LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen gratis schoolboeken; valse verkiezingsbeloften ?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

vind u het uitstel gratis schoolboeken redelijk ?

NEE! politiek moet gedane beloften nakomen
11
79%
JA! politiek hoeft gedane beloften niet na te komen
2
14%
ergens tussenin
1
7%

Totaal aantal stemmen: 14

marpet

Re: geen gratis schoolboeken; valse verkiezingsbeloften ?

Ongelezen bericht door marpet »

Het is alleen maar een lokkertje geweest om stemmen te trekken. Het leek al te mooi om waar te zijn. Ik heb mij er al ingesteld dat het wel op de beruchte lange baan komt.

ayol

Ongelezen bericht door ayol »

Het is natuurlijk belachelijk gratis schoolboeken, schoolopvang etc. als je kinderen neemt zorg dan ook voor ze en laat niet de massa ervoor opdraaien :twisted:

marpet

Ongelezen bericht door marpet »

Kinderen neem je niet, kinderen krijg je.

janet1

Ongelezen bericht door janet1 »

Ik snap dus echt niet waarom het zo een probleem is als er subsidies naar kinderen gaan. Ik vind het totaal niet erg om voor de schoolboeken van mijn kinderen te betalen. Daar draait het niet om. Maar waarom die boosheid als het over kinderen gaat.

Mijn man is een poosje ondernemer geweest, hij heeft toen 7 maanden gewerkt en verdiende totaal ruim 40,000 gulden. 13,000 van dat bedrag bleef er uiteindelijk over als belastbaar inkomen. Daar gingen dan nog af alle heffingskortingen etc en we hebben nauwelijks belasting betaald.

Het jaar daarop was het nog meer feest, want met een belastbaar inkomen van 13.000 gulden krijg je heel veel huursubsidie, vrijstelling van gemeentebelasting, hoef je niet te betalen voor de schoolbus.

En dat terwijl we dat jaar feitelijk heel goed geleefd hebben. De gemeenschap heeft ons toen gigantisch gespekt.

Nu heb ik een eigen huis, daardoor daalt mijn belastbaar inkomen ook flink. En hey presto, mijn drempelbedrag voor aftrekposten daalt opeens ook. Ik kan opeens medische kosten aftrekken want die drempel is lager.

Dit klopt toch veel meer niet? Dadelijk heb ik een eigen huis afbetaald grotendeels gesubsidieerd door anderen en mensen die hun hele leven hebben gehuurd, aan de lopende band zijn gekort op hun huursubsidie hebben niks.

Daar zou ik me veel bozer over maken en als ik dan zo profiteer van de gemeenschap met mijn koophuisje en mijn medische aftrekposten ga ik toch niet met een scheef oog kijken omdat andere mensen hun kinderopvang gesubsidieerd krijgen?

En laten we wel wezen. die subsidies zijn er ook alleen maar omdat de regering zo graag wil dat de vrouwen gaan werken.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Marpet: Ja en Nee.

Tuurlijk krijg je kinderen, maar als je beschermingsmiddelen gebruikt dan kun je dat voorkomen en kun je ervoor kiezen om geen kinderen te kunnen krijgen. Wanneer je stopt met deze beschermingsmiddelen dan kies je om kinderen te kunnen krijgen. Of je ze dan krijgt is nog maar een 2e.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Maarten1234
Legt er gewoon aan hoe je ermee omgaat.
Dan hoop ik dat je duur verdiende centen beter besteed worden, dan jij hier ten toon spreidt. :lol:

Lavendelblauw

Ongelezen bericht door Lavendelblauw »

