Garantiebeperking Sony Beamers:
.Dit garantiebewijs biedt geen dekking voor:
4.1 periodiek onderhoud en reparaties of vervanging van onderdelen als gevolg van normale slijtage;
4.2verbruiksartikelen (componenten waarvan kan worden verwacht dat zij gedurende de levensduur van het product periodiek moeten worden vervangen zoals niet-oplaadbare batterijen, printpatronen, grammofoonnaalden, lampen etc.);
bron:
http://www.sony.nl/view/ShowArticle.act ... =odw_nl_NL
Op de site van Sharp kwam ik nog iets tegen:
Sharp geeft standaard 3 jaar garantie op de beamers.
En Wehkamp geeft 1 jaar garantie op de beamers.
Dus is Wehkamp in overtreding!!!!!!
Je mag als winkelier een garantieperiode geven aan de klanten die gelijk of langer is dan de fabrieksgarantie, maar nooit korter!!!
Dus je hebt bij Wehkamp 3 jaar recht op garantie i.p.v. de 1 jaar die Wehkamp geeft!.
Nog een punt waar ik me als monteur echt aan stoor is het feit dat je bij de meeste merken/fabrikanten precies kunt opzoeken wat nu wel en wat niet onder garantie valt en hoe het geregeld is.
Bij Sharp dus niet.
Voor zover ik het na heb kunnen gaan heb je bij Sharp recht op 3 jaar garantie op de beamer en dus ook 3 jaar garantie op de beamerlamp!
Hoe ik hier bijkom, is het feit dat bij de beamers op de site van Sharp (
www.sharp.nl) 3 jaar garantie staat. Ik heb voor de rest niets kunnen vinden.
Dus voor Tony036 betekent dit dat hij 3 jaar garantie heeft op de beamer en 3 jaar garantie heeft op de beamerlamp.
Dat je bij Wehkamp maar 1 jaar garantie krijgt, doet er niet toe. Je hebt recht op 3 jaar garantie.
Daarnaast levert Wehkamp geen beamers meer van het merk Sharp.
In ieder geval kan ik die op de site van Wehkamp niet meer vinden.