LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie wehkamp Beamer
Re: Garantie wehkamp Beamer
Wordt het niet eens tijd om de strijd onderling te staken?
Neem een afwachtende positie en wacht op de uitkomst.
Neem een afwachtende positie en wacht op de uitkomst.
Laatst gewijzigd door Toolboy op 25 apr 2007 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb de site ook gelezen, maar ik kom nergens tegen dat je na de garantie nog recht hebt op gratis vervanging of reparatie.
Daarbij is het ook zo dat ik niet begrijp welke regels er dan anders zijn dan ik aangegeven heb.
Ik dacht echt dat ik het heel duidelijk aangegeven heb, maar waarom dat je nu zo boos wordt, is me compleet ontgaan.
Daarbij is het ook zo dat ik niet begrijp welke regels er dan anders zijn dan ik aangegeven heb.
Ik dacht echt dat ik het heel duidelijk aangegeven heb, maar waarom dat je nu zo boos wordt, is me compleet ontgaan.
van het hele varhaal eigenlijk dat ge touw trek en die weet het beter en dan weet die het weer beter ik hou me vast aan de consuwijzer en daar staat mijn info en daar mee heb ik teruggekoppeld via de sharp naar de wehkamp en wehkamp zit fout hierin want ze hebben ineens de beamers weg gehaald
Die vijandigheid is ook niet goed.
Als je de garantie bepalingen van sharp goed leest kom je echt vreemde dingen tegen.
En de topicstarter is een consument en denkt als consument.
Ik ben beiden en vind dat de starter gelijk heeft.
Helemaal na een telefoon gesprek met Sharp
T
Als je de garantie bepalingen van sharp goed leest kom je echt vreemde dingen tegen.
En de topicstarter is een consument en denkt als consument.
Ik ben beiden en vind dat de starter gelijk heeft.
Helemaal na een telefoon gesprek met Sharp
T
Tony036
Zat jij hier mee te kijken hoe ik zat te lezen en hoe vaak/ hoe lang en hoe goed ik dit topic heb gelezen ?
Ben je helderziend of heb je andere gaven die ik niet ken ?
Ik lees hier al een behoorlijke tijd mee en heb het topic al eindeloze malen gelezen voordat ik 't nodig vond een reactie te plaatsen. Je hebt hier geen weet van, maar vind het toch nodig om conclusie's te plaatsen. Dat zegt meer over jou dan over mij !!!
Alleen mensen die het met je eens zijn, zijn blijkbaar welkom
Je hebt bij wet geen recht op garantie en dat is wat ikbenik talloze malen herhaalt. Jij haalt er continu dingen bij om je gelijk te krijgen ( zie vorige reactie... nu ineens GEEN garantie en GEEN coulance ), maar weer economische levensduur...
Op zich met je eens, maar dit is weer niet bij wet geregeld... Die 2000 is namelijk inderdaad het maximum zoals ikbenik ook idd. zegt.. Maar ja, dat wil je nie horen...
Je wordt geholpen en dat is het belangrijkste. De manier waarop je echter je gelijk probeert te halen is hopeloos !
Zat jij hier mee te kijken hoe ik zat te lezen en hoe vaak/ hoe lang en hoe goed ik dit topic heb gelezen ?
Ben je helderziend of heb je andere gaven die ik niet ken ?
Ik lees hier al een behoorlijke tijd mee en heb het topic al eindeloze malen gelezen voordat ik 't nodig vond een reactie te plaatsen. Je hebt hier geen weet van, maar vind het toch nodig om conclusie's te plaatsen. Dat zegt meer over jou dan over mij !!!
Alleen mensen die het met je eens zijn, zijn blijkbaar welkom
Je hebt bij wet geen recht op garantie en dat is wat ikbenik talloze malen herhaalt. Jij haalt er continu dingen bij om je gelijk te krijgen ( zie vorige reactie... nu ineens GEEN garantie en GEEN coulance ), maar weer economische levensduur...
Op zich met je eens, maar dit is weer niet bij wet geregeld... Die 2000 is namelijk inderdaad het maximum zoals ikbenik ook idd. zegt.. Maar ja, dat wil je nie horen...
