LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie wehkamp Beamer

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.

sta ik in mijn recht over wat ik schreef

ja wehkamp moet betalen
5
45%
nee ik moet het betalen
6
55%

Totaal aantal stemmen: 11

16again

Re: Garantie wehkamp Beamer

Ongelezen bericht door 16again »

economische levensduur betekent dat de lamp in die 2000 uur fiscaal is afgeschreven
Als ik wehkamp site bezoek, dan zie ik staan bij de beamers "lampduur 2000 uur." Ik kan niet anders dan concluderen dat dit de te verwachten speelduur is.
De consument heeft niets met fiscale afschrijving te maken.
(volgens mij is dat een term die alleen gebruikt wordt om dit soort aankopen in de bedrijfsmatige jaarbalans te verwerken)
de lamp 5% minder licht geeft
Lijkt mij dat na die tijd van 2000 uur de lichtopbrengst gehalveerd is. 5% minder zal je echt niets van merken.

Tony036

Ongelezen bericht door Tony036 »

dank voor dit gezegd want er staat nergens maar 90 dagen garantie

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

dat je niet genoegen mag en kan nemen met 10% daarvan dus wederom hoe het beestje ook genoemd word men heeft als koper wel degelijk rechten wat een verkoper of ikbenik ook zegt die zelf ook ondernemer is en waarschijnlijk ook wel weet hoe het zit maar toch net steeds weer draait net als de wehkamp om het te doen lijken of je geen rechten hebt beetje jammer
Zelf verdienen wij bijna niks op de producten, maar wij mogen wel volledig voor de kosten opdraaien als er iets mis gaat, omdat de fabrikanten zich helemaal niet aan de regels van de consumentenbescherming houden!

Neem bijvoorbeeld een tv!
De winkelier moet daar in de periode van 8 jaar een gedeelte van de kosten meebetalen, terwijl de fabrikanten na 2 of 3 jaar al de volledige kosten in rekening brengen.

En daar val ik over. En dat is mijn klaagpunt.

Tony036

dan moet je denk ik wat anders gaan doen want het zijn nou eenmaal de regels misschien een idee om een onderwerp erover te starten op een forum en niet zielig te gaan lopen doen want als het zo slecht is waarom blijf je het dan doen dat snap ik niet nee de consument lekker volledig laten betalen dik verdienen aan dingen en dan gaat het stuk en dan laten we de consument nog eens betalen en weet je wat dan ga ik als ondernemer ook nog ff meedoen op een forum en iemand ff afstraffen die er ook niets aan kan doen ik kan alleen maar zeggen verkoop het product dan niet als de voorwaarden zo kloten zijn want als ik had geweten dat de voorwaarden en garantie van een beamer zo vervelend waren had ik hem niet gekocht en nu had ik geen keuze daarover.

ikbenik

consument lekker volledig laten betalen dik verdienen aan dingen en dan gaat het stuk en dan laten we de consument nog eens betalen
Dik verdienen?
Als wij zo dik op zouden verdienen, dan hoor je mij niet zeuren!

De fiscus verdient nog meer op een product dan wij.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

De winkelier moet merken verkopen waar hij achter kan staan,en waarmee hij/zij een goede relatie heeft.
Zich beperken tot een minimaal aantal merken.
Dit zijn de vakmensen en deze hebben ook verstand van het product wat zij verkopen.
Een balie medewerker in een grootwinkel bedrijf weet echt niet wat er door z`n handen gaat

Ik heb nog nooit garantie problemen gehad met de producten die ik verkocht.

Tony036

ik snap het heus wel maar nogmaals als je het zo slecht hebt moet je inderdaad stoppen en wat anders gaan doen lijkt me en niet hier je gal gaan spuwen maar de dingen aanpakken waar het hoort en niet op een forum mensen die iets vragen naar beneden zeuren ik wou dat ik mijn ding bij iemand als toolboy had gekocht in ieder geval en ik vind wehkamp een zeer slecht iets eigenlijk heb spijt als haren op mijn hoofd ik denk laat ik het ook eens doen op deze manier voor mij nooit meer

Toolboy

Ik zou met een gerust hart kopen bij ikbenik.
Hij/zij weet zeker wel waar hij/zij over praat.
In dit geval van de beamer had ikbenik zich er iets langer in moeten verdiepen in de gegevens die verstrekt zijn door tony36.
Ik denk dat er dan van die kant iets heel anders was gepost :wink:

