LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kosten naheffing
-
Kosten naheffing
Valt hier iets aan te doen?
In Delft is mij een Naheffingsaanslag Parkeerbelasting op gelegd.
Bedrag parkeerbelasting: 17 euro
Kosten naheffing: 47 euro
samen dus 64 euro.
De kosten voor de naheffing staan toch totaal niet in verhouding tot
de parkeerbelasting?
Dit is toch pure diefstal dooe de gemeentelijke overheid?
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
In Delft is mij een Naheffingsaanslag Parkeerbelasting op gelegd.
Bedrag parkeerbelasting: 17 euro
Kosten naheffing: 47 euro
samen dus 64 euro.
De kosten voor de naheffing staan toch totaal niet in verhouding tot
de parkeerbelasting?
Dit is toch pure diefstal dooe de gemeentelijke overheid?
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
-
Re: Kosten naheffing
U moet de kosten niet vergelijken met de parkeerbelasting die u niet had betaald, maar met de kosten die de gemeente moet maken voor de controle. En dit bedrag valt binnen de limiet die het ministerie van Financien als reeel heeft bestempeld, u dient ze dus te betalen.
Het bedrag van de naheffing is geregeld in het Besluit gemeentelijke parkeerbelastingen en is bedoeld als vergoeding van de kosten die de gemeente moet maken om de niet of te weinig betaalde belasting te innen.
In artikel 2 van het Besluit staat vermeld welke kosten mogen worden dooreberekend en in artikel 3 staat het maximaal in rekening te brengen bedrag. Dat is sinds 1 januari 2007 € 48. Dit bedrag wordt jaarlijks aangepast door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Het bedrag van de naheffing wordt binnen de hiervoor genoemde kaders door de gemeenteraad vastgesteld
In artikel 2 van het Besluit staat vermeld welke kosten mogen worden dooreberekend en in artikel 3 staat het maximaal in rekening te brengen bedrag. Dat is sinds 1 januari 2007 € 48. Dit bedrag wordt jaarlijks aangepast door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Het bedrag van de naheffing wordt binnen de hiervoor genoemde kaders door de gemeenteraad vastgesteld
-
Je betaald in de trein toch ook meer voor je kaartje.
Delft is een rotstad. Je kan er wel goed parkeren, maar je moet er wel een eind voor lopen. Dat doen zij om het verkeer in de stad te mijden. Sterker nog zij hebben daar nagenoeg overal een parkeerverbod. Dat heeft oa. te maken met het OV welke daar rijdt.
De bekeuring klopt netjes. Volgende keer gewoon betalen dan heb je ook geen last van naheffing.
Delft is een rotstad. Je kan er wel goed parkeren, maar je moet er wel een eind voor lopen. Dat doen zij om het verkeer in de stad te mijden. Sterker nog zij hebben daar nagenoeg overal een parkeerverbod. Dat heeft oa. te maken met het OV welke daar rijdt.
De bekeuring klopt netjes. Volgende keer gewoon betalen dan heb je ook geen last van naheffing.
Hoezo Delft is een rotstad.Delft is een rotstad.
Je kunt toch het gezegde over de publieke vrouwen.
In Parijs 50 euro is de prijs.
In Delft doen ze het voor de helft
vertel eens bot321 ben wel benieuwd
In mijn eerdere reactie heb ik al aangegeven wat de wettelijke basis is om de kosten van de naheffingsaanslag in rekening te brengen.De kosten voor de naheffing staan toch totaal niet in verhouding tot de parkeerbelasting? Dit is toch pure diefstal dooe de gemeentelijke overheid?
Moet dit nog even kwijt: Als je gewoon het fatsoen zou hebben om de verschuldigde parkeerbelasting te betalen, zoals een een ieder mens betaamt, word je nooit met naheffingen geconfronteerd. De hoogte van de naheffing mag ook best een prikkel zijn om in het vervolg gewoon uit eigener beweging aan je verplichtingen te voldoen. Wat dat betreft, mag het maximum van mij wel met een factor 20 omhoog.
Door niet te betalen, ben jij een dief van de samenleving. Dus wie verwijt wie?
-
Het is gewoon een boete die naheffing heet. Zie het dus maar als een parkeerboete. Voor de rest verijs ik naar Priewjets reactie.
tja, is mij ook overkomen. Stond 's avonds vanaf half 9 op een parkeerplaats, maar daar was niet meer tot 8 uur, maar tot 9 uur betaald parkeren. En al dat juridische gezwam *** over heffingen en belastingen: zeg gewoon waar het op staat. De boete betrof 45,50, waarvan 1 Euro voor achterstallig parkeergeld. 44,50 staat volgens mij ook niet in verhouding tot de werkelijke kosten, maar die windmolen ga ik niet bevechten.