Enne wie zegt dat hun niet nakomen wat hun beloven??? Hun hebben nooit een datum genoemd wanneer het gratis zou zijn. Hun hebben slechts een datum genoemd waarnaar zij proberen te streven. Dat is iets heel anders. Hun kunnen deze vaste beloftes nooit maken.
Dacht ik ook al.....hun = zij. Maar goed.....
Boeken zijn duur. Alles is duur. Voor mij was dit item tijdens de verkiezingen wel degelijk een punt. Dan maar kinderbijslag reserveren...en waar we dan de rest (kleding e.d.) van betalen zien we dan wel weer.....Ja, voor kinderen "kies" je in principe, maar niet voor alle hoge kosten.

elianne

Ongelezen bericht door elianne »

En zo komen we dadelijk weer in de eeuwige discussie......je kiest voor kinderen dus betaal je de kosten daarvan zelf, wie betaald dan die AOW van mensen die geen kinderen hebben gekregen?, etc.etc.. Het gaat erom dat ze iets beloven en wederom niet na lijken te komen. Opleiding tot en met de middelbare school zou gewoon een basisvoorziening moeten zijn die voor iedereen bereikbaar is.

mariwill

Ongelezen bericht door mariwill »

Laten we heel eerlijk wezen.. ze maken je lekker maar of het werkelijk gaat gebeuren, dat is nog maar de vraag.. Inderdaad, als je kinderen hebt weet je dat je kosten hebt en krijgt, en tegenwoordig wel schuw hoge. Hou dit voor ogen, nee heb je, ja kun je krijgen,.. zo kan het alleen maar meevallen. Ook ik hoop dat het afgeschafd wordt, na de euro valt het toch allemaal niet mee.. :(

Maarten1234

Hoop dat je ook goed in andere dingen bent dan in je nederlands. Ook jij bent niet volledig schoon met je spelling en je ontleding. Inderdaad hun moet zij zijn. Tjonge jonge...boeiend. Dat heb je wanneer je van oorsprong Rotterdammer bent. Kennen en kunnen, leggen en liggen etc etc etc. Iedere provincie heeft zo zijn kruisjes. Hun geeft een bezit aan en zij wijst personen aan. Blablablabla....

Ja ik heb mijn zuurverdiende centen goed besteed en heb het goed gedaan. Wij wonen ook lekker ruim en hebben het goed. Geld uitgeven en sparen legt puur aan hoe je het besteedt en je eigen prioriteiten legt. Dus ja het legt aan jezelf. Als je 200 euro te besteden hebt, moet je geen 300 euro of meer besteden. Dan gaat het fout. Ik praat nu voor de werkende mens.

De werkloze heeft het wel zwaar en daar mag de regering van mij wel maatregelen voor nemen door hen vrijstelling te geven van boekengeld of andere schoolgelden. De werkenden die moeten gewoon betalen.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

@maarten

Dat zal dan een hele kus worden.
Er zijn zeer vele medelanders waarvan hun uitkering hoger is als dan van de werkende.
Toetsen aan het inkomen wellicht :wink:

Maarten1234

Dat is ook een oplossing

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

En dat bestaat al: ouders die weinig genoeg verdienen kunnen bij ibg een tegemoetkoming in de schoolkosten aanvragen.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Klopt tien.

Maar deze ibg kan opgeheven worden.
Bij de belastingdienst zijn alle gegevens bekend(behalve zwartwerk :lol: )
Lijkt me een suk simpeler.

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

mjah, bij aanvullende studiefinanciering gaat dat ook niet allemaal even handig, maar ik denk dat als dit ook nog door de belastingdienst gedaan moet worden, dat het een zooitje wordt. :)

Maarten1234

Het is al 1 groot zootje en het wordt alleen maar meer.

Anyway dit onderwerp staat in het regeerakkoord dus gewoon afwachten. Voorlopig is het nog in volle onderhandeling. De pers schrijft maar raak, maar raken vaak noch kant noch wal. Hun horen de bel luiden, maar weten vaak niet waar de klepel hangt. Logisch, want zij weten dat dit onderwerp lezers trekt. Het zal hun een worst zijn of half Nederland op zijn kop komt te staan, want zij zien alleen maar geld.

Gesloten