LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toyota Aygo Rentepunten actie

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Ryan1981
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 apr 2007 09:58

Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door Ryan1981 »

Hieronder mijn ervaring met deze actie

Ik ben nu al 2 weken aan het proberen deze auto te bestellen. Alle pogingen via internet krijg ik een bericht terug:

Geachte Meneer X,

Wij hebben onlangs uw bestelling voor een Toyota AYGO 3-deurs 1.0 12v VVT via het bestelformulier in de Postbank Voordeelwinkel ontvangen.
Helaas is het niet mogelijk om uw bestelling te verwerken.

De reden hiervoor is dat het product tijdelijk niet meer leverbaar is.
U kunt op een later tijdstip via het bestelformulier weer proberen dit product te bestellen.
Wanneer uw product weer te bestellen is verwerken wij graag uw bestelling met rentepunten.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Nu zou dat best kunnen natuurlijk, ik merk ook dat zodra het 9:00 is de website erg traag is, wat er op zou kunnen duiden dat er behoorlijk veel mensen aan het proberen zijn om de auto te bestellen.

Ik heb ook een keer geprobeerd te bestellen via telefoon. Na 6 minuten in de wachtrij gestaan te hebben zag ik dat de auto weer van de website verdwenen was en heb ik opgehangen. Daarna kwam ik er achter dat dit gesprek me 10 euro gekost had, maar dit zou kunnen zijn omdat ik prepaid gebeld heb met Vodafone en ik heb net effe zitten zoeken maar kan zo 1 2 3 geen tarieven vinden voor 0900 nummers. Er staat echter wel dat de postbank de kosten het telefoonnummer kan wijzigen...

Ik vraag me nu dus wel af of de auto's wel degelijk verkocht worden! Is er iemand die er een heeft kunnen bemachtigen? En maak je uberhaubt kans om via internet te bestellen? Op zondag zal dat wel moeten aangezien te telefoonlijn gesloten is, maar ik denk dat ik redelijk snel ben geweest met invullen (binnen 30 secondes besteld) en vraag me af of er echt zoveel mensen zijn die én 450.000 rentepunten hebben, en geinteresseerd zijn in een aygo. Ik bestel hem via de punten van mijn ouders die al vanaf de introductie punten hebben opgebouwd. Ik zag ook dat er op marktplaats al rentepunten aangeboden werden tegen 1000 euro of meer, ik vraag me af of die mensen weten hoe lastig het is om de auto te bemachtigen.

Ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaringen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Een handeltje in rentepunten?

Er staat onder meer in de voorwaarden dat de rentepunten niet overdraagbaar zijn. Uiteraard kun je het met de aanbieder op een akkoordje gooien, en er zullen nog wel meer trucs zijn om deze voorwaarde te omzeilen.

Creatief volkje. Maar het rentepuntenprogramma nodigt dan ook uit om er mee te goochelen.
Veelgestelde vragen



Kan ik de Rentepunten van twee Girorekeningen samenvoegen om één bestelling te doen?



Nee. De Rentepunten van twee Girorekeningen zijn niet samen te voegen om één besteding te doen. Rentepunten zijn namelijk persoonlijk, niet aan derden overdraagbaar en gekoppeld aan een Girorekening.


Overigens ben ik van mening dat mensen, die de beschikking hebben over 450.000 rentepunten, een overeenkomstig saldo op hun rekening hebben staan. En die kunnen zich dus heel wat luxere auto's permitteren dan de op zich niet onaardige Aygo.

Uiteraard een kwestie van smaak.

p46nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:44

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door p46nl »

...
Laatst gewijzigd door p46nl op 11 mei 2007 15:43, 3 keer totaal gewijzigd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door SJZ »

Ze mogen van mij hun punten houden, ik heb inmiddels een betere bank gevonden die rente geeft ipv waardeloose punten.
Nu pas? Als je voor hogere rente gaat ben je al jarenlang weg met je spaargeld bij de Postbank.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door Inter »

Op Marktplaats wordt nu (behalve punten) ook aangeboden hoe je kunt slagen: Kosten 500 euro. Lijkt mij niet erg betrouwbaar.
Wat denk je zelf ?
Toch zijn er genoeg domme mensen op oplichters-plaza die hier in trappen.