Je wordt geholpen en dat is het belangrijkste. De manier waarop je echter je gelijk probeert te halen is hopeloos !
al eerder over economische levensduur heb je toch niet helemaal goed gelezen en het is wel bij wet vast gelegd. uit
Mijn info zijn de wetboeken zelf.van het hele varhaal eigenlijk dat ge touw trek en die weet het beter en dan weet die het weer beter ik hou me vast aan de consuwijzer en daar staat mijn info
Normaal gesproken zitten er op de lampen van de beamers 90 dagen garantie en op accu's en cartridges zit 6 maanden garantie.daar mee heb ik teruggekoppeld via de sharp naar de wehkamp en wehkamp zit fout hierin want ze hebben ineens de beamers weg gehaald
Deze artikelen vallen niet onder duurzame producten, maar onder verbruiksartikelen.
Die 2000 uur is de maximale levensduur, en niet zoals velen denken:
dat moet die zeker halen!
De economische levensduur heeft totaal niets te maken met hoelang een product mee moet gaan, maar puur de fiscale afschrijving van een product: oftewel, in deze periode wordt gespaard voor een nieuw product.
De reden hiervan is dat een vervanging opeens veel geld kost, en daarom wordt deze periode gehanteerd.
Tot in tegenstelling wat op die consuwijzer staat is de technische ontwikkeling wel degelijk van toepassing!!!!!! Ik kan dat niet vaak genoeg herhalen.
Daarnaast is het een fabeltje dat voor ieder product een aparte wettelijke garantietermijn bepaald is.
De minimale wettelijke garantie op duurzame producten is 6 maanden en voor de rest wordt deze garantietermijn bepaald door de fabrikant/winkelier en door niemand anders.
De winkelier mag een gelijke of langere garantietermijn hanteren, maar nooit korter!
Wat dat betreft is Wehkamp behoorlijk fout.
Want de fabrikant geeft 36 maanden garantie en Wehkamp maar 12 maanden.
En dat is volgens de wet niet toegestaan.
Hoe ik aan al die informatie kom? => De wetboeken.
ik denk dat jullie heus wel weten waar jullie over praten maar ik denk toch niet het naadje van de kous het is mij allemaal te veel om uit te leggen ik dank toolboy ook voor zijn inzet en belletjes en jullie ook voor jullie reactie maar ik denk dat jullie niet precies weten wat er speelt verder maar ook op consumentenautoriteit staat een stukje erover ik zal het een keer opzoeken en plaatsen en geloof me het is bij wet geregeld dat als iets stuk gaat ver voor economische levensduur dat het vervangen moet worden en das geen coulance en geen garantie want zelfs al is garantie verlopen maar de economische levensduur niet behaald dus na alle redelijkheid moet het vervangen worden dus kan een lamp normaal 2000 uur en hij brand 1750 uur ja dan zit ie redelijk tegen zijn tijd aan maar doet hij maar 274 uur dan is dat niet redelijk en moet het kostenloos vervangen worden staat er in de wet zelfs is het mogelijk dat als het niet opgelost word dat de koper het koopcontract eenzijdig kan en mag opzeggen en zelfshet betaalde terug kan vorderen met aftrek van gebruikte periode.
De enige juiste omschrijving van de economische levensduur:al eerder over economische levensduur heb je toch niet helemaal goed gelezen en het is wel bij wet vast gelegd. uit
Alle andere beweringen zijn onjuist.De economische levensduur heeft totaal niets te maken met hoelang een product mee moet gaan, maar puur de fiscale afschrijving van een product: oftewel, in deze periode wordt gespaard voor een nieuw product.
De reden hiervan is dat een vervanging opeens veel geld kost, en daarom wordt deze periode gehanteerd.
Tot in tegenstelling wat op die consuwijzer staat is de technische ontwikkeling wel degelijk van toepassing!!!!!! Ik kan dat niet vaak genoeg herhalen.
Waar jij het over hebt is de minimale levensduur waarin een product zeker géén mankementen zal gaan vertonen en dat die ook zeker niet voor mogen en zullen komen!
Dan zal ik je heel snel uit de droom helpen:
Zulke garanties zullen de winkelieren en de fabrikanten de consumenten nooit verstrekken, ook niet als dit wettelijk bepaald is (maar dit is niet wettelijk bepaald).
Als iemand van mij eist dat ik schriftelijk de keiharde garantie geef dat de beamer in een tijdsbestek van 3 jaar zeker niet uit zal vallen en dat ik dat uitsluit, die krijgt van mij zeker niet zulke idiote eisen.
Domweg omdat ik dat praktisch niet kan garanderen!
Dus zulke garantie worden niet verstrekt.
Over die 2000 uur.
Daarmee wordt de maximale brandduur die de lamp mee kan gaan mee aangegeven, dus niet dat die lamp zeker 2000 uur mee zal gaan.