De les: voortaan als ik ergens parkeer heel paranoide heel goed alle borden en regeltjes bestuderen en goed de parkeertijd in de gaten houden. Ik merk zelfs dat ik dat op vakantie in het buitenland ook doe, terwijl ik ervaar dat parkeren daar veel relaxter is (voldoende plaats, gratis)
De les: voortaan als ik ergens parkeer heel paranoide heel goed alle borden en regeltjes bestuderen en goed de parkeertijd in de gaten houden. Ik merk zelfs dat ik dat op vakantie in het buitenland ook doe, terwijl ik ervaar dat parkeren daar veel relaxter is (voldoende plaats, gratis)
-
Ook in het buitenland is er in diverse grotere steden een vorm van betaald parkeren.
Een paar jaar geleden parkeerde ik om half 9 in Den Haag, en zag op de betaalautomaat staan dat betaald parkeren tot 9 uur duurde. Ik heb die ene euro betaald, degene achter me wilde het risico wel nemen. Toen ik rond middernacht weer terugkwam bij mn auto, zag ik hem weer. Hij stond te wachten op de ontklemmer.
Een paar jaar geleden parkeerde ik om half 9 in Den Haag, en zag op de betaalautomaat staan dat betaald parkeren tot 9 uur duurde. Ik heb die ene euro betaald, degene achter me wilde het risico wel nemen. Toen ik rond middernacht weer terugkwam bij mn auto, zag ik hem weer. Hij stond te wachten op de ontklemmer.
BESTE,
als Belg ben ik verzot op Nederland. Jullie hebben zeer mooie parken, streken, ...
Gemiddeld 3 x/jaar maak ik jullie staat rijker door BTW te betalen op mijn consumptiegoederen, verblijven, ..
EN dan nu de verrassing:
In Roermond nam ik verleden jaar een parkeerticketje voor 1 uur, met de gedachte niet lang weg te blijven.
Toen ontdekte ik hoe mooi de stad wel was. helaas liep ik verloren:jah, de bewegwijzering in Nederland laat soms de wensen over.
Na anderhalf uur zoeken vond ik mijn wagen.
Tot overmaat van ramp vond ik een papiertje onder mijn ruit met de melding dat ik BINNENKORT een aanschrijven zou thuis krijgen.
Wij Belgen zijn niet van de snelste, maar blijkbaar doen jullie Nederlanders het nog trager aan want BINNENKORT blijkt voor jullie 13 maanden te zijn.
Wel, beste Nederlandse staat, ik zal BINNENKORT BETALEN!!!
Het is een echte schande. Met de nieuwe wetgeving wordt de boete met extra kosten aangerekend via mijn aanslagbiljet.
Dus zal ik maar op de Belgische binnenkort-wijze betalen. hopelijk leert de politie hieruit.
Ik dien wel een bezwaarschrift in. Het is schandalig!
Gelukkig heb ik alles bewaard. Wie is er geïnteresseerd in een kopij?
Vriendelijke groet,
Andries
[/b]
als Belg ben ik verzot op Nederland. Jullie hebben zeer mooie parken, streken, ...
Gemiddeld 3 x/jaar maak ik jullie staat rijker door BTW te betalen op mijn consumptiegoederen, verblijven, ..
EN dan nu de verrassing:
In Roermond nam ik verleden jaar een parkeerticketje voor 1 uur, met de gedachte niet lang weg te blijven.
Toen ontdekte ik hoe mooi de stad wel was. helaas liep ik verloren:jah, de bewegwijzering in Nederland laat soms de wensen over.
Na anderhalf uur zoeken vond ik mijn wagen.
Tot overmaat van ramp vond ik een papiertje onder mijn ruit met de melding dat ik BINNENKORT een aanschrijven zou thuis krijgen.
Wij Belgen zijn niet van de snelste, maar blijkbaar doen jullie Nederlanders het nog trager aan want BINNENKORT blijkt voor jullie 13 maanden te zijn.
Wel, beste Nederlandse staat, ik zal BINNENKORT BETALEN!!!
Het is een echte schande. Met de nieuwe wetgeving wordt de boete met extra kosten aangerekend via mijn aanslagbiljet.