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

nogmaals volgens de wet heb ik recht op reparatie
Ja je hebt recht op reparatie. Alleen is dat op het apparaat en niet op de lamp. Dit is een SLIJTAGEONDERDEEL voor de 3567523475e keer. Laat jij ons dan maar een wet zien waaruit blijkt dat er op slijtage onderdelen garantie zit van langer dan 90 dagen.
vanweg de economische levensduur van de lamp die 2000 uur zou moeten hebben en wij hem maar 274 uur hebben zien spelen hebben wij recht op kosteloze vervanging van de lamp dan wel het apparaat
Pardon?!?! Dit verzin je ter plekke!!! De economische levensduur heeft namelijk helemaal NERGENS invloed op. Niet op de garantie, niet op wat dan ook. Het zegt alleen iets over de tijd waarin je een apparaat afschrijft en het produkt zijn economische waarde heeft verloren. Stop eens met zomaar van alles te verzinnen.
laat je niet afschepen door zo gezegde garantie bepalingen want daar schort nog heel veel elke ondernemer die iets moet betalen probeert zich er onderuit te wurmen ik heb geleerd keer op keer de aanhouder wint.
Je hebt niets gewonnen; je hebt al verloren. En de aanhouder wint helemaal niet altijd. Garantiebepalingen heb je je gewoon aan te houden zolang ze volgens de wet zijn, zoals in dit geval. Dat jij het vervolgens nodig vind om als een Tokkie te reageren omdat je moet betalen voor iets, tja, gelukkig is niet iedereen zo asociaal.

Begrijp me goed, die lamp is erg snel stuk gegaan. 274 branduren is in het algemeen ERG weinig. Als ik winkelier was had ik het zeker voor je betaald, maar het neemt niet weg dat je WETTELIJK geen poot hebt om op te staan.

veel succes allemaal[/quote]

ikbenik

Garantiebeperking Sony Beamers:
.Dit garantiebewijs biedt geen dekking voor:

4.1 periodiek onderhoud en reparaties of vervanging van onderdelen als gevolg van normale slijtage;

4.2verbruiksartikelen (componenten waarvan kan worden verwacht dat zij gedurende de levensduur van het product periodiek moeten worden vervangen zoals niet-oplaadbare batterijen, printpatronen, grammofoonnaalden, lampen etc.);
bron: http://www.sony.nl/view/ShowArticle.act ... =odw_nl_NL

Op de site van Sharp kwam ik nog iets tegen:
Sharp geeft standaard 3 jaar garantie op de beamers.
En Wehkamp geeft 1 jaar garantie op de beamers.

Dus is Wehkamp in overtreding!!!!!!

Je mag als winkelier een garantieperiode geven aan de klanten die gelijk of langer is dan de fabrieksgarantie, maar nooit korter!!!

Dus je hebt bij Wehkamp 3 jaar recht op garantie i.p.v. de 1 jaar die Wehkamp geeft!.

Nog een punt waar ik me als monteur echt aan stoor is het feit dat je bij de meeste merken/fabrikanten precies kunt opzoeken wat nu wel en wat niet onder garantie valt en hoe het geregeld is.
Bij Sharp dus niet.

Voor zover ik het na heb kunnen gaan heb je bij Sharp recht op 3 jaar garantie op de beamer en dus ook 3 jaar garantie op de beamerlamp!

Hoe ik hier bijkom, is het feit dat bij de beamers op de site van Sharp (www.sharp.nl) 3 jaar garantie staat. Ik heb voor de rest niets kunnen vinden.

Dus voor Tony036 betekent dit dat hij 3 jaar garantie heeft op de beamer en 3 jaar garantie heeft op de beamerlamp.

Dat je bij Wehkamp maar 1 jaar garantie krijgt, doet er niet toe. Je hebt recht op 3 jaar garantie.

Daarnaast levert Wehkamp geen beamers meer van het merk Sharp.
In ieder geval kan ik die op de site van Wehkamp niet meer vinden.
Laatst gewijzigd door ikbenik op 25 apr 2007 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Uit sony garantie:
Dit garantiebewijs biedt geen dekking voor periodiek onderhoud en reparaties of vervanging van onderdelen als gevolg van normale slijtage
Is er sprake van "normale slijtage" als een lamp met een te verwachten speelduur van 2000 uur al binnen 15% van die speelduur de geest geeft? Lijkt mij niet.

ikbenik

De lamp valt bij Sony onder verbruiksproducten en bij sony zit op de lamp maar 90 dagen garantie.
Is er sprake van "normale slijtage" als een lamp met een te verwachten speelduur van 2000 uur al binnen 15% van die speelduur de geest geeft? Lijkt mij niet.
Klinkt vervelend, maar eigenlijk kan dat wel.
Die 2000 uur is niet de minimale levensduur, maar het maximale.

Dus als de lamp eerder kapot gaat, dan kan dat.

De meeste fabrikanten geven ook aan dat er zo veel factoren zijn die de levensduur van de lamp kunnen verkorten.

En daarom geven de meeste fabrikanten maar 90 dagen garantie op de lampen en 6 maanden garantie op de accu's.