Dat soort eisen worden door de consumenten en consumentenorganisaties aangegeven.
het gaat mij er gewoon om dat ik niet kan accepteren dat deze lamp het nu al begevn heeft zou hij inderdaad 1750 uur gedraaid hebben vind ik het een hele andere zaak maar in dit geval pik ik het niet en weet ik dat ik in mijn recht sta er zijn diverse partijeen bezig nu en ik wacht dat gewoon af allen bedankt voor hun hulp
die garantie vraag ik ook niet man en het is wel bij wet geregeld en hier laat ik het bij schrijf gerust wat terug wantschijnbaar weet jij het beter dan een overheidsinstelling die er is ter bescherming van kopers
ik denk dat jullie niet precies weten wat er speelt verder maar ook op consumentenautoriteit staat een stukje erover ik zal het een keer opzoeken en plaatsen en geloof me het is bij wet geregeld dat als iets stuk gaat ver voor economische levensduur dat het vervangen moet worden en das geen coulance en geen garantie want zelfs al is garantie verlopen maar de economische levensduur niet behaald dus na alle redelijkheid moet het vervangen worden dus kan een lamp normaal 2000 uur en hij brand 1750 uur ja dan zit ie redelijk tegen zijn tijd aan maar doet hij maar 274 uur dan is dat niet redelijk en moet het kostenloos vervangen worden staat er in de wet
Jij hebt helemaal niet goed gelezen wat mijn reacties waren!
Bij sharp heb je 36 maanden garantie op de lamp. Dus ik geef je meer dan gelijk qua probleem bij Wehkamp/Sharp!
Bij alle andere merken zit er maar 90 dagen garantie op de lamp.
Na het verstrijken van de garantieperiode (welke bepaald is door de fabrikant/winkelier) heb je géén recht op gratis reparatie of vervanging, maar dan zijn de wettelijke bepalingen van kracht (welke niet onder de noemer garantie vallen).
Is het product buiten de garantieperiode kapot gegaan maar binnen de economische levensduur, dan moet je als consument meebetalen aan de reparatie/vervangingskosten. De hoogte ervan wordt als volgd bepaald:
De huidige levensduur gerekend vanaf de aankoopdatum gedeeld door de economische levensduur.
Dus zou de economische levensduur 3 jaar zijn en na 1½ jaar gaat de lamp kapot, dan hoef je dan maar de helft van de kosten zelf te betalen.
Dus zou de lamp bijvoorbeeld €600,- kosten, dan moet je zelf €300,- betalen.
Zoals ik hierboven beschreven heb, zo staat het in de wetsboeken.
En de wetsboeken gaan boven de tekst zoals die op consuwijzer vermeld staan.
wat gebeurd er nu ik bel met e-care het bedrijf wat mijn beamer in reparatie heeft staan om te vragen wie de contact persoon is bij wehkamp hij wil mij graag helpen en wil me door verbinden maar krijgt te horen dat zij mij niet willen spreken en dat hij die nota bene niet voor wehkamp werkt maar ingehuurd is word tegen hem gezegd door betreffende medewerkster van 2e lijns klantenservice dat hij me maar moet afwimpelen dat er een brief onderweg is met hoe zij het willen oplossen ik weet wat de inhoud is van de brief aangezien mij dat van de week telefonisch is mede gedeeld wehkamp wil 100 euro betalen en meer niet ik vind wehkamp zeer grof dat ze medewerkers van andere bedrijven dit laten oplossen en dat een wehkamp zo groot dit laat gebeuren stom van ze heel stom en slordig dat ze het zo aanpakken en andere bedrijven hun vuile was laten oplossen erg grof gewoon wat een smerig bedrijf is dat zeg daar mag wel eens een flinke bezem door dat bedrijf heen en een soppie.
Dat die lamp veel te snel kapot is gegaan, ben ik helemaal met je eens.consuwijzer vertelde me dat het niets met coul;ance te maken heeft dus jullie halen dingen als garantie en coulance door elkaar ik heb recht op vervanging doordat het hier een slechte lamp betreft en das dus waar het om gaat de economische levensduur
Maar wat heel vaak gezegd wordt is dat een product die eigenschappen moet bezitten waarvan de consument verwacht en denkt dat die moet hebben.
En dat is onjuist.
De fabrikanten hebben het over de maximale levensduur van 2000 uur en niet over dat de lampen zeker die 2000 uur moeten halen.
Dat wordt door veel consumentenorganisaties en geschillencommissies erbij verzonnen om de consumenten te beschermen.
