LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Justice_4_All

Pretium

Ongelezen bericht door Justice_4_All »

Ook mijn moeder (ver in de 80) heeft een telefoontje gehad dat KPN er mee ging stoppen en dat ze nu eenvoudig kon blijven bellen door over te stappen op Pretium. Ondanks waarschuwingen van ons om altijd eerst met de kinderen dit soort zaken te bespreken, heeft ze ingestemd. Nu een hoop gezeur om e.e.a. proberen terug te draaien, wat vooralsnog nog niet is gelukt. Jammer, dat dit soort praktijken vandaag de dag nog steeds kunnen.

aopz

Re: Pretium

Ongelezen bericht door aopz »

De telefoonnummers die pretium in de brieven heeft staan Zijn altijd bezet. Ik heb een ander telefoonnummer gevonden waarop wel geantwoord werd. 0900-1122336.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Omdat ze namens de KPN bellen, en op het bandje altijd onduidelijk pretium zeggen, dus het lijkt op KPN en misbruik is strafbaar.

Uw moeder heeft dus geen contract met KPN gesloten, dus als U een aangetekende brief stuurde dat U geen contract wilde, en U kunt wegens misleiding deze ONTBINDEN.

Nooit opzeggen want dan heeft U een jaarcontract en gaat U akkoord met de afgesloten dienst.

Betaal niets, en auto incasso terug boeken (stoneren) en eventueel blokkeren als het meerdere malen word afgeschreven.

Uw moeder heeft dus geen contract met KPN afgesloten en misleiding mag niet, dus wettelijk ongeldig, het bandje met haar gegevens is tekort, omdat er ook mensen zijn die wel het hele geprek opnamen, en bij zowel Kassa als bij Radar is deze handelswijze bekend.
Bij een eventuele rechtszaak is Uw kans op winnen erg groot, en stuur eventuele incasso buro brieven gewoon retour afz...

reageer nooit met dure 0900 nummers, en ook incasso buro reageerde zelden, en daar heeft U niets mee te maken.
Pretium telecom moet zelf dan maar bellen, en als U nu zegt dat ze iedereen moet doorsturen, door ook de Stroom aanbieders als Oxxio en alle andere, dus niets tekenen of antwoorden maar doorsturen, dan komen ze bij U terecht, en meestal doen ze dan niets.

Maar maak je geen zorgen, de teksten van de incasso beloven dure kosten en gerechtelijke stappen, maar als U wint kunt U alle gemaakte kosten, zowel reiskosten als snipperdag declareren!

Er zijn zelfs mensen die na 4 maanden pretium bellen nog steeds op rechtzaak wachten, als de lijn word afgesloten KPN vragen deze te herstellen, want zij willlen graag klanten terug, en bij meerdere fraude zaken zullen ze pretium vermoedelijk gaan weigeren!

KPN telecom moet dus veel kosten maken, en bij fraude mogen ze de gemaakte kosten op Pretium verhalen, dus ook zij hebben er belang bij!
Er zijn gerechtelijke uitspraken dat de geleverde bandopname tekort was, omdat het begin ontbrak, en daar melden ze zich vaak als KPN ...
en dat mag niet.
Zij moeten dus als bewijs het gehele geprek leveren, en ze nemen normaal alleen Uw gegevens op, dus vrijspraak!
Ook alle antwoorden die op deze vraag gegeven worden kunt U als aanvullend bewijs leveren, en dan ziet iedere rechter dat het een bekend probleem is, dus als deze toch in voordeel Pretium zou beslissen word het in hoger beroep toch terug gedraaid!

Succes, Dirk.

marcel pulles

Ongelezen bericht door marcel pulles »

ook ik ben telefonisch misleid door pretium ik het schriftelijk opgezegd medio september 2006 tot mijn verbazing is deze maand 65 euro(is me een raadsel hoe dat ze aan dit bedrag komen volgens mij doen ze maar wat) van mijn rekening afgeschreven zonder onze toestemming terwijl ik aangeteken opgezegd heb en een brief heb ontvangen dat mijn opzegging binnen was. Kan dit allemaal zo maar in nederland

marcel pulles

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Kan dit allemaal zo maar in nederland
Ja, dat kan, met dank aan onze fijne regering(en) die een heilig geloof heeft in de eerlijkheid van telecom en energiebedrijven.

Heel simpel, een getekend contract voor de nieuwe en een machtiging voor de oude leverancier dat je aansluiting met jouw instemming wordt overgezet en alles is opgelost. Waarom gaat het bij een nieuw gsm-abonnement met nummerbehoud wel op die manier en bij andere zaken niet??

Het systeem van automatische machtigingen zou eigenlijk ook anders moeten, maar dat is wat lastiger op te lossen.
Wel zou je er een maximum aan moeten kunnen stellen, zodat energiebedrijven wel voorschotten tot een bepaalde hoogte maar niet een idioot hoge jaarafrekening kunnen incasseren nog voordat je zelfs de factuur in huis hebt.

Gesloten