Dus zal ik maar op de Belgische binnenkort-wijze betalen. hopelijk leert de politie hieruit.
Ik dien wel een bezwaarschrift in. Het is schandalig!
Gelukkig heb ik alles bewaard. Wie is er geïnteresseerd in een kopij?
Vriendelijke groet,
Andries
[/b]
Pas maar op, Andries!! Het bestand van niet-betaalde (parkeer)belasting is verrijkt met de kentekens van de auto's. Wij scasnnen tegenwoordig auto's op straat en zelfs in parkeergarages. Word je gesnapt, dan wordt je aangehouden en kun je zelfs subiet je auto kwijtraken!! Ook een gewaarschuwde Belg geldt voor twee........
BESTE
ik heb de hollandse flikken eens geleerd wat binnenkort is en heb dus betaald! 't is wel een schande!
Vinden jullie dit zelf ook niet straf?
ik heb de hollandse flikken eens geleerd wat binnenkort is en heb dus betaald! 't is wel een schande!
Vinden jullie dit zelf ook niet straf?
Tja Andries, als je een pakeerkaartje voor een uur koopt is het je eigen verantwoordelijkheid om de de afgesproken tijd niet te overschrijden. Zo werkt dat nu eenmaal hier. De plaatselijke bewegwijzering de schuld geven is misschien in België een valide excuus, maar hier hebben we het smoezenboek al lang uit hoor.En wij betalen ook BTW aan jullie staatskas als wij bij jullie verblijven, dus ook dat is gen verzachtende omsdtandigheid voor jou. Bovendien moeten we bij jullie ook nog tol gaan betalen als dat onzinnige plan er door komt.
net een boete gehad in tilburg - bedrag parkeerbelasting 15,10 (wat ook al niet weinig is) en kosten naheffing 52,00 - als de auto niet als melkkoe kan gebruikt worden zijn het morgen misschien de fietsen - of de voetgangers (te snel of te traag wandelen)
Dat zie je verkeerd: niet betalen voor het parkeren staat gelijk aan belastingfraude.
-
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Niks truc. Er is geparkeerd op een plek waar parkeerBELASTING moet worden betaald (artikel 225 Gemeentewet). Het is dus gewoon een gemeentelijke belasting, net als de ozb en de afvalstoffenheffing. Betaal je geen of te weinig parkeerbelasting, dan kan de gemeente naheffen. Het bedrag van de naheffing is het bedrag van de niet of te weinig betaalde belasting, vermeerderd met de kosten van de naheffingsaanslag. Dat laatste bedrag is wettelijk vastgesteld op € 52 (artikel 3 Besluit gemeentelijke parkeerbelastingen).btw. dat het naheffing heet is alleen een "truc" om de opbrengst niet naar de staatskas te laten lopen maar naar de gemeentekas
Heeft dus niks te maken met parkeren op een plek waar het niet mag, dat is en zogeheten Wet Mulder-feit en dat is nou wel weer een echte boete waarvan de opbrengst in de Staatskas vloeit.
-
Ja de kosten zijn natuurlijk ook altijd het maximale van 52 euro. De gemeente profiteert hier wel degelijk.priewjet schreef:Niks truc. Er is geparkeerd op een plek waar parkeerBELASTING moet worden betaald (artikel 225 Gemeentewet). Het is dus gewoon een gemeentelijke belasting, net als de ozb en de afvalstoffenheffing. Betaal je geen of te weinig parkeerbelasting, dan kan de gemeente naheffen. Het bedrag van de naheffing is het bedrag van de niet of te weinig betaalde belasting, vermeerderd met de kosten van de naheffingsaanslag. Dat laatste bedrag is wettelijk vastgesteld op € 52 (artikel 3 Besluit gemeentelijke parkeerbelastingen).btw. dat het naheffing heet is alleen een "truc" om de opbrengst niet naar de staatskas te laten lopen maar naar de gemeentekas
Heeft dus niks te maken met parkeren op een plek waar het niet mag, dat is en zogeheten Wet Mulder-feit en dat is nou wel weer een echte boete waarvan de opbrengst in de Staatskas vloeit.
U gaat er vrolijk van uit dat de werkelijke kosten van de naheffingsaanslag lager zijn. Dat mag, ik wil u dat pleziertje niet ontnemen.Ja de kosten zijn natuurlijk ook altijd het maximale van 52 euro. De gemeente profiteert hier wel degelijk.