En voor meer Rente heb ik al lang geen grote bank meer :

Clau2007
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2007 09:32

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door Clau2007 »

Ook wij zijn al enige tijd bezig een Aygo te bestellen via internet.
Wie-o-wie is het al gelukt?

We dachten dat de rentepunten toch nog wat waard zouden kunnen zijn toen de Aygo-actie startte. Inmiddels zijn we erg bedreven in het gebruik van de Postbank internet-site. Vóór 09.03 is de bestelling eruit en bevestigd.

Maar een emailtje van de Postbank of een telefoontje van de importeur...

Zijn er echt mensen die hem hebben kunnen bestellen?

SjaakieR
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2007 16:31

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door SjaakieR »

Ook ik probeer al twee weken te bestellen en heb al veel mail en telefoontjes gepleegd met de helpdesk. Het hele systeem klopt niet.
Telefonisch geven ze aan dat er niemand anders de bestelprocedure kan afmaken als je aan het bestellen bent. Dit kan dus wel. De eerste dagen kreeg ik nog een mail dat ik hem wel besteld had maar dat de bestelling niet uitgevoerd kon worden. Nu krijg ik geen mail meer terwijl er op de site staat dat je binnen twee werkdagen een mail krijgt of de bestelling uitgevoerd kan worden. Ik weet zeker dat al een heel vaak binnen 1 seconde besteld heb na de mogelijkheid om te bestellen maar ik heb ook nog niets ontvangen.
Leuke actie voor een andere bank en autofabrikant (Citroen, Peugeot met hetzelfde model), je (flinke) vermogen voor een jaar vastzetten tegen dezelfde rente als de postbank en tegen dezelfde voorwaarden een auto bestellen dat genereert veel aandacht en tevreden klanten.
Laat de Postbank maar eens een lijst opnemen met wie hem heeft gekregen en hoe die besteld heeft.
Laatst gewijzigd door SjaakieR op 26 apr 2007 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Clau2007
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2007 09:32

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door Clau2007 »

Hoe kun je in hjemelsnaam binnen 1 seconde bestellen?
Ik vond het al fantastisch dat het me binnen 2 minuten lukte.

Hoewel ik niet zo slecht te spreken ben/was over de Postbank begin ik nu toch wel te twijfelen aan de goede bedoelingen van die bank.

Ik verwacht nu niet echt nog een reactie van iemand die hem gekocht heeft. Tsja.

DoubleMM
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2007 17:13

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door DoubleMM »

Enig onderzoek laat zien dat er na circa 10 seconden al meer dan 100 mensen zijn ingelogd!
Er zijn bij de Postbank 35.000 spaarders (van de 6.000.000 klanten) die voldoende punten hebben.
Wel op Marktplaats al twee maal een Aygo gezien die uit deze actie komt.
Het formulier invullen heb ik al middels een macro geautomatiseerd en Opera als snellere browser gekozen.
Helpt allemaal niks. Ben blij als ik na twee tot drie minuten een melding krijg dat het bestelproces is afgerond.

Aussie_
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2007 10:09

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door Aussie_ »

Dit is een utopie......

Ik geef het op !!
Laatst gewijzigd door Aussie_ op 29 apr 2007 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Clau2007
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2007 09:32

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door Clau2007 »

Na dagenlang niks van de Postbank gehoord te hebben kwamen vrijdag ineens 9 emailberichten binnen dat de Aygo tijdelijk niet leverbaar is. Alle negen binnen één minuut door de Postbank verzonden. Gisteren weer besteld. Dit keer was de email, helaas met dezelfde inhoud, er al binnen 45 minuten. Nog steeds geen auto, maar we gaan vooruit.

