| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!
Re: citalopram/cipramil: reageer!
Ik ben ook zo van de citalopram afgekomen, was geen probleem wel van 10 nog naar 5 (nogmaals door de helft) gegaan maar dat was meer voor het idee denk ik...
hoi ik ben nicole en nieuw hier, ik wil graag afbouwen want het gaat goed ik slik ze nu ongeveer 2.5 jaar 40 mg. nou ben ik al 2 dagen de tablet door aan het breken zo dat ik 20 mg neem, wie heeft hier ervaring mee en hoe lang doe je over het afbouwen. ook ik ben toch wel zon 6 kilo aangekomen. gr nicole
Nicole
Heb je ook iemand die je helpt bij de afbouw??
Je huisarts ofzo??
Het lijkt mij vrij pittig als je in een keer van 40 naar 20 mg gaat??
Ik zou echt met je huisarts of iemand anders overleggen.
Ik zeg niet dat jet het zelf niet kan, maar ik denk wel dat er moeilijke momenten zullen komen.
Het is een tip!!
Succes en hou vol!!
Heb je ook iemand die je helpt bij de afbouw??
Je huisarts ofzo??
Het lijkt mij vrij pittig als je in een keer van 40 naar 20 mg gaat??
Ik zou echt met je huisarts of iemand anders overleggen.
Ik zeg niet dat jet het zelf niet kan, maar ik denk wel dat er moeilijke momenten zullen komen.
Het is een tip!!
Succes en hou vol!!
Hey hallo,
Ik slik nu zo'n 2,5 week citalopram 20mg en merk dat het wel iets verbetering geeft in mijn humeur. Heb niet meer van die negatieve piekermomenten, maar merk wel dat wanneer ik moe ben de negatieve gedachten nog overheersen. Voel me ook nog wel vaak een beetje afwezig, en heb ook erg last van nachtelijk zweten. Heeft iemand hier ook ervaringen mee, en gaat dit over??
Zoek ook iemand om mee te mailen, msn-en over dit onderwerp.
Groeten,
BB
PS: Bedankt voor het berichtje Japson, vind het ook erg belangrijk dat er positievere berichten hier op het forum verschijnen.
Ik slik nu zo'n 2,5 week citalopram 20mg en merk dat het wel iets verbetering geeft in mijn humeur. Heb niet meer van die negatieve piekermomenten, maar merk wel dat wanneer ik moe ben de negatieve gedachten nog overheersen. Voel me ook nog wel vaak een beetje afwezig, en heb ook erg last van nachtelijk zweten. Heeft iemand hier ook ervaringen mee, en gaat dit over??
Zoek ook iemand om mee te mailen, msn-en over dit onderwerp.
Groeten,
BB
PS: Bedankt voor het berichtje Japson, vind het ook erg belangrijk dat er positievere berichten hier op het forum verschijnen.
hoi BB
Dat je nu nog bijwerkingen hebt van het wennen aan je medicijnen is niet zo raar.
Daar moet je in ieder geval 6 weken voor nemen.
Het gaat allemaal vanzelf minder worden.
Je lichaam moet even wennen aan al die nieuwe stofjes.
Let wel: ad nemen niet je negatieve gedachten weg, maar helpt om ze wat minder heftig te maken.
Het is dus ook wel logisch dat je, als je moe bent, nog last hebt van negatieve gedachten.
Ik hoop dat je naast het slikken van je medicijnen ook andere hulp hebt.
Het is juist zo goed om tijdens het slikken van ad te leren om negatieve gedachten om te zetten naar positieve en ik spreek uit ervaring dat dat niet makkelijk is, maar het kan wel.
Het duurt even, maar dan is het ook een overwinning.
Sterkte en hou vol.
groetjes
Heleen
Dat je nu nog bijwerkingen hebt van het wennen aan je medicijnen is niet zo raar.
Daar moet je in ieder geval 6 weken voor nemen.
Het gaat allemaal vanzelf minder worden.
Je lichaam moet even wennen aan al die nieuwe stofjes.
Let wel: ad nemen niet je negatieve gedachten weg, maar helpt om ze wat minder heftig te maken.
Het is dus ook wel logisch dat je, als je moe bent, nog last hebt van negatieve gedachten.
Ik hoop dat je naast het slikken van je medicijnen ook andere hulp hebt.
Het is juist zo goed om tijdens het slikken van ad te leren om negatieve gedachten om te zetten naar positieve en ik spreek uit ervaring dat dat niet makkelijk is, maar het kan wel.
Het duurt even, maar dan is het ook een overwinning.
Sterkte en hou vol.
groetjes
Heleen
Hoi,
Ik slik al 4 jaar citalopram en ben door langdurig gebruik heel wat kilo's bijgekomen.
Volgens de dokter kan dit gebeuren en daarom ben ik nu aan het afbouwen.
Heeft hier nog iemand last van gehad?