Het enige wat ik zeg is dat je 3 jaar garantie op de lamp hebt volgens Sharp en dat je daarbij totaal géén kosten hebt.
Als je een beamer had van Sony, dan had je totaal géén recht op gratis reparatie of vervaning, omdat op de lampen van Sony 90 dagen garantie zit.
En de lampen worden beschouwd als verbruiksartikelen, net als de banden van je auto.
Als je door een spijker rijdt en de band gaat hierdoor onherstelbaar kapot en je velg is ook naar z'n moer, dan moet je gewoon voor de band en de velg de volle mep betalen en heb je géén recht op korting of gratis vervanging.
Zo is het met inktcartridges, accu's en lampen precies hetzelfde.
@ Tony036:
Jouw laatste post deel ik ook met je, want ik denk er zelf ook zo over.
Wehkamp heeft hele grote steken laten vallen, en ze geven maar 1 jaar garantie, terwijl de fabrikant 3 jaar garantie geeft.
Dat is al punt 1 waar ze grove nalatigheid hebben.
Punt 2 is dat ze verplicht zijn om het probleem op te lossen, en in dit geval kost het Wehkamp totaal geen geld (nou ja, wel uurloon, maar dat mag geen naam hebben) want de fabrikant geeft 3 jaar garantie op de lampen.
Dus waarom Wehkamp zo doet is me totaal een raadsel en volgens de garantiebepaling van Sharp heb je recht op gratis vervanging van de lamp.
Jouw laatste post deel ik ook met je, want ik denk er zelf ook zo over.
Wehkamp heeft hele grote steken laten vallen, en ze geven maar 1 jaar garantie, terwijl de fabrikant 3 jaar garantie geeft.
Dat is al punt 1 waar ze grove nalatigheid hebben.
Punt 2 is dat ze verplicht zijn om het probleem op te lossen, en in dit geval kost het Wehkamp totaal geen geld (nou ja, wel uurloon, maar dat mag geen naam hebben) want de fabrikant geeft 3 jaar garantie op de lampen.
Dus waarom Wehkamp zo doet is me totaal een raadsel en volgens de garantiebepaling van Sharp heb je recht op gratis vervanging van de lamp.
misschien praten wij over veel dingen hetzelfde en bedoelen we hetzelfde maar gebruiken we andere wordewn ik ben maar consument en hier niet bekend mee ik ben een leek dus ik moet het hebben van horen zeggen ik zal alles er aan doen om hier bekendheid aan te geven ben al met divers instanties bezig om wehkamp aan te laten pakken mij niet te woord staan terwijl ik klant van hun ben kijken hoe snel ze bellen als ik niet betaal of wat een gedreig je dan krijgt nou ik ben klaar voor wehkamp als het moet ga ik het voor laten komen en bel veel heel veel pers. maar jij in ieder geval bedankt ik baal enorm van dit gedoe dus als ik iemand gekwetst heb behalve wehkamp dan bied ik die allemaal mijn excuus aan is niet mijn opzet en wehkamp krijgt zijn trekken wel thuis
toen ik van de week met de wehkamp nog wel cotact had voreg ik waar is mijn aankoopbon en mijn garantiebepalingen wat de beamer betreft zegt wehkamp doodleuk wij werken niet met een aankoopbon maar met een afleverbon waar alleen opstaat dat hij afgelevrd is dus eigenlijk heb ik ook geen overeenkomst met wehkamp denk ik dan zo en de garantiebepalingen kunt u via de klantenservice aanvragen hoort dat niet bij je beamer te zitten dan dat soort dingen nou wehkamp een 10 - voor jullie walgelijke service beneden pijl en echt vresselijk om te zien dat jullie zo groot zijn geworden door sukkels zoals mijn persoontje bah bah bah en wat mij betreft mag er een ijskoude douche naar wehkamp.
Geaccepteerd!maar jij in ieder geval bedankt ik baal enorm van dit gedoe dus als ik iemand gekwetst heb behalve wehkamp dan bied ik die allemaal mijn excuus aan is niet mijn opzet
Toch wil ik wel even iets kwijt.
We hebben allemaal met de wetsboeken te maken. Echter wat mij echt opvalt is dat sommige consumentenorganisaties (ja, ik kan het niet laten ) zelf regels gaan verzinnen en dan gaan ze aan de consumenten vertellen dat wat ze zeggen ook wetten zijn.