Als een bestelling binnen 1 seconde niet tot succes leidt dan moet er inderdaad wel iets bijzonders aan de hand zijn. :shock:

Zo meteen maar weer aan de slag, het is 08.45 uur!
Ik meld me pas weer als ik de auto heb. Veel succes allemaal.

:D

Ryan1981
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 apr 2007 09:58

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door Ryan1981 »

Fijn om te lezen dat het niet aan mij ligt. Ook ik kreeg vrijdag 7 maitljes trouwens, zeker iets blijven hangen bij de postbank. Mijn verwachting is trouwens dat je per telefoon meer kans maakt aangezien degene die ze opnemen zodra hij op de site staat altijd eerder is dat iemand die hem bestelt via internet.

JohanS
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2007 10:09

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door JohanS »

Om voldoende rentepunten te hebben moet je vanaf het moment dat rentepunten zijn ingevoerd (sep 2005) gemiddeld over die periode zo'n 100.000 Euro op je rekening hebben staan. Eerlijk gezegd, zou het mij verbazen als veel mensen zo dom zijn als ik, want je kunt natuurlijk elders een veel beter rendement krijgen. Maar goed, ik heb dus wel voldoende punten en ben ook nog zo dwaas om iedere morgen 20 minuten te besteden aan deze actie (zonder resultaat). Als de actie is afgelopen zal ik dus ook nog meer dan 13 uur! van mijn tijd in deze actie gestopt hebben. Bellen heb ik 1x gedaan. Na 20 minuten nog geen reactie; doe ik dus niet meer.

Ik wordt niet vrolijk van deze actie. Een loterij onder belangstellenden met voldoende punten zou wel heel wat makkelijker zijn dan deze actie, waarbij ongetwijfeld heel wat hackers actief zijn.

Ryan1981
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 apr 2007 09:58

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door Ryan1981 »

Ik kreeg vandaag een andere mail en was nieuwsgierig of ik de enige was,

Geachte Meneer X

Wij hebben onlangs uw bestelling voor een Toyota AYGO 3-deurs 1.0 12v VVT via het bestelformulier in de Postbank Voordeelwinkel ontvangen.
Helaas is het niet mogelijk om uw bestelling te verwerken.

De reden hiervoor is dat de pasgegevens niet gelijk zijn aan onze gegevens.
Hierdoor kunnen we de bestelling niet accepteren.
Wanneer u deze correct in het bestelformulier invoert,
verwerken wij graag uw bestelling met uw rentepunten of wanneer u telefonisch contact opneemt helpen wij u graag verder.
Onze Klantenservice is bereikbaar op 0900 778 87 89 ( 10 cent per minuut) op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

JohanS
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2007 10:09

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door JohanS »

Ik denk dat u een foutje heeft gemaakt bij de invoer. Ik kreeg vandaag weer de standaard e-mail.

Ryan1981
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 apr 2007 09:58

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door Ryan1981 »

Ok, naja morgen weer een dag 8)

SjaakieR
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2007 16:31

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door SjaakieR »

Eindelijk een positief bericht ik heb hem vandaag kunnen bestellen!!!!!!!!.
Na veel pogingen en is het mij gelukt net. Ik heb de bevestiging binnen, de punten en het begrag zijn afgeschreven. Nu wachten op het telefoontje van de importeur/dealer.

Veel succes en blijf toch proberen, het lijkt dus wel te kunnen

Ryan1981
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 apr 2007 09:58

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door Ryan1981 »

Ik neem aan dat het via internet was? Gefeliciteerd in ieder geval.

SjaakieR
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2007 16:31

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door SjaakieR »

Ik heb hem inderdaad via het internet kunnen bestellen. Wel ook om 8.50 gebeld maar toen mocht ik nog niet telefonisch bestellen.
Succes,
Gr

AYNO
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2007 19:28

Re: Toyota Aygo Rentepunten actie

Ongelezen bericht door AYNO »

Hoi,

Op de eerste plaats van harte gefeliciteerd met de AYGO!


Ben heeeeel erg benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Ik heb al van alles geprobeerd.

Heb je de gouden tip.

Gesloten