Ik slik al 4 jaar citalopram en ben door langdurig gebruik heel wat kilo's bijgekomen.
Volgens de dokter kan dit gebeuren en daarom ben ik nu aan het afbouwen.
Heeft hier nog iemand last van gehad?
-
Marieke2708
Heb mn oude bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Marieke2708 op 27 jan 2009 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ik gebruik sinds een week citalopram. eerst 10mg en nu mag ik de volledige pil innemen van 20 mg. de dr heeft me dit voorgeschreven omdat ik een sociale fobie heb. de eerste stap dat ik buiten zet voel ik me namelijk ontzettend bekeken en ik vermijd plaatsen waar veel mensen zijn. Ik ga nooit weg naar cafe's of feestjes omdat ik het simpelweg niet durf. daardoor heb ik nu geen sociaal leven meer geen vrienden of vriendinnen en ben ik depressief geworden. heeft iemand hier ook ervaring mee? En heeft citalopram hierbij geholpen? bedankt ...
-
mastertjuh
hoi dimi,
Bij mij heeft Citalopram in een dosering van 40mg geholpen tegen depressie en ook krijg je méér lef om met mensen te praten.
je word dus minder verlegen oftewel minder angstig voor contacten.
Wist je trouwens dat er een zelfhulp-vereniging bestaat voor verlegenheid ?
Kun je ook wat aan hebben misschien.
Bij mij werkte destijds de Citalopram pas na een week of 8.
Dus niet te snel opgeven.
gr.Mastertjuh.
Bij mij heeft Citalopram in een dosering van 40mg geholpen tegen depressie en ook krijg je méér lef om met mensen te praten.
je word dus minder verlegen oftewel minder angstig voor contacten.
Wist je trouwens dat er een zelfhulp-vereniging bestaat voor verlegenheid ?
Kun je ook wat aan hebben misschien.
Bij mij werkte destijds de Citalopram pas na een week of 8.
Dus niet te snel opgeven.
gr.Mastertjuh.
-
Kraanvogel01
Gebruik het nu 6 weken, vermoedelijk zal ik over moet gaan naar 30 mg.
Gebruik nu 20 maar denk er net niet genoeg aan te hebben. Blijf me af en toe angstig voelen (raar gevoel in onderbuik.) Wie herkent het gevoel en ik zou graag de weken willen weten wanneer het echt goed begint te werken. Tevens info over de bijwerkingen die de gebruikers ervaren B.V. zijn er meer mensen die last hebben oorsuizen??
groet
Gebruik nu 20 maar denk er net niet genoeg aan te hebben. Blijf me af en toe angstig voelen (raar gevoel in onderbuik.) Wie herkent het gevoel en ik zou graag de weken willen weten wanneer het echt goed begint te werken. Tevens info over de bijwerkingen die de gebruikers ervaren B.V. zijn er meer mensen die last hebben oorsuizen??
groet
-
mastertjuh
Hai Kraanvogel,
in klinisch onderzoek was de meest effectieve dosering 40mg per dag, dit staat in het geneesmiddelen-repertorium 03/04.
in individuele gevallen volstaat 20mg.
dat oorsuizen herken ik wel, het kan je bloeddruk zijn die aan de te hoge kant is.
misschien even je bloeddruk laten opmeten voor de zekerheid.
gr.Mastertjuh.
in klinisch onderzoek was de meest effectieve dosering 40mg per dag, dit staat in het geneesmiddelen-repertorium 03/04.
in individuele gevallen volstaat 20mg.
dat oorsuizen herken ik wel, het kan je bloeddruk zijn die aan de te hoge kant is.
misschien even je bloeddruk laten opmeten voor de zekerheid.
gr.Mastertjuh.
-
Kraanvogel01
Bedankt voor de info, ben net bij de arts geweest. Morgen beslissen we of ik 10 mg extra krijg.
Bedankt en ook sterkte
Greetzzzzzzz
Bedankt en ook sterkte
Greetzzzzzzz
Hallo allemaal,
Gebruik nu een week dit medicijn 20 mg.
Ik heb het gekregen omdat ik veel last heb van hyperventileren en daar krijg je ook hele nare klachten bij.
De bijwerkingen die ik nu heb zijn niet echt prettig, ben heel moe en misselijk. Graag enkele ervaringen van jullie.
Zijn er meerdere mensen die die middel kregen voor de hyperventilatie ?
Alvast bedankt voor een reactie.
Groetjes Rita
Gebruik nu een week dit medicijn 20 mg.
Ik heb het gekregen omdat ik veel last heb van hyperventileren en daar krijg je ook hele nare klachten bij.
De bijwerkingen die ik nu heb zijn niet echt prettig, ben heel moe en misselijk. Graag enkele ervaringen van jullie.
Zijn er meerdere mensen die die middel kregen voor de hyperventilatie ?
Alvast bedankt voor een reactie.
