN. Alleen keek ik daar nooit, want ik bel amper met KPN. Dus waarom zou ik gaan kijken, nietwaar? Had ik dat wel gedaan, dan had ik inderdaad eerder gezien dat er e.e.a. niet klopte. Maar of het iets had uitgemaakt, vraag ik me af. Voorlopig hebben we nog geen reactie gehad van de afdeling Klachten. Gaat nog lang duren, heb ik gehoord, want ze hebben het verschrikkelijk druk. Goh, hoe zou dat toch komen?

Gesloten