| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vista en Het Net
Vista en Het Net
Hoi, ik ben nu voor het eerst op het forum van Radar. Graag zou ik het volgende onder de aandacht willen brengen. Ik weet niet of iemand het al geplaatst heeft dus bij deze. Mijn ouders hebben pas een nieuwe computer met Windows Vista. Heel mooi allemaal totdat zij een installatiepakket voor internet van Het Net gingen aanschaffen. Ze hebben nog nooit internet gehad en gaven netjes door dat ze Vista hebben. De verkoper gaf aan dat dit geen probleem was. Echter na een paar dagen, na de aanschaf, werd er om 22.00 uur 's avonds nog gebeld door Het Net (wat een tijd voor om te bellen maar goed) hij vroeg wederom welk systeem er was. Duidelijk aangeven Vista, deze medewerker zei dat Het Net past draait op Vista in juni omdat Het Net nog niet is aangepast aan Vista! In de winkel wordt nog gezegd dat het wel moet kunnen... Goed mijn ouders enthousiast installeren en hij blijkt inderdaad niet te werken! Zijn er meerdere mensen die dit probleem ervaren en wat vindt je ervan?[/b]
-
ikbenik
Re: Vista en Het Net
Internet werkt gewoon onder Vista.
Alleen de installatiecd van de modem zal wel niet onder Vista werken.
En daar zit denk ik het probleem.
Alleen de installatiecd van de modem zal wel niet onder Vista werken.
En daar zit denk ik het probleem.
Ikbenik, dat weet ik bijna wel zeker. Lees vaak dat Vista en @ Home ook niet samen gaat.
Heel veel mensen doen het installatie cd er in en dan gaat het fout.
Ik weet niet hoe je Het Net anders moet installerenmaar bij @ Home heb je een CC nummer die vul je in en het werkt.
Heel veel mensen doen het installatie cd er in en dan gaat het fout.
Ik weet niet hoe je Het Net anders moet installerenmaar bij @ Home heb je een CC nummer die vul je in en het werkt.
-
ikbenik
Als de modem eenmaal geïnstalleerd is, kun je er net zo veel computers aanknopen waar Vista op draait, maakt allemaal niets uit.
Bij de modems van KPN kun je wel instellen zonder de installatie-cd, maar dan moet je wel een zeer ervaren computer en netwerk gebruiker zijn.
De reden dat er van die installatie-cd gebruik wordt gemaakt is het feit dat naast het controleren van de modem ook een testverbinding wordt gemaakt met het testnetwerk van KPN. Dit om de goede werking van de modem en de bekabeling te controleren.
Dus heb je een computer waarop Vista staat en die installatie-cd werkt niet onder Vista, dan kun je vragen of iemand met een notebook met XP of hij die computer even tijdelijk beschikbaar wilt stellen, zodat je toch de modem kunt instellen.
Als de modem dan eenmaal is ingesteld, dan kun je de Vista-computer er aankoppelen.
Het is maar een tip.
Bij de modems van KPN kun je wel instellen zonder de installatie-cd, maar dan moet je wel een zeer ervaren computer en netwerk gebruiker zijn.
De reden dat er van die installatie-cd gebruik wordt gemaakt is het feit dat naast het controleren van de modem ook een testverbinding wordt gemaakt met het testnetwerk van KPN. Dit om de goede werking van de modem en de bekabeling te controleren.
Dus heb je een computer waarop Vista staat en die installatie-cd werkt niet onder Vista, dan kun je vragen of iemand met een notebook met XP of hij die computer even tijdelijk beschikbaar wilt stellen, zodat je toch de modem kunt instellen.
Als de modem dan eenmaal is ingesteld, dan kun je de Vista-computer er aankoppelen.
Het is maar een tip.
Hoi, ikbenik,
graag zou ik willen weten hoe het werkt met een notebook met XP, je gaf in je vorige reactie aan dat dit mogelijk is. helaas behoor ik niet tot de categorie mensen die handig is met de computer! waar we wel achter zijn is dat we nu af en toe kunnen emailen maar dan staat de firewall van Norton helemaal uit! als deze uistaat gaat t wel, maar ja wat gebeurd er dan: binnen no time heb je 85 troep mailtjes ontvangen! tevens hebben we de messenger geinstalleerd, deze werkt ook niet! balen
graag zou ik willen weten hoe het werkt met een notebook met XP, je gaf in je vorige reactie aan dat dit mogelijk is. helaas behoor ik niet tot de categorie mensen die handig is met de computer! waar we wel achter zijn is dat we nu af en toe kunnen emailen maar dan staat de firewall van Norton helemaal uit! als deze uistaat gaat t wel, maar ja wat gebeurd er dan: binnen no time heb je 85 troep mailtjes ontvangen! tevens hebben we de messenger geinstalleerd, deze werkt ook niet! balen
Het lijkt er in dit geval op dat de firewall te "streng" ingesteld staat. Immers als de e-mail werkt kun je ook internetten.
Mogelijke oplossing: Stel de firewall minder streng in. M.a.w. Stel in de firewall in dat Microsoft mail en internetexplorer gebruik mogen maken van de internetverbinding.
p.s. Een firewall beheert de "poorten" van je computer en heeft niets te maken met SPAM. Installeer om SPAM tegen te gaan een SPAM filter.
pvd
Mogelijke oplossing: Stel de firewall minder streng in. M.a.w. Stel in de firewall in dat Microsoft mail en internetexplorer gebruik mogen maken van de internetverbinding.
p.s. Een firewall beheert de "poorten" van je computer en heeft niets te maken met SPAM. Installeer om SPAM tegen te gaan een SPAM filter.
pvd
de meeste door Het Net ondersteunde modems zijn heel gemakkelijk in te stellen, die installatie cd-rom is juist makkelijk om de netwerk-kaart etc automatisch goed in te stellen....
overigens kun je op www.kpnadsl.com de laatste software van die installatie cds downloaden.
overigens kun je op www.kpnadsl.com de laatste software van die installatie cds downloaden.