Je moet eigenlijk niet kijken wat zijn mijn rechten, maar waarom geven de fabrikanten maar op de lampen en accu's zo'n lage garantie.
4.2verbruiksartikelen (componenten waarvan kan worden verwacht dat zij gedurende de levensduur van het product periodiek moeten worden vervangen zoals niet-oplaadbare batterijen, printpatronen, grammofoonnaalden, lampen etc.);

Tony036

kijk eens op consumentenautoriteit.nl of doe eens een belletje naar ze dan zal je horen wat er in het wettelijk bepaald is eikel ga zo door ik word moe van je ik heb al contact met sharp gehad en die is al in overleg met wehkamp om dit netjes op te lossen sharp bekende aan mij vanochtend dat het hier een slechte lamp betreft

Tony036

IS DAT NIET INEENS RAAR ik vind van wel helemaal omdat de sharp wehkamp achter hun broek heeft zitten

Toolboy

Als alle reageerders zich nou eens in de kwestie hadden verdiept.
Dan waren de meeste reactie`s overbodig geweest.

Het gaat hier over Wehkamp /Sharp, en de kopende partij.
Zowel wehkamp als sharp houden er vreemde garantie bepalingen/constructies op na.

groet T

Tony036

inderdaad als een ieder nou eerst eens ging lezen wat er werkelijk aan de hand was dan was inderdaad een pagina of 4 extra niet nodig geweest

ikbenik

kijk eens op consumentenautoriteit.nl of doe eens een belletje naar ze dan zal je horen wat er in het wettelijk bepaald is eikel
Als jij denkt dat jij dan recht hebt op 5 jaar garantie, moet jij zelf weten, maar je hebt geen recht op 5 jaar garantie of 5 jaar gratis reparatie of vervanging!

Bij Sharp heb je 3 jaar garantie op de lamp en bij de rest maar 90 dagen.

En dat je na het verstrijken van de garantieperiode nog recht hebt op gratis reparatie of vervanging is een fabeltje.

Wat ik omschreven heb, is gewoon volgens de wetboeken, of weet jij het dan weer beter .......?

Tony036

zou ji9j het nou echt beter weten dan consuwijzer een overheidsinstelling die te maken heeft met opta etc... dan weet jij het beter hoor ik vind het prima het leuke is wel dat sharp nu al met wehkamp bezig is om het op te lossen en schijnnbaar weet jij helemaal niet wat de wet voorschrijft zielig hoor dat gedoe van je de hele tijd met ik weet het beter ik zeg niet dat ik het beter weet maar de consuwijzer weet het beter en die wijst mij op stukken waar het staat verder heb ik jou niets meer te zeggen betweter

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

@tony036

Je bent wel erg eigenwijs he !
Blijkbaar zie je nog steeds het verschil niet tussen coulance en garantie.
Overigens ga ik er vanuit dat sharp je helpt i.v.m. de 3 jaar garantie i.p.v. de 1 jaar garantie die wehkamp je biedt. In die zin heeft ikbenik dus gelijk.

De toon die ikbenik regelmatig gebruikt ben ik het vaak niet mee eens en dit zou een hoop wrevel kunnen voorkomen, echter wettechnisch heeft hij gelijk hoewel jij weigert dit toe te geven.

Dat een bedrijf je helpt wil niet bij voorbaat zeggen dat ze dit bij wet MOETEN !
sharp nu al met wehkamp bezig is om het op te lossen
Dit heet SERVICE !!! Dat sharp dit blijkbaar beter begrepen heeft dan Wehkamp is mooi, maar dat wil niet zeggen dat dat daarom bij wet verplicht is.. Blijkbaar voelen zij zich moreel verantwoordelijk en nemen hier ook deze verantwoordelijkheid.

Dat je het niet eens bent met ikbenik is duidelijk. Dat dat voor jou reden is om te gaan schelden is wat mij betreft buiten alle proporties ! :?

angel1978

Tony036

consuwijzer vertelde me dat het niets met coul;ance te maken heeft dus jullie halen dingen als garantie en coulance door elkaar ik heb recht op vervanging doordat het hier een slechte lamp betreft en das dus waar het om gaat de economische levensduur en ik ben ik heeft al heel vvaak niet goed gelezen waar het over gaat en ik denk uiteindelijk jij ook niet hoor met alle respect maar je komt net ff kijken hier en verder niets je hebt je niet goed in gelezen coulance betekend dat ik nergens recht op heb en dat is in dit geval niet zo ik heb bij wet recht op reparatie of vervanging van de lamp en dat heeft alles te maken met economische levensduur maar kom gerust weer met een tegen ik wacht erop maar ik antwoord daar niet meer op het is economischelevensduur die niet behaalt is en dat staat los van coulance en garantie etc...

Gesloten