Dus de consumenten horen van alle kanten totaal verschillende verhalen, en ze weten gewoon niet meer waar ze aan toe zijn. Een ontwikkeling waar ik me best zorgen over maak.
Als je op dezelfde manier met Wehkamp correspondeert als dat je hier met mensen praat die het niet met je eens zijn -> Sterkte. Dan krijg je natuurlijk nooit iets gedaan. Als de klantenservice van Wehkamp je al persoonlijk kent dan voorspelt dat niet veel goeds. Hier scheld je ook tegen mensen die je niet ondersteunen en dat is toch wel heel erg triest om te lezen.
Ik denk dat iedereen het er hier mee eens is dat 274 uur voor een lamp met een gemiddelde van 2000 branduren ERG kort is. Dat ontkent niemand. Ook is het niet meer dan normaal dat een winkel of fabrikant in zo'n geval een uitzondering maakt en je een coulance regeling geeft. Sharp doet dat nu nog, maar als je op deze manier door blijft gaan zal dat op den duur ook ophouden en is een rechtzaak echt de laatste optie en ook daar zal geen enkele rechter je helpen. De lamp is een slijtage onderdeel van een beamer en dat wordt ook in een rechtzaak niet anders.
Je hebt geen recht op garantie. Op consuwijzer staat helemaal nergens dat je er recht op hebt na afloop van garantie; alleen dat de winkelier je nog steeds moet helpen. Niet dat het kosteloos moet. Je hebt nu al een aantal keren gezegd dat je er wel recht op hebt; laat dat dan maar zien of houdt erover op. In elk geval lijkt het me verstandig om eens na te denken over de manier waarop je communiceert. Dreigen en schelden zorgt er alleen maar voor dat ze je minder en minder willen en zullen helpen. Ook op dit forum. Niet iedereen zal het altijd met je eens zijn en dat lijkt me geen reden om die personen dan maar uit te schelden.
Ik denk dat iedereen het er hier mee eens is dat 274 uur voor een lamp met een gemiddelde van 2000 branduren ERG kort is. Dat ontkent niemand. Ook is het niet meer dan normaal dat een winkel of fabrikant in zo'n geval een uitzondering maakt en je een coulance regeling geeft. Sharp doet dat nu nog, maar als je op deze manier door blijft gaan zal dat op den duur ook ophouden en is een rechtzaak echt de laatste optie en ook daar zal geen enkele rechter je helpen. De lamp is een slijtage onderdeel van een beamer en dat wordt ook in een rechtzaak niet anders.
Je hebt geen recht op garantie. Op consuwijzer staat helemaal nergens dat je er recht op hebt na afloop van garantie; alleen dat de winkelier je nog steeds moet helpen. Niet dat het kosteloos moet. Je hebt nu al een aantal keren gezegd dat je er wel recht op hebt; laat dat dan maar zien of houdt erover op. In elk geval lijkt het me verstandig om eens na te denken over de manier waarop je communiceert. Dreigen en schelden zorgt er alleen maar voor dat ze je minder en minder willen en zullen helpen. Ook op dit forum. Niet iedereen zal het altijd met je eens zijn en dat lijkt me geen reden om die personen dan maar uit te schelden.
Een afleverbon is gewoon in vaktermen een pakbon.wehkamp doodleuk wij werken niet met een aankoopbon maar met een afleverbon waar alleen opstaat dat hij afgelevrd is dus eigenlijk heb ik ook geen overeenkomst met wehkamp denk ik
En een pakbon is géén factuur!
Een aankoopbon heet in de vaktermen een factuur.
Dus een pakbon geeft alleen aan wat er in de verstuurde verpakking zit. Dit is een bon om te controleren of wel alles in de verpakking zit, wat besteld is.
Een pakbon heeft ook geen juridische waarde qua garantie e.d.
Daarnaast staat op de pakbon ook nooit een bedrag. Die hoort er ook niet op te staan.
Op het garantiebewijs (dit kan een factuur zijn) hoort naast de verkopersgegevens ook de soort garantie te staan en de bedragen.
Over de garantiebepalingen c.q. Algemene voorwaarden het volgende:en de garantiebepalingen kunt u via de klantenservice aanvragen hoort dat niet bij je beamer te zitten
Voor de sluiting van de koop hoort de verkopende partij altijd de Algemene Voorwaarden beschikbaar te stellen. Dus achteraf is niet toegestaan.
Dus als je als klant zijnde van te voren géén inzage kunt krijgen in de Algemene Voorwaarden, dan zijn deze niet geldig en mag de verkopende partij dan ook deze niet toepassen.