Groetjes Rita
Hallo, ook ik gebruik het nu een week. Ben er twee jaar van af geweest, maar het ging de laatste tijd niet erg best met mij. Ben het even een weekje gaan halveren dus geen 20mg maar 10 mg omdat ik ook last had van de bijwerkingen, dus bouw het langzaam op. Donderdag ga ik 20mg gebruiken en eens kijken hoe dat gaat. Wil nog wel even zeggen dat ik in het verleden veel baat heb gehad bij het middel. Misschien is het handig om in het begin iets van een kalmeerings middel te gebruiken ,heb ik zelf bij de huisarts ook om gevraagd en gekregen,alprazolam, werkt minder lang dan bv diazepam .Ik heb veel last van straatvrees en paniekstoornissen en het gaat nu al iets beter. Groetjes van Sonja
hoi, ik gebruik het nu 5 dagen en merk idd wel lichamelijk dat ik wat rilliger ben en geestelijk ook, een mist zeg maar en erg vergeetachtig, maar ik heb t er graag voor over en tis maar tijdelijk gelukkig!
ik zie hier vaak de vraag over het klaarkomen mijn psych vertelde dat al maar er is daar ook iets voor te krijgen om die bijwerking op te heffen! zou ik dus zeker even navragen
ik zal het minstens moeten gebruiken tot ik in de overgang ben geweest omdat ik eg depressief ben tijdens hormonale schommelingen (dus minstens 2 keer per maand een week) en moet zeggen dat ik helemaal niet het gevoel heb gekregen dat ik iemand anders zou worden, ik bedoel we blijven gewoon wij alleen dan zonder de downs!
gr brenda
ik zie hier vaak de vraag over het klaarkomen mijn psych vertelde dat al maar er is daar ook iets voor te krijgen om die bijwerking op te heffen! zou ik dus zeker even navragen
ik zal het minstens moeten gebruiken tot ik in de overgang ben geweest omdat ik eg depressief ben tijdens hormonale schommelingen (dus minstens 2 keer per maand een week) en moet zeggen dat ik helemaal niet het gevoel heb gekregen dat ik iemand anders zou worden, ik bedoel we blijven gewoon wij alleen dan zonder de downs!
gr brenda
Ook ik slik citalopram en moet bekennen dat dit het beste middel is dat mij bekomen is, ik heb al 11 andere soorten geprobeerd. Maar de bijwerkingen zijn idd vervelend. Droge mond, vermoeide benen, dunne ontlasting. Het oorsuizen is een bijwerking van citalopram. Ik slik 30mg per dag. Het is een vrij zwaar middel moet ik zeggen, maar ik heb het nodig. Ik heb NAO, meerdere symptomen van diverse stoornissen. Seksueel gezien is het beter dan andere ad's want die maken mij als man chemisch impotent.
Hoi allemaal,
Ik moet zeggen dat ik veel aan jullie berichten heb gehad, maar ben nu toch ook wel een beetje bang om te beginnen met dit middel. Ik wou morgen beginnen (10 mg), maar ik ben alleenstaand moeder en als ik dan de eerste bijverschijnselen zie vind ik het best eng om te beginnen..... Het is trouwens ook zo dat ik erg ben afgevallen en mijn gewicht werkt dus niet echt mee. Heeft iemand hier misschien nog wat tips over?
Alvast bedankt!
Greets
Ik moet zeggen dat ik veel aan jullie berichten heb gehad, maar ben nu toch ook wel een beetje bang om te beginnen met dit middel. Ik wou morgen beginnen (10 mg), maar ik ben alleenstaand moeder en als ik dan de eerste bijverschijnselen zie vind ik het best eng om te beginnen..... Het is trouwens ook zo dat ik erg ben afgevallen en mijn gewicht werkt dus niet echt mee. Heeft iemand hier misschien nog wat tips over?
Alvast bedankt!
Greets
Als je last hebt van diarree van dit medicijn vraag dan om een andere, wel met cipramil als stofnaam , maar een ander merk, ik had er ook een waar ik niet tegen kon, de anderen wel...
die andere bijwerkingen gaan na een week of 4 wel weg, volhouden dus...
die andere bijwerkingen gaan na een week of 4 wel weg, volhouden dus...
Ik slik nu 3 dagen cialopram , nadat ik trazolan heb geslikt.
De dokter zei dat ik zo over kon stappen.
Maar voel me erg shaky , kan niet slapen , misselijk enz.
Is dit normaal ? En nemen jullie voor slapen in?
Ik heb voor slapen ook themazepan.
Groetjes Diana
De dokter zei dat ik zo over kon stappen.
Maar voel me erg shaky , kan niet slapen , misselijk enz.
Is dit normaal ? En nemen jullie voor slapen in?
Ik heb voor slapen ook themazepan.
Groetjes Diana
Laatst gewijzigd door diana1966 op 29 mei 2007 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.